Türkçe

13690 İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - Yüksek Lisans Sonrası Program
DÜZEYİ: Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 11
1 İnşaat Mühendisliği alanındaki özgün ve orijinal mühendislik problemlerini tanımlar ve bu problemleri formüle eder.0000.00
2 Matematik, Fen bilimleri ve İnşaat Mühendisliği alanlarında edinmiş olduğu bilgilerini belirli bir alanda özelleştirerek geliştirir.0000.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 11
1 Özgün ve orijinal İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümlerinde, çağın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımlarını kullanır.0000.00
2 İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik özgün deney tasarlar, deney yapar, özgün ve orijinal veri toplar ve bu orijinal sonuçları analiz eder.0000.00
3 İnşaat Mühendisliği alanında sahip olduğu temel bilgiyi orijinal bir araştırma konusuna veya özgün bir probleme uygular.0000.00
4 Özgün İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümünde modern ve orijinal çözüm yöntemleri tasarlar ve uygular.0000.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 11
1 Özgün ve orijinal bir mühendislik problemi üzerinde bireysel olarak çalışır.0000.00
2 Özgün mühendislik problemlerinde karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda çözüm üretir.0000.00
3 Mesleki etik sorumluluğunun bilincine sahiptir.0000.00
4 Özgün ve orijinal bir çalışma yapmanın sorumluluk bilincine sahiptir.0000.00
Öğrenme Yetkinliği 11 T %
1 Özgün ve orijinal bir mühendislik problemi için bireysel olarak kaynak araştırması yapar.0000.00
2 Bilgiye erişebilmek için veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak kaynak araştırması yapar.0000.00
3 Özgün bir araştırma sonucunda edindiği bilgiyi değerlendirir ve yorumlar.0000.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 11 T %
1 Bir grup içerisinde kendini, fikirlerini ve mühendislik problemine ürettiği özgün ve orijinal çözümü açık şekilde ortaya koyar.0000.00
2 Kendi dilinde ve alanında geçerli olan en az bir yabancı dilde meslektaşlarıyla yazılı ve sözlü iletişim kurar.0000.00
Alana Özgü Yetkinlik 11 T %
1 Özgün ve orijinal bir mühendislik probleminin çözümü için alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli olarak yeniler.0000.00
2 İnşaat Mühendisliği alanında özgün bilimsel ve teknik sunum yapar.0000.00
3 İnşaat Mühendisliği alanında özgün ve orijinal yayın yapar.0000.00
4 İnşaat Mühendisliği alanında yayınlanmış bir makaleyi okur ve yorumlar.0000.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 19--
İlişki Ağırlığı--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.