Türkçe

13110 MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 11
1 Mekatronik bilimleri konularında derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptirler.0000.00
2 Mekanik, elektronik ve bilgisayar bilimleri konularında bilimsel araştırma yaparlar.0000.00
3 Mekatronik bilimleri alanında doktora planları yapabilecek bilgilere sahiptirler.0000.00
4 Mekatronik bilimlerinde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir.0000.00
5 Mekatronik bilimlerinde kullanılan modelleme yöntemleri kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir.0000.00
6 Temel bilimleri mekatronik alanında kullanır.0000.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 11
1 Mekatronik bilimleri problemlerini işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir.0000.00
2 Mekatronik bilimleri problemlerinin çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular.0000.00
3 Alanında karşılaştığı problemleri analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular.0000.00
4 Bilgiye erişir ve bununla ilgili kaynak araştırması yapar.0000.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 11
1 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar.0000.00
2 Karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.0000.00
3 Sorumluluk alma özgüvenine sahiptir.0000.00
Öğrenme Yetkinliği 11 T %
1 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu çalışmalarıyla gösterir.0000.00
2 Kendini sürekli yeniler.0000.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 11 T %
1 Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurar.0000.00
2 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.0000.00
3 Mekatronik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar0000.00
Alana Özgü Yetkinlik 11 T %
1 Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.0000.00
2 Mühendislik uygulamaları için gereken donanım ve yazılımları0000.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 20--
İlişki Ağırlığı--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.