Türkçe

50030 DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 12312
1 Diş protez alanında temel bilgilerle donanmış olma ve bu bilgileri uygulamada yetkin olur.5555525100.00
2 Bu alan ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve laboratuar araçlarını kullanmada yetkin olur.5555525100.00
3 Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurabilmede yetkin olur.5555525100.00
4 Diş protez laboratuarında kullanılan malzemeler hakkında bilgi sahibi olur.5555525100.00
5 Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir.5555525100.00
6 Bu alan ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve laboratuar araçlarını kullanmada yetkin olur.5555525100.00
7 Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurabilmede yetkin olur.5555525100.00
8 Diş protez laboratuarında kullanılan malzemeler hakkında bilgi sahibi olur.5555525100.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 12312
1 Diş protez alanı ile ilgili olarak alet ve ekipmanı tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etme yetkini olur.5555525100.00
2 Laboratuvar uygulama becerilerinde yetkin olur.5555525100.00
3 Hijyen kurallarını uygulamada yetkin olur.5555525100.00
4 Protez ve ortodontide kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretir.5555525100.00
5 Diş protez laboratuvarlarındaki ekipmanları kullanır.5555525100.00
6 Diş protez laboratuarlarında pratik uygulamalar yapar.5555525100.00
7 Laboratuarda kendisi ve diğer çalışanları bulaşıcı hastalıklardan korumak için gerekli hijyen kurallarını bilir ve uygular.5555525100.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 12312
1 Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yeterli olur.5555525100.00
2 Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, her türlü protetik ve ortodontik apareyi üretir.5555525100.00
3 Protezler ve apareylerdeki bozuklukları onarır.5555525100.00
4 Sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır.5555525100.00
Öğrenme Yetkinliği 12312 T %
1 Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme yetkinliğini kazanır.5555525100.00
2 Diş protez teknolojisine ve diş hekimliğine ait gelişmeleri takip eden, bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek diş protez teknikeri olmak5555525100.00
3 Protezler ve apareylerdeki bozuklukları onarır.5555525100.00
4 Sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır.5555525100.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 12312 T %
1 Ekip çalışmasını gerçekleştirir.5555525100.00
2 Mesleki sorumluluğa sahip olur.5555525100.00
3 Mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip ederek kendini geliştirir.5555525100.00
4 Sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır.5555525100.00
Alana Özgü Yetkinlik 12312 T %
1 Mesleki sorumluluğu taşır.5555525100.00
2 Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinir.5555525100.00
3 Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri kendi başına veya grup içinde her türlü protetik apareyi üretir.5555525100.00
4 Laboratuar açar; özel veya kamu kuruluşlarında çalışır5555525100.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 313131313131--
İlişki Ağırlığı155155155155155--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.