Türkçe

12625 İNGİLİZ DİLİ ve EDEBİYATI - Bütünleşik Program
DÜZEYİ: Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 11
1 Edebiyatta, özellikle ve İngiliz ve Amerikan edebiyatında, yapılan özgün eserlerle ilgili güncel ve ileri düzeydeki bilgilerini geliştirir.0000.00
2 İngiliz Edebiyatının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda derin bilgiye sahiptir.0000.00
3 Edebiyat alanında ileri düzeyde araştırma teknik ve metodlarıyla ilgili bilgilerini derinleştirir.0000.00
4 Özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme bilgisini kazanır.0000.00
5 Alanda özgün bir konuyu araştırma, tasarlama, değerlendirme, uyarlama ve uygulamasının ana hatlarını çizer.0000.00
6 İngiliz Edebiyatı ve ilgili alanlarda yenilikçi araştırma, eleştirel analiz, sentez ve değerlendirmeyi tanımlar0000.00
7 Doktora düzeyinde özgün bir çalışma geliştirmede yer alan süreçleri tanımlar.0000.00
8 İngiliz Edebiyatının ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.0000.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 11
1 İngiliz Edebiyatı’ndaki karmaşık ve yeni bilgileri sistematik ve disiplinler arası bir yaklaşımla değerlendirir.0000.00
2 İngiliz Edebiyatı ve ilgili alanlarda ileri düzey kuram ve yaklaşımların eleştirel analizini ve sentezini yapar.0000.00
3 Karşılaştırmalı ve disiplinlerarası yaklaşımları metin çözümlemede kullanır.0000.00
4 İleri düzey edebi ve kültürel metinleri yazar, konu ve gelenekler açısından karşılaştırır.0000.00
5 Alanda yeni teknik ve metodlarla özgün bir çalışma yürütür.0000.00
6 İngiliz Edebiyatı ve ilgili alanlarda özgün araştırma soruları formüle eder.0000.00
7 Disiplinler arası etkileşimden ortaya çıkan araştırma metodlarını İngiliz Edebiyatı alanına uyarlar.0000.00
8 Araştırma yöntemlerinde ileri düzeyde beceriler kullanır.0000.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 11
1 Yeni fikirler üreterek İngiliz Edebiyatının gelişimine katkıda bulunur.0000.00
2 Özgün bir eser üreterek İngiliz Edebiyatı’nda bilgi birikimini artırır.0000.00
3 İngiliz Edebiyatı alanında ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde en az bir makale yayınlar.0000.00
4 Yenilikçi ve disiplinler arası problem çözme gerektiren edebi konularda liderlik yapar.0000.00
Öğrenme Yetkinliği 11 T %
1 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak İngiliz Edebiyatı alanınada yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.0000.00
2 Edebi yayım, düzeltme, gözden geçirme, konferans sunumlarını içeren yazma becerisinin tüm yönlerine hakimdir.0000.00
3 İngiliz Edebiyatı ve ilgili alanlarındaki değişimi değerlendirecek entelektüel bir yetenek geliştirir.0000.00
4 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak öz yönlendirmeli bir öğrenme yeteneği gösterir.0000.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 11 T %
1 İngiliz Edebiyatı ve ilgili alanlarda sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir.0000.00
2 İngilizce olarak meslektaşlarıyla İngiliz Edebiyatı alanında yazılı, sözlü ve görsel olarak etkin bir şekilde konuşur0000.00
3 İngiliz Edebiyatı ve ilgili alanlarda uzman kişilerle tartışırken özgün fikirlerini savunur.0000.00
4 İngiliz edebiyatı alanındaki yetkinliğini meselektaşlarıyla tartışırken gösterir.0000.00
Alana Özgü Yetkinlik 11 T %
1 Alandaki sosyal, kültürel, bilimsel ve etik değerlerin gelişmesini sağlar.0000.00
2 İngiliz Edebiyatı alanında bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.0000.00
3 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.0000.00
4 Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur.0000.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 32--
İlişki Ağırlığı--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.