Türkçe

02020 İNGİLİZ DİLİ ve EDEBİYATI -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 123123
1 İngiliz Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve diğer kaynaklarla desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere erişme ve bunları kullanabilme becerisine sahip olur.5555532893.33
2 İngiliz Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim süreci, edebiyat tarihinin dönemlerinden yazar, akım ve yapıtlar hakkında yeterli derin bilgiye sahip olur.5555342790.00
3 Dilin sistematik yapısı, işleyişi ve dönüşümleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.3543532376.67
4 Temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini, dil, edebiyat ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları açıklar.5555442893.33
5 Amerikan kültürü, edebiyatı ve tarihi ve ona ilişkin temel terim ve kavramları açıklar.5554432686.67
6 Türkçe’de sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisine ve diğer Avrupa dillerinden biri hakkında yeterli bilgiye sahip olur.5555532893.33
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 123123
1 İngiliz ve Amerikan edebiyatı, kültür ve tarihini derinlemesine yorumlar.55555530100.00
2 Rönesans ve tarihin diğer dönemlerine ilişkin edebi metinleri ve klasik, neo-klasik, modernizm ve modernizm sonrası gibi sanat anlayışların eleştirel bir yaklaşımla analiz eder.55555530100.00
3 Çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterir.5455442790.00
4 Edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları metin incelemelerine uygular.4545452790.00
5 Bilgi ve materyal toplamak, incelemek, düzenlemek ve sunmak için güdümlü araştırma becerilerini kullanır.5454542790.00
6 Etkin bir biçimde argüman oluşturmak için mantıksal düşünme, eleştirel sorgulama ve retorik becerileri kullanır.55555530100.00
7 Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürün anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisi kazanır.4545452790.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 123123
1 İngiliz edebiyatı alanında ileri düzeyde bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.3535552686.67
2 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözer.5554552996.67
Öğrenme Yetkinliği 123123 T %
1 İngiliz dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri günceller.5454442686.67
2 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi kazanır.55555530100.00
3 Dil eğitimi ve öğretimi konusunda yeterli bilgiye sahip olur.5555452996.67
4 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.00000000.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 123123 T %
1 Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.2245442170.00
2 İngilizce alanındaki bilgileri izleyerek meslektaşları ile iletişim kurar.5454552893.33
3 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.5444542686.67
4 İngiliz edebiyatı alanında düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini alanındaki uzman olan kişilerle paylaşır.00000000.00
Alana Özgü Yetkinlik 123123 T %
1 Edindiği bilgi ve becerileri mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle kullanır.5454452790.00
2 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel ve etik değerlerinin gelişmesine katkıda bulunur.5455552996.67
3 Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.5445442686.67
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 26242424242424--
İlişki Ağırlığı111109112111108104--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.