Türkçe

01050 SINIF ÖĞRETMENLİĞİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 12341234
1 Sınıf öğretmenliği alan dersleri ve öğretmenlik mesleği alanındaki kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.444554553690.00
2 Bilginin oluşturulma süreçlerini yorumlar.455554443690.00
3 Alanıyla ilgili öğretimsel faaliyetleri sınıflandırır.545455453792.50
4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki bilgileri diğer disiplinlerle ilişkilendirebilir.454444553587.50
5 Sınıf öğretmenliği temel alan bilgileri ile ulusal ve evrensel değerleri ilişkilendirir.444454543485.00
6 Öğrenciler, sınıf öğretim programındaki başarıları dikkate alarak konuya dayalı bir öğretim repertuvarı geliştirirler.555455453895.00
7 Sınıf öğretmenliği programında yer alan kazanımları göz önünde bulundurarak konu temelli öğretimsel repertuar geliştirir.554544453690.00
8 Öğretimsel süreçleri etkileyecek öğrenci gelişim özelliklerini sorunsallaştırır.444455543587.50
9 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yaklaşımlarla değerlendirir.544544453587.50
10 Planladığı öğretimsel faaliyetlerin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel çıktılarını izler.544455443587.50
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 12341234
1 Sınıf Öğretmenliği alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili bilgi kaynaklarını kullanır.445455453690.00
2 Eğitim Bilimleri adına üretilmiş olan bilimsel bilgileri yorumlar.554455553895.00
3 Öğrencilerin bilimin doğası ile ilgili bir kavrayış kazanmalarını destekler.454554453690.00
4 Öğrenme ortamlarını beceri merkezli olacak şekilde tasarlar.444454453485.00
5 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olur ve öğrencileri arasında farkındalık yaratır.554444553690.00
6 Öğretimsel faaliyetlerini yaratıcı ve analitik düşünerek yapılandırır.454454453587.50
7 Öğretimsel tasarımlarında bireysel farkılıkları dikkate alır.544545453690.00
8 Öğretimsel tasarımlarında uygun ders materyallerini hazırlar.554545553895.00
9 Sınıf öğretmenliği alanında çok yönlü gelişimi sağlamaya yönelik sanatsal, fiziksel ve zihinsel etkinlikleri uygular.454545453690.00
10 Çok değişkenli akıl yürütme becerilerini kullanarak deneysel tasarımlar geliştirir.544454453587.50
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 12341234
1 Liderliğini yaptığı takımı etkin bir şekilde yönetir.454544543587.50
2 Uygun olan her koşul ve durumda sorumluluk alır.554444543587.50
3 Mesleki özyeterliliğe sahip olur.555544543792.50
4 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.545454543690.00
5 Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşimleri kurar.544544543587.50
6 Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sosyokültürel sorunları kavrayarak çözüm yolları geliştirir.455454553792.50
Öğrenme Yetkinliği 12341234 T %
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel eğilimleri takip eder.455454453690.00
2 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili pedagojik günceli yakından takip eder.544555453792.50
3 Bilişim teknolojilerini etkin düzeyde kullanır.544445553690.00
4 Alanıyla ilgili sorunsallara veri toplama, analiz ve yorumlama süreçlerini kullanarak çözüm üretir.454455543690.00
5 Alanıyla ilgili sorunsallara yönelik ürettiği çözüm önerilerini çevresindeki kişiler ile paylaşır.5555555540100.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 12341234 T %
1 Öğrenci sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır.545444553690.00
2 Öğrenci aile, okul, fakülte ve genel sivil-sosyal ilişkiler çemberinde işbirliğine yönelik sinerji oluşturur.555544553895.00
3 Öğrenci, en az bir yabancı dil kullanarak alanıyla ilgili eğilimleri ve günceli yakından izler.554454443587.50
4 Öğrencilerin biyolojik, psikolojik, sosyolojik, kültürel ve ruhsal gelişimlerini destekler.455545453792.50
5 Öğrenci alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarındaki sorumluluklarını etkin bir biçimde yerine getirir.455554543792.50
Alana Özgü Yetkinlik 12341234 T %
1 Öğretmenlik mesleğinin pedagojik karizmasını temsil edebilme yeteneğine sahiptir.455555553997.50
2 Bilişte, düşünüşte ve işleyişte etik değerlere ve ilkelere göre hareket eder.555545553997.50
3 Milli Eğitim Temel Kanunu ilkelerini, eğitimin evrensel ilkeleriyle birlikte uygular.544544543587.50
4 İş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.554444553690.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 404040404040404040--
İlişki Ağırlığı183184175179182176183187--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.