Türkçe

13070 KENTSEL TASARIM - Tezsiz Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 11
1 Kentsel tasarım kuram ve yöntemlerini uygular.0000.00
2 Planlamanın ve kentsel tasarımın temel ilkelerini, kentsel tasarımı etkileyen ekolojik, çevresel ve iklimsel faktörleri yorumlar.0000.00
3 Kent planlama tarihi, kent mimarisi ve kent tarihi konularında yeterli düzeyde bilgiyi özetler.0000.00
4 Kentsel tasarımla ilgili olan ekoloji, ulaşım, kent peyzajı, toplum sosyolojisi ve kent ekonomisi konularındaki bilgileri değerlendirir.0000.00
5 Kentsel tasarımda tasarım ilkelerini, ekolojik malzeme kullanımını ve teknolojilerini araştırır.0000.00
6 Kentsel Tasarım projelerinde uygulamaya yönelik Yapı ve Yollar Kanunu, İmar Kanunu, Boğaziçi kanunu, çevre kanunu, Kültür Ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanununun yasal sorumluluklarına hakim olur.0000.00
7 Kentsel tasarımda aydınlatma, akustik, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini yorumlar.0000.00
8 Kentsel tasarımcının toplum içindeki rolünü ve sorumluluklarını belirler.0000.00
9 Kentsel tasarım kriterlerini ekolojik verilere göre değerlendirir.0000.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 11
1 Kentsel tasarım konularında yöntem geliştirme ve kullanabilme becerisi kazanır.0000.00
2 Kentsel tasarım ve planlamada, ulusal ve uluslararası platformda yer alan farklı çağdaş planlama ve tasarım örneklerini eleştirel düşünce geliştirerek analiz eder.0000.00
3 Kent planlama tarihini anlar ve geleceğe yönelik öneriler geliştirir.0000.00
4 Kent planlama, kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı hakkında yeterli kuramsal ve metodolojik bilgiyi sentezler.0000.00
5 Kentsel tasarım sürecinde yaratıcı olabilme ve anlatım tekniklerini etkin kullanabilme becerisini kazanır.0000.00
6 Kentsel tasarımda grafiksel anlatım tekniklerini uygular.0000.00
7 Kentsel mekanların kalitesinin geliştirilmesine yönelik becerileri kazanır.0000.00
8 Ulusal ve uluslararası kentsel tasarım projelerine ait örnekleri analiz eder.0000.00
9 Kentsel tasarım projelerinin oluşturulması için uygun örnekleri ortaya koyar, kıyaslar.0000.00
10 Kentsel tasarım uygulamalarına ait alternatif öneriler geliştirir.0000.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 11
1 Kentsel tasarım proje ve uygulama çalışmalarında bağımsız olarak iş yapabilme ve bu konularda sorumluluk alır.0000.00
Öğrenme Yetkinliği 11 T %
1 Kentsel tasarımla ilgili dünyada oluşan değişim ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.0000.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 11 T %
1 Doğal varlıkların ve enerji kaynaklarının giderek tükendiği bilincine ulaşarak doğal çevrenin korunmasında sorumluluk alır.0000.00
Alana Özgü Yetkinlik 11 T %
1 Kentsel tasarım projelerinde mimarın, peyzaj mimarının rolünü anlar.0000.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 23--
İlişki Ağırlığı--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.