Türkçe

13060 MİMARİ TASARIM - Tezsiz Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 11
1 Estetik kriterleri, çevresel-iklimsel zorlayıclara bağlı olarak yeniden değerlendirir.0000.00
2 “Yeşil Mimarlık” kavramı ve kriterlerine hakim olur.0000.00
3 Ekolojik tasarım stratejilerini, Batı, Doğu ve körfez ülkeleri bağlamında sentezler.0000.00
4 Mimarlıkta, çevre–insan etkileşiminde psikolojik, sosyolojik ve ekolojik verileri analiz eder.0000.00
5 Peyzaj-bina arasındaki tasarım sürecinin adımlarını kritik eder.0000.00
6 Eko-master planın hazırlanmasında mimarın koordinasyon görevini, liderlik pozisyonunu ayırt eder.0000.00
7 Mimarlıkta kullanılan yapı malzemeleri ve günümüz teknolojilerine paralel olarak artan ve gelişen yapı ürünlerinin, tasarıma ve uygulamaya yönelik özelliklerini ve kullanım alanlarına göre seçim ölçütlerini oluşturur.0000.00
8 Mimarlıkta çevresel verilere bağlı yapım sistemi seçimi ve depreme dayanıklı yapı tasarımı ilkelerini, mühendislik alanı ile ortak konular bağlamında değerlendirir.0000.00
9 “bio-klimatik cephe” kavramı çerçevesinde , bitkilendirme, gün ışığı ve doğal havalandırma sistemlerini analiz eder.0000.00
10 Ekolojik konum değişikliklerinin yapı cephelerine etkisini araştırır.0000.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 11
1 Mimarlıkta, ekolojik tasarım ilkeleri çerçevesinde, esnek ve sürdürülebilir tasarım stratejilerini yorumlar.0000.00
2 Bölgesel verilere göre “ yeşil mimari” tasarım kriterlerini sınıflandırır.0000.00
3 Ekolojik mimari tasarım problemlerine yaklaşımda kuramsal ve teorik bilgilerden yararlanarak özet bilgi hazırlar.0000.00
4 Topoğrafyanın morfolojik yapısını çözümler.0000.00
5 Mimari tasarımda, kentsel eko sisteme bağlı değişimleri formüle eder.0000.00
6 Mimarlıkta, yakın ve uzak çevre ilişkilerinde ve mekansal organizasyonunda erişilebilirliği ilke edinmiş projeler tasarlar.0000.00
7 Ekolojik malzemeyi, bölgesel verilere göre seçer.0000.00
8 Mimarlıkta arazi koşullarının tasarıma olumsuz etkilerini potansiyele dönüştüren öneriler geliştirir.0000.00
9 Eko-sistemleri, esnek kentsel tasarım ilkelerini gözeten, master plan ölçeğinde geniş ve kapsamlı projeler tasarlar.0000.00
10 Bio-klimatik yapı yüzü elemanları kullanarak cephe tasarlar.0000.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 11
1 Mimarlık tasarım ve uygulama alanında; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.0000.00
Öğrenme Yetkinliği 11 T %
1 Güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olup yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.0000.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 11 T %
1 Sosyal ve bilimsel sorumluluklarının farkına varır.0000.00
2 Doğanın yaşam döngüsüne ve ekolojik dengeye özen gösterir.0000.00
Alana Özgü Yetkinlik 11 T %
1 Geleceğe yönelik sağlıklı fiziksel çevrelerin üretiminde öncülük yapar.0000.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 25--
İlişki Ağırlığı--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.