English

13100 ELECTRICAL AND ELECTRONIC ENGINEERING - Programmes With Thesis
LEVEL: Master's Degree, TYYÇ: Level 7, EQF-LLL: Level 7, QF-EHEA: Second Cycle

Level of Contribution from 0 to 5* Level of Contribution Existence of Contribution (Relation)
Course-Programe LOs Relations
Compulsory Course Units
No Name of the Course Unit Programme Learning Outcomes
1234567891011121314151617181920T%
1 HIGH MATHEMATICS IN ENGINEERING332210113332223232234343.00
2 THESIS55555555555555555555100100.00
3 THESIS55555555555555555555100100.00
4 SCIENTIFIC RESEARCH TECHNIQUES0000000000000000000000.00
5 TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ0000000000000000000000.00
Related number of course units / 533333233333333333333--
Level of contribution1313121211101111131313121212131213121213--
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
Programme Elective Course Units
No Name of the Course Unit Programme Learning Outcomes
1234567891011121314151617181920T%
1 MOBILE AND WIRELESS NETWORKS0000000000000000000000.00
2 MACHINE LEARNING445332244554334430236767.00
3 ADVANCED DIGITAL COMMUNICATION SYSTEMS0000000000000000000000.00
4 REMOTE SENSING APPLICATIONS553000330300000500033030.00
5 WIRELESS NETWORK0000000000000000000000.00
6 MICROWAVE TECHNIQUES AND APPLICATIONS 0000000000000000000000.00
7 ANTENNA THEORY ANALYSIS AND DESIGN0000000000000000000000.00
8 POWER QUALITY OF ELECTRICAL ENERGY SYSTEMS0000000000000000000000.00
9 ADVANCED POWER SYSTEM ANALYSIS444500433000000000243333.00
10 FOTOVOLTALİK SİSTEM TASARIMI0000000000000000000000.00
11 BİYOMEDİKAL UYGULAMALAR İÇİN MANYETİK SENSÖRLER0000000000000000000000.00
Related number of course units / 1133321133221111121023--
Level of contribution1313128329107854334930410--
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.