*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
Programme Elective Course Units
No
Name of the Course Unit
Programme Learning Outcomes
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
T
%
1
GLOBAL PUBLIC GOODS AND FINANCING
4
4
4
4
4
4
4
3
5
4
4
4
5
4
4
3
4
4
4
4
4
4
4
4
4
3
4
4
5
4
4
4
4
4
4
4
144
80.00
2
HUMAN RESOURCES PLANNING
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
3
MODERN MANAGEMENT TECHNIQUES
4
5
4
4
5
4
4
5
4
4
4
3
3
4
4
4
4
3
3
4
4
4
4
4
4
4
3
4
4
4
4
4
4
4
4
4
142
78.89
4
LEADERSHIP AND MOTIVATION THEORIES
4
4
4
4
3
4
4
4
4
3
4
4
4
3
4
4
3
4
4
3
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
139
77.22
5
CRISIS MANAGEMENT
5
5
4
5
5
5
4
4
5
5
4
4
5
4
3
4
4
4
3
3
5
4
2
5
4
5
2
2
5
4
4
5
4
3
5
4
148
82.22
6
AUDIT IN BANKING
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
7
MARKETING RESEARCH
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
8
MARKETING TECHNIQUES
5
5
4
4
4
4
4
5
4
3
4
4
5
4
3
4
4
4
3
3
3
4
3
3
4
4
2
2
5
4
4
5
4
5
4
3
139
77.22
9
MANAGERIAL ACCOUNTING
5
5
4
4
5
4
5
4
5
5
4
4
5
5
4
4
5
4
3
4
4
4
5
4
4
5
3
3
3
4
4
4
4
4
5
4
152
84.44
10
QUALITY DEVELOPMENT TECHNIQUES
4
5
4
4
5
4
4
5
4
4
4
5
4
5
5
4
4
4
5
4
5
4
4
5
4
4
5
5
4
5
4
4
5
5
4
5
159
88.33
11
GLOBAL ECONOMIC DEVELOPMENT AND TURKEY
5
5
5
5
5
5
5
4
5
5
4
4
5
4
4
5
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
3
3
5
5
4
4
5
5
5
4
158
87.78
12
ADVANCED MARKETING METHODS
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
4
4
5
5
5
5
5
4
4
5
5
4
3
5
4
5
2
3
4
4
4
5
5
5
5
4
163
90.56
13
ENTREPRENEURSHIP & S.M.E MANAGEMENT
5
5
5
5
4
5
4
5
4
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
3
5
4
5
3
3
5
5
5
4
5
5
5
5
163
90.56
14
ORGANIZATIONAL BEHARIOR PRACTICE
5
5
5
5
4
5
4
5
4
5
4
4
5
4
4
5
4
4
4
4
5
4
4
5
4
4
3
3
5
5
4
4
5
5
5
4
158
87.78
15
ORGANIZATIONAL BEHARIOR PRACTICE
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
16
ACCOURTING THEORY
5
5
5
4
5
5
5
3
5
4
4
4
5
5
4
4
5
4
4
4
4
4
5
5
4
5
3
3
4
5
4
4
4
4
5
4
156
86.67
17
ANALYSIS OF CAPITAL MARKETS
5
5
5
5
5
5
5
4
5
5
4
4
5
5
5
5
5
4
4
5
5
4
5
5
4
5
3
3
3
4
4
5
0
4
5
4
158
87.78
18
PUBLIC ECONOMY AND TAX POLICY
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
Related number of course units / 18
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
13
12
13
13
13
-
-
Level of contribution
61
63
58
58
59
59
57
56
59
57
52
52
61
56
54
56
56
52
49
51
57
52
50
58
52
57
40
42
56
57
53
56
53
57
60
53
-
-
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.