*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
Programme Elective Course Units
No
Name of the Course Unit
Programme Learning Outcomes
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
T
%
1
GLOBAL MARKETS
5
4
5
5
5
5
4
4
4
4
4
4
4
3
5
4
4
4
4
4
4
5
5
4
5
5
3
5
5
4
5
5
140
87.50
2
ECONOMETRIC MODELLING
5
4
5
4
5
4
5
5
5
5
4
5
5
5
5
4
4
4
3
5
4
4
4
5
5
5
3
5
5
4
5
5
145
90.63
3
FOREX MARKETS
5
4
5
5
4
5
4
4
4
5
4
4
4
4
5
4
4
4
4
5
5
4
4
4
4
5
3
4
5
4
4
5
138
86.25
4
EUROPEAN UNION ECONOMICS
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
4
4
4
4
5
4
5
4
4
5
5
5
5
4
4
5
3
4
5
4
5
5
143
89.38
5
WORLD ECONOMY
5
5
5
5
5
5
4
5
4
5
5
4
5
5
5
4
4
4
4
5
5
4
5
5
4
5
3
4
5
4
5
5
147
91.88
6
PUBLIC ECONOMICS AND TAXATION POLICIES
4
4
3
3
4
3
4
3
4
3
3
4
3
4
3
4
3
3
4
4
4
4
3
3
4
4
3
3
3
4
3
4
112
70.00
7
INTERNATIONAL ECONOMIC ORGANIZATIONS AND REGIMES
3
3
4
3
3
4
3
3
3
4
3
4
3
4
3
4
3
4
4
4
3
4
4
3
3
4
3
3
4
3
4
3
110
68.75
8
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR AND CHANGE MANAGEMENT
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
9
MANAGEMENT AND BUSINESS POLICIES
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
3
4
4
4
4
4
4
4
3
4
5
3
5
5
4
4
4
4
3
3
4
126
78.75
10
MANAGERIAL ECONOMICS
5
4
5
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
4
4
3
4
5
5
4
4
4
4
5
3
5
5
4
5
5
143
89.38
11
CRISIS MANAGEMENT
3
4
3
3
4
3
3
4
3
3
4
4
3
4
3
3
3
4
3
4
3
4
3
4
3
4
3
4
3
4
4
3
110
68.75
12
MARKETING TECHNIQUES
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
13
MONATARY POLICIES IN MARKET ECONOMIES
5
5
5
5
4
5
5
5
5
4
5
0
0
0
0
4
4
5
4
0
0
0
0
4
4
4
4
4
4
4
4
4
106
66.25
14
CURRENT DEVELOPMENTS IN BUSINESS AND ECONOMY
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
15
MONATARY POLICIES
5
4
5
5
4
5
4
5
4
4
5
4
5
5
4
3
4
5
4
4
3
4
5
5
4
4
5
3
4
4
5
4
138
86.25
Related number of course units / 15
12
12
12
12
12
12
12
12
12
12
12
11
11
11
11
12
12
12
12
11
11
11
11
12
12
12
12
12
12
12
12
12
-
-
Level of contribution
54
49
54
52
51
53
49
51
50
49
49
45
44
47
47
46
46
48
46
48
45
47
45
50
49
54
40
48
52
46
52
52
-
-
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.