PRINCIPLES OF ATATURK AND THE HISTORY OF REVOLUTIONS-II
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
32
20.00
5
COMPUTER HARDWARE AND SOFTWARE BASICS
5
5
5
5
5
0
5
5
4
3
0
5
0
0
5
5
0
3
0
1
5
3
3
3
0
4
3
3
0
5
0
5
95
59.38
6
HUMAN COMPUTER INTERACTION
3
3
4
5
4
5
3
5
4
0
0
1
3
0
0
5
3
2
0
3
3
1
2
0
4
5
5
4
5
5
4
1
92
57.50
7
INTRODUCTION TO ALGORITHMS AND PROGRAMMING
3
5
5
4
3
5
1
4
1
5
5
0
3
3
0
5
5
0
3
5
1
5
5
0
0
5
0
2
0
5
5
0
93
58.13
8
C PROGRAMMING
3
5
5
4
3
5
1
4
1
5
5
0
3
3
0
5
5
0
3
5
1
5
5
0
0
5
0
2
0
5
5
0
93
58.13
9
COMPUTER NETWORKS
5
5
5
4
4
0
5
3
5
0
0
0
0
0
4
4
0
3
0
4
4
3
3
3
0
4
2
1
1
5
1
4
82
51.25
10
INTEGRATED OFFICE TOOLS
4
5
5
2
5
2
5
3
4
2
1
5
5
5
0
4
1
0
0
2
5
5
5
5
0
3
0
2
0
5
0
2
92
57.50
11
MULTIMEDIA
2
3
4
4
5
3
0
5
5
2
3
5
5
5
0
5
3
0
4
4
5
5
5
3
3
4
3
2
2
5
3
0
107
66.88
12
WEB SITE DESIGN AND CREATION-I
0
0
4
5
5
3
0
5
5
2
4
5
5
5
5
5
0
0
0
0
5
5
4
2
4
4
3
0
5
5
3
0
98
61.25
13
WEB SITE DESIGN AND CREATION-II
0
0
4
5
5
3
0
5
5
2
4
5
5
5
5
5
0
0
0
0
5
5
4
2
4
4
3
0
5
5
3
0
98
61.25
14
OPEN-SOURCE CODED COMMUNICATION SYSTEMS
5
5
5
3
5
0
2
3
5
3
3
0
2
3
2
4
3
5
2
4
3
5
4
3
3
4
3
2
0
5
2
1
99
61.88
15
VISUAL PROGRAMMING-I
1
2
3
5
5
5
0
5
5
3
4
5
5
5
4
5
5
0
3
3
5
5
5
2
3
4
3
0
5
5
5
0
115
71.88
16
VISUAL PROGRAMMING-II
1
2
3
5
5
5
0
5
5
3
4
5
5
5
4
5
5
0
3
3
5
5
5
2
3
4
3
0
5
5
5
0
115
71.88
17
DATA STRUCTURES
5
5
4
5
5
5
3
4
5
5
5
3
4
0
2
3
4
5
5
4
4
5
3
4
3
4
3
4
2
2
5
2
122
76.25
18
OBJECT ORIENTED PROGRAMMING-I
1
2
3
5
5
5
0
5
5
0
0
5
5
3
4
5
5
0
3
3
5
5
0
0
3
4
3
0
5
5
5
0
99
61.88
19
OBJECT ORIENTED PROGRAMMING-II
1
2
3
5
5
5
0
5
5
0
0
5
5
3
4
5
5
0
3
3
5
5
0
0
3
4
3
0
5
5
5
0
99
61.88
20
SYSTEMS ANALYSIS AND DESIGN
3
4
4
0
4
3
0
0
0
2
4
0
0
5
0
5
3
0
3
4
3
4
5
2
3
4
0
3
3
5
0
0
76
47.50
21
DATABASE MANAGEMENT SYSTEMS-I
5
3
4
5
4
4
3
5
4
4
4
2
3
1
1
3
5
4
3
4
4
3
4
4
4
3
4
3
5
3
4
3
115
71.88
22
DATABASE MANAGEMENT SYSTEMS-II
4
4
2
5
3
4
2
5
4
3
4
1
2
1
3
2
4
5
3
4
5
4
4
5
4
4
4
3
4
4
3
3
112
70.00
23
ENTREPRENEURSHIP
4
3
4
5
4
5
4
5
4
4
4
4
5
3
4
4
3
3
4
4
4
3
5
5
5
2
5
4
4
5
4
4
130
81.25
24
PROFESSIONAL ENGLISH-I
2
2
3
0
4
0
1
0
0
0
0
0
0
0
0
5
0
0
0
0
3
4
5
2
4
0
5
4
0
5
0
0
49
30.63
25
PROFESSIONAL ENGLISH-II
2
2
3
0
4
0
1
0
0
0
0
3
0
0
3
3
0
0
0
0
0
5
0
0
3
4
5
2
0
5
0
0
45
28.13
26
ENGLISH-I
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
5
3
5
3
4
4
5
3
0
0
0
0
32
20.00
27
ENGLISH-II
3
2
1
1
1
3
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
4
1
0
0
2
0
4
2
2
1
2
2
31
19.38
28
GRADUATION PROJECT
4
4
4
4
4
4
4
4
4
3
3
3
3
3
4
4
4
4
4
4
5
5
4
4
4
5
4
5
4
4
4
4
127
79.38
29
TURKISH LANGUAGE-I
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
3
0
0
0
0
0
0
0
0
0
3
4
5
3
5
0
5
5
0
0
0
0
33
20.63
30
TURKISH LANGUAGE-II
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
4
3
5
3
4
2
5
3
2
1
1
1
54
33.75
31
WORK PLACEMENT-I
4
3
4
5
4
4
5
4
3
4
4
4
3
5
5
4
4
5
4
5
4
3
4
5
4
3
5
5
4
3
4
5
132
82.50
32
WORK PLACEMENT-II
4
4
4
4
4
4
4
4
4
3
3
3
3
3
4
4
4
4
4
4
5
5
4
4
4
5
4
5
4
4
4
4
127
79.38
33
WORK PLACEMENT-III
4
4
4
4
4
4
4
4
4
3
3
3
3
3
4
4
4
4
4
4
5
5
4
4
4
5
4
5
4
4
4
4
127
79.38
Related number of course units / 33
29
27
29
26
29
26
20
25
25
24
24
22
23
22
21
30
24
15
22
26
32
33
29
24
26
30
27
25
22
29
26
17
-
-
Level of contribution
83
87
102
102
112
93
56
100
94
74
79
75
80
72
70
117
82
50
65
88
123
127
115
75
89
107
98
76
78
118
85
47
-
-
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.