Türkçe

12360 SOSYOLOJİ - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Sosyal Bilimler ve toplumsal düşüncenin, tarihini, kavram ve terminolojisini bilir.
   2 Tarafsız, bilimsel, eleştirel ve objektif bakış açısına sahiptir
   3 Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
   4 Sosyoloji biliminin kavramlarını insan ve grup ilişkilerinde kullanır.
   5 Toplumsal olayları neden sonuç ilişkisine bağlar, makro ve mikro yaklaşımı bilir.
   6 Ekonomik yapı ve kültürel yapı etkileşimlerini bilir.
   7 Sınıf, tabaka ve statü ilişkilerini analiz edebilir.
  • Ders
  • Arazi Çalışması
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Toplumsal ve kültürel empati yapabilir.
   2 Toplumsal gerçekliğe içeriden ve dışarıdan bakabilir.
   3 Sosyal bilimlerde "ideal tip" oluşturmayı bilir.
   4 Tümdengelim ve tümevarım yaklaşımını bilir.
   5 Yüzyüze görüşme tekniklerini bilir.
   6 Sosyometrik test tekniklerini bilir ve yorumlar.
   7 Alan araştırması ve anket uygulama tekniklerini bilir.
   8 Tarihsel olayları nedensellik içinde yorumlayabilir.
  • Ders
  • Arazi Çalışması
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Toplumsal sorunlar karşısında sorumluluk alır.
   2 Sosyometrik yöntemlerle grup terapileri yapar.
   3 Toplumsal olaylar hakkında öngörüde bulunur.
   4 Sosyal rehabilitasyon merkezlerinde çalışır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
    Öğrenme Yetkinliği
       1 Sosyolojideki güncel bilimsel gelişmeleri izler.
       2 Sosyoloji ile ilgili bilimsel ve mesleki merakını canlı tutar.
       3 Mesleki ve bilimsel bilgilerini, meslektaşlarıyla paylaşır.
       4 Mesleki ve bilimsel bilgilerini sivil toplum kuruluşlarıyla paylaşır.
    • Ders
    • Bilg.Des. Sunum
    • Final Sınavı
    • Kısa Sınav
    İletişim ve Sosyal Yetkinlik
       1 Sosyal sorumluluk projelerinde görev alır.
       2 Kitle psikolojisini bilir.
       3 Doğal ve toplumsal afetlerde koordinasyon çalışmalarını üstlenir.
       4 Sivil toplum kuruluşlarında çalışabilir.
    • Ders
    • Arazi Çalışması
    • Grup Çalş. / Ödevi
    • Ara Sınav
    • Bilg.Des. Sunum
    • Final Sınavı
    Alana Özgü Yetkinlik
       1 İşletme ve örgütlerde personel yönetimini gerçekleştirir.
       2 Dernek, sendika, klüp, işletme ve sivil toplum kuruluşlarında sorumluluk alır.
       3 Kamuoyu dalgalanmalarını yorumlayabilir.
       4 Toplumsal yapıyı bilir ve kitlelerin tercihlerini etkiler.
       5 Grup içi liderlik yapar.
       6 Satış pazarlama ve reklam alanlarında çalışabilirler.
    • Ders
    • Ara Sınav
    • Bilg.Des. Sunum
    • Final Sınavı
    • Kısa Sınav
    EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.