Türkçe

10211 İŞLETME YÖNETİMİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler - uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olur ve o alandaki temel kavramları kavradığını gösterir.
   2 İşletme içinde tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini gösterir.
   3 İşletme ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapar.
   4 İşletme ile ilgili alanlarda bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir.
   5 İşletme içinde öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek
   6 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek
   7 Alanında orta düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
   8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri ve ofis yazılımlarını kullanabilmektedir.
  • Ders
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Staj
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Yıl Sonu Final Sınavı
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahiptir.
   2 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahiptir.
   3 Alanı ile ilgili konularda, serbest piyasa ekonomisi, rekabet koşulları, kanun ve ahlak bilgisi ve bilincine sahip olur.
   4 Alanı ile ilgili konularda,gerekli finans kuruluşlarını takip etme sorumluluğuna sahiptir.
   5 Alanı ile ilgili konularda, yerinde uygulama yapabileceği iş yerleri hakkında fikir sahibi olur.
   6 Uygulama yapılmadan pratiğin olamayacağının ve becerisinin gelişemeyeceği bilincine sahiptir.
   7 yarı dönemlerde gerekli pratik bilgiyi alarak bilgi sahibi olur
   8 Alanı ile ilgili seminer ve konferans bilgisi ve bilincine sahip olmaktadır.
  • Staj
  • Teknik Gezi
  • Web Tab. Öğrenme
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Yıl Sonu Final Sınavı
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 İnsiyatif alma ve kendi işini kurma becerisi geliştirir.
   2 Alanı ile ilgili sorunları tespit edip neden sonuç ilişkisi kurabilmektedir.
   3 Analitik düşünce yapısı ile sorunları çözebilmetedir.
   4 Kuramsal düşünebilme yetkinliği kazandırabilmektedir.
  • Ders
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Yıl Sonu Final Sınavı
Öğrenme Yetkinliği
   1 Alanı ile ilgili litaratür taraması yapmaktadır.
   2 Gelişmeleri trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur.
   3 Takım çalışmalarına katılmaktadır.
   4 Mesleki etiğe ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilmektedir.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Yıl Sonu Final Sınavı
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Çevresiyle etki iletişim kurabilmektedir.
   2 Mesleki etiğe ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
   3 Başarının temel unsurunun etkin bir iletişim olduğunu bilincine ulaşmaktadır.
  • Ders
  • Arazi Çalışması
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Staj
  • Sosyal Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Ödev Değerlendirme
  • Yıl Sonu Final Sınavı
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Genel ve mesleki ve hukuki bilgiye sahip olur
   2 Analitik düşünce yetkisine sahip olmaktadır.
   3 İşletmenin karmaşık iç ve dış çevre koşullarında karar alabilme yetkinliğine sahip olur.
   4 Karar alma sürecinde işletmenin tüm paydaşlarının çıkarlarını gözetmektedir.
  • Ders
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Ödev Değerlendirme
  • Yıl Sonu Final Sınavı
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.