Türkçe

10171 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 İnsan Kaynakları Yönetimi konularına yönelik temel kuramsal ve teorik bilgiye sahip olur.
   2 İnsan Kaynakları sistemleri hazırlar.
   3 İnsan Kaynakları alanındaki yeni gelişmeleri takip eder.
   4 Diğer disiplinleri yakından takip ederek İnsan Kaynakları ile ilişkisini irdeler.
   5 İnsan Kaynakları Yönetimi alanındaki problemlerini belirler, tanımlar, formüle eder ve çözebilir; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve uygulama becerisine sahip olur.
   6 İnsan Kaynakları Yönetimi alanındaki güncel yaklaşımları inceler.
   7 İç ve dış çevredeki gelişmeler ile İnsan Kaynakları Yönetimini uyumlaştırır.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Seminer
  • Web Tab. Öğrenme
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonlarını (süreçlerini) analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar.
   2 Çağdaş İnsan Kaynakları yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur.
   3 Küresel gelişmeleri işletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi ile uyumlaştırır.
   4 Üst yönetime İnsan Kaynakları Yönetimi ile uygulamalarda önerilerde bulunur.
   5 İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur. (İKY Paket Programları gibi)
   6 Örnek Olay (Vak'a)çalışmaları ile sorunları daha etkin çözer.
   7 İK sistemleri kurar,veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlama becerisi elde eder.
   8 Mesleki gelişim açısından yeterli yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Ders
  • Ödev
  • Seminer
  • Staj
  • Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Bireysel olarak ve çok disiplinli ekiplerde etkin çalışabilme becerisine, sorumluluk alma özgüven ve yetkinliğine sahip olur.
   2 Analitik düşünme ve çevre bilinci gelişir ve değişime çabuk uyum sağlar.
   3 İnsan Kaynakları fonksiyonlarından birinde çalışabilme sorumluluğunu elde eder.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Seminer
  • Staj
  • Uygulama
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Ödev Değerlendirme
  • Tez Sunma
Öğrenme Yetkinliği
   1 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur.
   2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Mesleki Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Ödev Değerlendirme
  • Tez Sunma
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 İşveren markasını hem iç hem de dış çevrede yaratmada etkin hareket eder.
   2 Kurumsal anlamda iletişimin etkinliğini sağlar.
   3 Ayrımcılık, adalet duygusu, etik ve sosyal güvenlik konularında bilinçli hareket eder ve kurum içinde bu konularda sorun oluşmaması için etkin çalışır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Ödev
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Ödev Değerlendirme
  • Tez Sunma
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
   2 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; insan kaynakları yönetimi uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
   3 İnsan Kaynakları Yönetimi çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
  • Ders
  • Staj
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Ödev Değerlendirme
  • Tez Sunma
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.