Türkçe

09070 SAĞLIK YÖNETİMİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlayabilecek, sağlık sisteminin işleyişini kavrayabilecek, değerlendirebilecek ve yönlendirebilecek yeterlilikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma.
   2 Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olma.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Okuma
  • Ödev
  • Seminer
  • Staj
  • Teknik Gezi
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanıma, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları ile sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygulama becerisi kazanma.
   2 Sağlık kurumları yönetim süreci ve ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma ile sağlık yönetimi alanıyla ilgili verileri analiz edip, değerlendirme ve yorumlama becerilerini kazanma.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Okuma
  • Ödev
  • Seminer
  • Teknik Gezi
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Sağlık kurumlarının yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü inceleme, değerlendirme ve sağlık kurumları ve hizmetlerinin yönetimi konularında strateji ve öneriler geliştirme.
   2 Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirme ve liderlik özellikleri sergileme ve sağlık yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma becerisini gösterme.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Seminer
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
Öğrenme Yetkinliği
   1 Alanıyla ilgili temel ve mesleki gelişmeleri takip edecek bir yabancı dil edinme ve yaşam boyu öğrenme felsefesi temelinde, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisini kazanma, multidisipliner ve interdisipliner alanlarda bilim ve teknolojideki güncel gelişmeleri takip etme.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Seminer
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olarak sağlık kurumları yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla etkili bir şekilde paylaşma.
   2 Bilişim ve iletişim teknolojilerini, fotoğraf ve video gibi donanımları mesleki alanda, medyada ve sosyal medyada amaca ve istenen sonuca yönelik kullanma becerisi kazanma.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Seminer
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Dış görünümü, olumlu tutum ve davranışlarıyla örnek bir birey olarak sürekli gelişme ve değişime açık ve sosyal sorumluluk bilincini kazanmış olma ve bu konudaki bilgi birikimini alanda uygulamayla gösterebilme.
   2 Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtma ve ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun davranma.
   3 Toplumun sağlık okuryazarlık düzeyini artırma ve sağlığın kaynaklarını doğru kullanma becerilerini kazanma ve ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranma, çözüm önerilerini yorumlama ve değerlendirme.
   4 Multidisipliner ekip çalışmasını etkin, verimli ve etik prensipler doğrultusunda yürütme becerisi kazanma.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Okuma
  • Ödev
  • Seminer
  • Teknik Gezi
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.