Türkçe

02070 TARİH -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Tarih biliminin doğası ve temel kavramları hakkında bilgi kazanır.
   2 Bilimsel bilginin önemini kavrar.
   3 Dünya ve Türk tarihi dönem ve alanlarındaki eserleri hakkında ilk örneklerden günümüze kadar temel bilgileri kazanır.
   4 Alanında kullanacağı çağdaş araştırma ve inceleme yöntemleri hakkında bilgi edinir.
   5 Tarih bilimi üzerine yapılmış çalışmaların ülkeler ve ekollere göre kaynakçasını yazılı, basılı ve sanal ortamlarda izler.
  • Ders
  • Arazi Çalışması
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Sosyal Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Tarih alanı ilgili bilgi kaynaklarını kullanır.
   2 Alanıyla ilgili sorunlara araştırma ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri sunar.
   3 Edindiği akademik ve meslekî bilgilerle becerileri, beşeri bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalarda kullanır.
   4 Çağdaş araştırma ve inceleme yöntemlerini Tarih alanında kullanır.
  • Ders
  • Arazi Çalışması
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Sosyal Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
   2 Alanı ile ilgili araştırma, uygulama ve proje gibi çalışmalarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
   3 Alanı ile ilgili sosyal ve kültürel etkinlikleri planlayıp, yürütür.
  • Ders
  • Arazi Çalışması
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
Öğrenme Yetkinliği
   1 Alanıyla ilgili bilimsel yöntemlerle görüşlerini, yazılı metinlerle sözlü ürünleri inceleme ve çözümleme sürecinde etkin olarak kullanır.
   2 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
   3 Öğrenme ve öğrendiğini ürüne dönüştürme sürecini yönetir.
  • Ders
  • Arazi Çalışması
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Sosyal Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Bir yabancı dil kullanarak alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder.
   2 Millî, ahlakî, insanî, manevî ve kültürel değerlere saygılıdır; ülkesi, milleti ve insanlığa karşı görev ve sorumluluklarını yerine getirir.
   3 Farklı dinleyici gruplarına alanıyla ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgi verir.
  • Ders
  • Arazi Çalışması
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Sosyal Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Tarih alanında temsil yeteneğine sahip olur.
   2 Alanının beklentilerine cevap veren, ufku geniş, özgün ve yeniliklere açık bir araştırmacı kimliği kazanır.
   3 Alanı ile ilgili her türlü çalışmada sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
   4 Alanıyla ilgili etkinlikleri planlama ve yönetme becerisi kazanır.
  • Ders
  • Arazi Çalışması
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Sosyal Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.