Türkçe

12245 MUHASEBE VE DENETİMİ (İNGİLİZCE)(TEZSİZ) - Tezsiz Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
   2 İlgi alanında kavramsal bilgi ile uygulama çalışmaları ve istatistiki analizleri arasında ilişki kurar.
   3 İlgi alanında ihtiyaç duyduğu araştırmaları yapabilmek için disiplin ve bilimsel alt yapıya sahip olur.
   4 Doktora eğitiminin alt yapısına ilişkin mesleki disiplinini geliştirir.
   5 Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
   6 Edinmiş olduğu kavramsal bilgiyi karar alma sürecinde kullanma kabiliyetine sahip olur.
   7 Muhasebe-Denetim alanındaki mali tablolarını hazırlayabilir, analiz edebilir ve karar alma sürecinde kullanır.
   8 Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Seminer
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
   2 Muhasebe-Denetim alanındaki bilanço, gelir tablosu, kar dağıtım tablosu, özkaynak değişim tablosu, net çalışma sermayesi tablosu, fon akım ve nakit akım tablolarını hazırlayabilmenin yanısıra denetim sürecinde kullanır.
   3 Denetim, iç kontrol ve iç denetim alanlarında sahip olduğu bilgi birikimini denetim sürecinde bağımsız bir denetim ekibinin bir parçası olarak uygulama sürecinde yer alır.
   4 İç kontrol ilgili yönetimin sorumluluklarını belirten bağımsız denetçi raporunu ve sınırlı ve sürekli bağımsız denetim raporunu hazırlar, analiz eder ve yorumlar.
   5 Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir.
   6 Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir.
   7 Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir.
   8 Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir.
  • Ders
  • Arazi Çalışması
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir.
   2 Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
   3 Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler.
   4 Karar alma yeteneğini geliştirir ve karar alma sürecinde sorumluluk alır.
  • Ders
  • Arazi Çalışması
  • Okuma
  • Ödev
  • Seminer
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
Öğrenme Yetkinliği
   1 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
   2 İlgi alanındaki meydana gelebilecek değişiklikleri analiz eder.
   3 Farklı ülkelerde yayınlanan mali tabloları anlayabilir ve karar alma sürecinde kullanır.
   4 Mali tablolar üzerindeki enflasyon etkisini arındırabilir ve mali tabloları içinde bulunduğu ülkenin dışındaki başka (yabancı) bir para birimi cinsinden ifade eder.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
   2 Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar.
   3 Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir.
   4 Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür.
   2 Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar.
   3 Muhasebe ve denetim alanındaki çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; muhasebe ve denetim konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgi edinir.
   4 Muhasebe ve denetim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.