Türkçe

13810 MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - Yüksek Lisans Sonrası Program
DÜZEYİ: Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
   2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
   3 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
   4 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
   5 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
   6 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Uygulama
  • Tez Hazırlama
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Tez Sunma
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
   2 Sorumluluk alarak başladığı bir işi tamamlar.
   3 Karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda çözüm üretir.
   4 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Uygulama
  • Tez Hazırlama
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Tez Sunma
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
   2 Sorumluluk alarak başladığı bir işi tamamlar.
   3 Karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda çözüm üretir.
   4 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
  • Ders
  • Laboratuar
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Teknik Gezi
  • Tez Hazırlama
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Tez Sunma
Öğrenme Yetkinliği
   1 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Uygulama
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Tez Sunma
  • Yıl Sonu Final Sınavı
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Uygulama
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Tez Sunma
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli olarak yeniler.
   2 İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir.
   3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
   4 Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir.
   5 Sorumluluğu altında çalışanları projeye dahil etme bilinci ve meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisine sahiptir.
  • Ders
  • Laboratuar
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Uygulama
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Tez Sunma
  • Yıl Sonu Final Sınavı
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.