Türkçe

09050 SOSYAL HİZMET -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Sosyal hizmet disiplini ile ilgili temel kuram, yaklaşım, model, mevzuat, etik bilgisi ile insan hakları ve sosyal adalet bilgisine sahiptir. %85.25
2 Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri, bilgi teknolojileri, etkin iletişim kurma ile disiplinlerarası çalışma bilgisine sahiptir. %85.75
3 Genelci anlayış perspektifini kavrayarak birey, aile, grup toplum ve topluluk düzeyinde planlı müdahale sürecini gerçekleştirme bilgisine sahiptir. %85.00
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Sosyal hizmet müdahalelerinde alana özgü bilgi, beceri ve değerleri bütünleştirerek mesleki görüşme, gözlem, rapor, kayıt tutma, sosyal inceleme, planlama, sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur. %85.25
2 Sosyal hizmet alanlarında araştırma yapma, diğer araştırma sonuçlarından yararlanma, çağdaş bilgi teknolojilerini kullanarak eleştirel ve analitik düşünme ile uygulama becerisine sahip olur. %84.75
3 Güncel yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevleri gerçekleştirme, değişen toplumsal sorun alanlarını izleyerek kurumlar arası işbirliği ve ekip anlayışı ile yeni hizmet modelleri geliştirme becerisine sahip olur. %85.25
4 Genelci anlayış ile müracaatçı sistemleri ile planlı müdahale sürecini gerçekleştirme becerisine sahip olur. %85.00
5 İnsan hakları, sosyal adalet, hak savunuculuğu, farklılıklar ve kültürel çeşitlilik odağında mesleki etik ilke ve değerleri sosyal hizmet alanlarında kullanabilme becerisine sahip olur. %85.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Sosyal hizmet alanlarına ilişkin bilgi birikimini kullanarak sosyal hizmet müdahalesini bireysel ya da ekip üyesi olarak yürütür, sorumluluk alır, rehberlik ve danışmanlık yapar. %85.50
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; yabancı dil, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini öğrenerek yetkinliğini arttırır; bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olarak yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser. %84.50
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Sosyal hizmet alanlarında gündemdeki gelişmeleri izler, kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşır, toplumsal sorumluluk bilinci ile projelendirir ve uygular. %85.00
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Sosyal hizmet mesleği ile ilgili görev, yetki, hak ve sorumlulukları belirleyebilir; mesleğin gelişimini destekler, mevzuat, mesleki etik, norm ve standartlar ile kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. %85.50
2 Sosyal hizmet disiplinine özgü bilgi ve becerilerini sosyal adalet ve hak temelli yaklaşım odağında uygular. %85.00
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.