Türkçe

10020 BANKACILIK ve SİGORTACILIK -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Banka, sigorta, ekonomi ve finans konularında temel bilgiye sahiptir. %80.00
2 Bir sigorta acentesi yönetimi konusunda temel bilgiye sahiptir. %81.00
3 Bankacılık sigortacılık alanı ile ilgili yasal mevzuata ilişkin temel bilgiye sahiptir. %80.50
4 Yönetim, kalite, müşteri memnuniyeti konunlarında temel bilgiye sahiptir. %82.00
5 Bankacılık sigortacılık alanı ile ilgili bilgiye ulaşabilir, değerlendirebilir ve uygulayabilir. %79.75
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Bankacılık ve sigortacılık konularında edindiği temel bilgiyi kullanma becerisine sahiptir. %79.75
2 Bankacılık sigortacılık alanına ilişkin bilgileri yorumlama becerisine sahiptir. %79.75
3 Bankacılık sigortacılık alanına ilişkin bilgileri analiz etme değerlendirme becerisine sahiptir. %79.25
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Bankacılık sigortacılık alanında kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. %81.25
2 Bankacılık sigortacılık alanında karşılaşılan sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. %81.25
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Bankacılık sigortacılık alanında yaşam boyu öğrenme kültürüne sahiptir. %80.50
2 Bankacılık sigortacılık alanında mesleki gelişimi için gerekli eğitim programlarını takip eder. %81.25
3 Bankacılık sigortacılık alanında yazılı ve sözlü iletişimi etkin biçimde kullanır. %81.00
4 Bankacılık sigortacılık alanında bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır. %80.25
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Bankacılık sigortacılık alanında mesleki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. %80.75
2 Sosyal hak ve hürriyetlerin evrenselliğine, kültürel değerlerin zenginliğine ve çevreyi koruma konularında bilinç sahibidir. %80.25
3 Bankacılık sigortacılık alanında takım çalışmasına yatkındır. %80.50
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Bankacılık ve sigortacılık konularında yürürlükte olan mevzuatı izler. %80.00
2 Bir sigorta acentesi yönetir. %81.00
3 Bankacılık sigortacılık alanında örgüt kültürüne değerlerine uygun davranır. %81.50
4 Bankacılık sigortacılık alanında sosyal hakların evrenselliği, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. %81.50
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.