Türkçe

05130 ENDÜSTRİYEL TASARIM -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Endüstriyel tasarımda biçimsel kompozisyon sistemlerini ve metotlarını tartışır. %83.50
2 Endüstriyel tasarımının temel ilkelerini, metotlarını tasarımı etkileyen etmenler bağlamında yorumlar. %83.25
3 Endüstriyel tasarım tarihi ve teorilerinde batı kaynaklı yaklaşımlar; kent, sanat, teknoloji ve beşeri bilimleri hakkında yeterli düzeyde bilgiyi özetler. %84.00
4 Endüstriyel tasarımında, çevre–insan etkileşiminde psikolojik, sosyolojik ve ekolojik verileri değerlendirir. %84.75
5 Endüstriyel Tasarım proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini formüle eder. %82.75
6 Endüstriyel tasarımda, uluslararası platformda yer alan çağdaş tasarım örneklerini eleştirel düşünce geliştirerek analiz eder. %83.00
7 Mimarlık hakkında yeterli kuramsal ve metodolojik bilgiyi Endüsriyel Tasarım düşüncesine ve tasarıma etkileri açısından sentezler. %83.75
8 Endüstriyel tasarım ilkelerini ve metotlarını etkileyen doğal-yapay, yasal- siyasal ve sosyal ve ekonomik etmenleri yorumlar. %83.00
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Çağdaş Endüstri Ürünleri Tasarımında farklı yaklaşımların teorik temellerini, tasarım metotlarını belirler. %83.25
2 Endüstriyel Tasarımda aydınlatma, akustik, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini yorumlar. %82.25
3 Endüstriyel tasarımda aydınlatma, akustik, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini yorumlar. %83.00
4 Endüstriyel tasarımda kullanılan yapı malzemeleri ve günümüz teknolojilerine paralel olarak artan ve gelişen yapı ürünlerinin, tasarıma ve uygulamaya yönelik özelliklerini ve kullanım alanlarına göre seçim ölçütlerini oluşturur. %83.00
5 Endüstriyel tasarımda grafik anlatım tekniklerini uygular. %82.75
6 Mimari projelendirmede, tasarım ve inşaat sistemlerinin entegrasyonunu uygular. %82.75
7 Endüstriyel tasarımda tarihi dokunun doğal ve kültürel varlıkları koruma envanterine mevcut mevzuat çerçevesinde veri toplar. %86.25
8 Kent içinde bir bölge, ada ve parselde , amaç ve ihtiyaçların belirlenmesine yönelik olarak tek ya da çok fonksiyonlu program geliştirir. %84.25
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Endüstriyel Tasarım disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabilir ve bu konularda sorumluluk alır. %83.75
2 Endüstriyel Tasarımda hem araştırma hem projelendirme aşamalarında verimli takım çalışmaları yürütür. %85.00
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Endüstriyel tasarım mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olur. %83.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Bir birey olarak; Sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır. %83.75
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Sınırlı enerji kaynaklarının farkında olarak çevrenin korunmasında sorumluluk alır. %82.75
2 Endüstriyel tasarımda yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır. %84.25
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.