Türkçe

02030 İSTATİSTİK -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 İstatistik alanındaki kuramsal bilgilere sahiptir. %81.25
2 Olasılık konusunda kuramsal bilgiye sahiptir. %81.00
3 İstatistik için gerekli kuramsal içerikli kaynakları kullanma becerisine sahiptir. %81.25
4 İstatistik için gerekli olasılıkla ilgili kuramsal içerikli kaynakları kullanabilecek düzeyde bilgi donanımına sahiptir. %81.75
5 İstatistik ile ilgili konularda bağımsız olarak ve paydaşlarıyla ortaklaşa çalışmaları tanımlar. %81.00
6 Güncel problemleri istatistik yöntemlerle tarif eder. %81.00
7 Soyut ve analitik düşünme yeteneğini tanımlar. %81.25
8 İstatistik bilimini etkin olarak uygulayabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı ve programlama tekniği bilgisini kavrar. %81.50
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Olasılık ve istatistik alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder. %81.50
2 Farklı veri tabanlarını gerektiği biçimde değerlendirir. %82.50
3 Uygulanan anketlerin çıktılarını değerlendirir. %84.50
4 Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle uygular. %81.25
5 Alanı ile ilgili verileri düzenler. %81.50
6 Tanımlanan İstatistiksel problemleri çözer. %82.00
7 Anketler hazırlar. %82.25
8 Tanımlanan İstatistiki sorunlara, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. %86.75
9 Kendi yönetiminde çalışanların mesleki gelişimlerine katkıda bulunur. %86.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 İstatistik ile ilgili yeni konuları tanımlar. %82.25
2 İstatistik ve olasılık konularında ders ve seminer verir. %81.75
3 Öğrenmeye ilişkin ihtiyaçları belirler. %86.25
4 Öğrenmeye ilişkin öğrenme süreçlerini yönlendirerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin özgün tutumlar geliştirir. %86.25
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler. %80.50
2 İstatistik ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kişi ve kurumlara aktarır. %81.50
3 Sorunlara çözüm önerilerini ve düşüncelerini, nicel ve nitel verilerle destekler. %81.25
4 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izler. %82.25
5 İstatistik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve bilişim - iletişim - ağ teknolojilerini kullanır. %82.50
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. %81.75
2 Kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. %81.75
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. %81.00
2 İstatistik uygulamalarının hukuki sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur. %81.75
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.