Türkçe

01030 BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. %83.25
2 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) alan derslerindeki temel kavramlar ile bilişim teknolojileriyle uygulama arasındaki ilişkiyi analiz eder. %83.25
3 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanındaki gelişmeleri ilgili modeller ile çok yönlü analiz eder. %83.50
4 Bilgisayar ve öğretim teknolojileri ile ilgili verileri bilimsel süreçler kapsamında değerlendirir. %83.50
5 Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği alanı ile ilgili projeler geliştirir. %83.50
6 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi için öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre planlar. %83.25
7 Bilgisayar teknolojisi yolu ile görsel tasarımın endüstri ve eğitim öğretimdeki önemini kavrar. %83.75
8 Türk Milli Eğitimin Temel Kanunlarını amaç ve ilkelerini her eğitim düzeyinde karşılaştırır. %83.25
9 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanındaki uygulamaları etkileyecek kültürel, sosyal ve psikolojik unsurları değerlendirir. %82.75
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Öğretim teknolojisi ve tasarımı alanıyla ilgili model, yöntem ve teknikleri kullanır. %83.25
2 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanındaki temel kavram ve ilkelerini çok yönlü değerlendirir. %83.00
3 Bilgisayar kurulumu, internet, web tabanlı erişim ve güvenlik konularındaki kavramları açıklar. %83.25
4 Öğretim tasarımı modellerine dayalı olarak öğretim ve bilişim teknolojileriyle materyal ve proje geliştirir. %83.50
5 Öğretme-öğrenme sürecini, öğretim tasarımı modelleri yaklaşımı ve Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında her kademe ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. %83.25
6 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi ile teknik ve mesleki becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. %83.50
7 Uzaktan eğitim teknolojisini planlayıp uygular. %83.75
8 Öğrencilerin, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanınında hazır bulunuşluk düzeylerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için öğretim tasarımı modellerine dayalı olarak eğitim ortamlarını düzenler. %83.50
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Alanıyla ilgili olarak bireysel ve grup çalışmalarında bilgisayar ve eğitim teknolojilerini etkin ve anlamlı olarak kullanır. %83.50
2 İletişim teknolojisinin okul ve günlük hayatta (öğrenci, öğretmen, aile) doğru kullanılması yönünde sorumluluk alır. %83.00
3 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanıyla ile ilgili karşılaşılan sorunları çözmek için proje geliştirme sürecinde, bireysel veya öğretim tasarımı ekip çalışmalarında sorumluluk alır. %83.50
4 Öğretim tasarımı modellerine ile proje geliştirerek yönetir. %84.00
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Yeni teknolojilerin gelişmesindeki olumlu yönlerin etkilerini günlük yaşamında kullanılır. %83.75
2 Eğitim-öğretim sürecinde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi öğrencilerinin hazır bulunuşluk düzeyine uygun öğretim stratejisi geliştirir. %83.75
3 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanının yaklaşımlarına, her düzeydeki öğrenci nitelikleri ve özelliklerini dikkate alarak yeni örnekler oluşturur. %83.50
4 Öğretim tasarımı modelleriyle her kademedeki öğrenenler ve farklı sektörler için materyal geliştirir. %83.75
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanınında her düzeydeki öğrencilerin teknoloji kullanımında iyi alışkanlıklar kazanmaları konusunda duyarlılık geliştirir. %82.75
2 İletişim ağlarıyla net üzerinden ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. %83.25
3 Eğitim-öğretim alanında tasarım, yazılım ve teknoloji kullanımı konularında çözüm önerilerini çevresiyle geliştirerek paylaşır. %83.50
4 Alanıyla ilgili öğretim teknolojilerine katkı sunacak projeler geliştirmekte yetkindir. %84.00
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Alanını ve öğretmenlik mesleğini gerektirdiği şekilde her sektörde temsil eder. %83.25
2 Okul ortamında iletişim teknolojilerini kullanırken gereken güvenliği sağlar. %83.25
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.