Türkçe

12440 İŞLETME(İngilizce)(UE) - Tezsiz Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Lisanslarının döngü yeterliliğine bağlı olarak bilgilerini aynı alanda veya başka bir yerde uzmanlık düzeyinde geliştirin ve derinleştirir. %88.00
2 Yönetim alanındaki temel kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri tanımlar. %88.25
3 Özel ve kamu sektörlerinde yönetim sistemlerini derinleştirir. %88.00
4 Doktora derecesinin eğitim altyapısı ile ilgili mesleki disiplinlerini geliştirirler. %88.00
5 Alanlarıyla ilgili disiplinler arası etkileşimi belirler. %88.00
6 İşletme yönetimi disiplinindeki sorunları belirleyin, tanımlayın, formüle edin ve çözün ve uygun analitik yöntemleri ve pratik bilgileri uygular. %88.25
7 İşletme yönetimi alanında ihtiyaç duyulan araştırmaları yapar, araştırmaları nasıl planlayacağını belirler ve uygular. %88.00
8 İşletme yönetimi alanı için gerekli olan verileri işleyerek ileri düzeyde bilgi edinmek için gerekli teorik ve pratik bilgileri belirler. %88.00
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Konuyla ilgili bilgileri çalışanlara ve meslektaşlara aktarır. %88.00
2 Alandaki bilgileri analitik ve sistematik bir şekilde analiz edin, yorumlayın ve değerlendirir. %88.00
3 Alanında edindiği teorik ve pratik bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanır. %88.00
4 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler formüle eder. %88.25
5 Profesyonel yaşamdaki insanları motive edin ve yönetin. %88.00
6 Edindikleri alan bilgilerini karar verme ve diğer davranışlarda uygular ve becerilerini veri analizi, problem tanımları ve çözüm önerileri üzerinde sunar. %88.25
7 Araştırma yöntemlerini kullanarak sahada karşılaşılan sorunları çözer. %88.25
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Alanında uzmanlık gerektiren bağımsız bir çalışma yürütür. %88.00
2 Alan uygulamalarında karşılaşılan karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk üstlenerek çözümler sunar. %88.00
3 Sahadaki sorunlara çözüm gerektiren ortamlarda lider olarak hareket eder. %88.00
4 Alanla ilgili her türlü proje ve hedefi planlayın ve yönetir. %88.25
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Edinilen bilgileri kritik değerlendirmelerde kullanır. %88.00
2 Alanında uzmanlık düzeyinde edinilen bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirir. %88.00
3 Bilgiyi paylaşın, bir grupta çalışın, eleştirel yaklaşımları değerlendirir ve akademik bir çalışma ortamında çalışmalarına dahil eder. %88.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Alanda edindiği bilgi, beceri, görüş ve önerileri sözlü veya yazılı olarak ifade eder. %88.00
2 Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, sistematik bir şekilde nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanı içindeki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü veya görsel olarak aktarır. %88.00
3 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yöneten normları eleştirel bir yaklaşımla analiz edin ve geliştirin ve gerektiğinde değiştirir. %88.00
4 Değişime ve yeniliğe açık bir tutuma sahiptir. %88.00
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Sosyal ve kurumsal etiğe uygun hareket eder. %88.00
2 Veri toplama, yorumlama, uygulama ve beyan süreçlerinde sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri belirler. %88.00
3 Alanında strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. %88.00
4 Disiplinlerarası çalışmalarda bilgiyi, problem çözme ve / veya pratik becerileri kullanır. %88.00
5 İşletme yönetimindeki çözüm ve uygulamaların evrensel ve sosyal yönlerini, yönetimdeki konuları belirler ve çağın sorunlarını tespit eder. %88.00
6 Alanında edindiği bilgileri, problem çözme ve / veya pratik becerileri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası alanlarda kullanır. %88.00
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.