Türkçe

16110 AĞIZ, DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Hastaların genel fiziksel ve sağlık durumlarını değerlendirebilecek, Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi ile ilgili uygun teşhis ve tedavi bilgisine sahiptir. %0.00
2 Temel tıp bilimleri konusundaki bilgilerini Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi ile ilişkilendirir. %0.00
3 Bilgi verici ve etkili bir yolla hastalarla iletişim kurup onları ağız, diş ve çene cerrahisi konusunda eğitecek bilgiye sahiptir. %0.00
4 Ağız,diş ve çene cerrahisi alanında her hastanın kendine özgü hususiyetlerine göre değerlendirme, teşhis, tedavi geliştirme ve sevk etme yetisini gösterir. %0.00
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi ile ilgili acil durumlara müdahale edebilecek düzeyde bilişsel beceri gösterir. %0.00
2 Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi ile ilgili sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. %0.00
3 Ağız,diş ve çene cerrahisi alanında her hastanın kendine özgü hususiyetlerine göre değerlendirme, teşhis, tedavi geliştirme ve sevk etme yetisini gösterir. %0.00
4 Hastaların ağız ve diş sağlığı durumunu değerlendirerek Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi alanında bir plan doğrultusunda tedavi uygular. %0.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Hastaların genel sağlık durumunu dikkate alarak Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi alanında tedavi planlamasını yapmak için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. %0.00
2 Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi alanında tedavilerin muhtemel komplikasyonlarını öngörerek gereken önlemleri alır. %0.00
3 Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi alanında tedavinin gerektirdiği tüm teknolojik araçların kullanılmasında sorumluluk alır. %0.00
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Bütün klinik işlemlerde evrensel enfeksiyon kontrolü rehberlerini takip eder. %0.00
2 Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi alanındaki tüm güncel gelişmeleri takip ederek kendisini geliştirir. %0.00
3 Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinmelerini belirleyerek bu doğrultuda kendilerini geliştirmelerini sağlar. %0.00
4 Bilgi verici ve etkili bir yolla hastalarla iletişim kurup onları Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi alanında eğitir. %0.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Toplumun ağız ve diş sağlığı konusunda bilinçlenmesine katkı sağlar. %0.00
2 Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. %0.00
3 Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi alanında kapsamlı dental tedavilerde ağrı ve endişeyi giderirken özel bakım gerektiren hastalarla ilgilenir. %0.00
4 Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. %0.00
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Hasta merkezli yaklaşımlarla ilgili tüm tedavi prensiplerini uygular. %0.00
2 Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi alanında kapsamlı dental tedavilerde ağrı ve endişeyi giderir. %0.00
3 Diş dizilerinin, çenelerin, oral mukozanın ve salgı bezlerinin ağız hastalıklarının ayırıcı tanı ve teşhis yöntemini geliştirilip uygun şekilde tedavi veya sevk eder. %0.00
4 Maksillofasiyal radyolojiyi güvenli ve etkili bir şekilde uygular. %0.00
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.