English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-GASTRONOMY AND CULINARY ARTS (WithThesis)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-GASTRONOMY AND CULINARY ARTS (WithThesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
GSF501SANAT VE TASARIMDA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
RESEARCH METHODS IN ART AND DESIGN
Z303.06.03
GMS500GASTRONOMİDE İSTATİSTİK
GASTRONOMİDE İSTATİSTİK
S303.06.03Tanım ve temel kavramlar, merkezi eğilim ve değişkenlik ölçüleri, olaslık ve olasılık dağılımları.Statistic, standard deviation, mean, medyan, data collecting
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE500-3TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ
INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR COURSE
Z000.012.00Tez konusunun seçimi, kaynak taraması, tez çalışmasının, planlanması, tez çalışması ile ilgili uygulamalar, tez yazım kuralları gibi hususları içerir. Uygulamalı örnek çalışmalar yapılır. Ders kapsamında tercihen bir adet seminer vermesi istenir.It includes issues such as selection of the thesis topic, literature review, planning of the thesis study, practices related to the thesis study, and thesis writing rules. Applied case studies are carried out. It is preferable to give one seminar within the scope of the course.
GMS502GASTRONOMİDE ARGE VE ÜRGE
GASTRONOMİDE ARGE VE ÜRGE
S213.06.03Ders kapsamında öğrenciler yeni fikirler üreterek, fikirlerini hayata geçirebilecek proje hazırlayacaklardır. Bu süreçte yeni ürün geliştirerek, onu hayata geçirebilecek yolları öğrenecekler.Within the scope of the course, students will produce new ideas and prepare projects that will bring their ideas to life. In this process, they will develop a new product and learn ways to implement it.
GMS503YEMEK VE KİMYA
YEMEK VE KİMYA
S303.06.03
GMS504GASTRONOMİDE YENİ EĞİLİMLER
NEW TRENDS IN GASTRONOMY
S303.06.03Bu derste, gastronomi alanında ortaya çıkan yeni eğilim ve gelişmeler hakkında bilgi edinilerek, bu eğilim ve gelişmelerin yiyecek içecek sektör ve işletmelerinin uygulamaları ile tüketiciler açısından etki ve yansımaları incelenmektedir.In this course, information is obtained about new trends and developments in the field of gastronomy, and the effects and reflections of these trends and developments on the practices of the food and beverage sector and businesses, as well as on consumers, are examined.
GMS505YEMEK SOSYOLOJİSİ VE ANTROPOLOJİSİ
FOOD SOCIOLOGY AND ANTHROPOLOGY
S303.06.03Besin sisteminin toplumsal boyutları, insan geçiminin kökenleri, modern besin sisteminin gelişimi, besinler ve yeme üzerine sosyolojik yaklaşımlar, yemek yemenin toplumsal örgütlenmesi, yemek aile ve topluluk, dışarıda yemek yemenin sosyolojisi ve antropolojisi, yemek sağlık ve refah, beslenme biçimi ve sağlığa ilişkin değişen algılamalar, yiyeceğe ilişkin riskler, endişeler ve korkular, rejim, yağ ve beden imgesi, besinlere yönelik tercih etme ve kaçınma biçimleri, etin bilinmeyen anlamları, vejetaryen seçeneği, şeker ve şekerleme, kültürel miras olarak yemek, coğrafi işaretleme.Social dimensions of the food system, origins of human subsistence, development of the modern food system, sociological approaches to foods and eating, social organization of eating, food family and community, sociology and anthropology of eating out, food health and well-being, changing perceptions of diet and health , food-related risks, anxieties and fears, diet, fat and body image, food preferences and avoidance patterns, unknown meanings of meat, vegetarian option, sugar and confectionery, food as cultural heritage, geographical marking.
GMS506AROMA VE LEZZET BİLİMİ
AROMA VE LEZZET BİLİMİ
S213.06.03Giriş, Genel Bilgi ve Tanımlar; Gıdaların duyusal özellikleri; Koku ve tat alma fiziyolojisi; Farklı duyusal analiz yöntemleri;Panelist seçimi, panelist eğitimi ve lezzet profile analizi (LPA);Gıda katkı maddeleri, lezzet artırıcı maddeler;Doğal ve yapay tatlar ve aromalar (Türk gıda kodeksi); Lezzet ve Aroma kimyası;Tat maddelerin sınıflandırılması, fonksiyonel grupları ve oluşumu;Gıda bileşenler ile aroma maddeler arasındaki etkileşim; Lezzet maddelerin sınıflandırılması ve izolasyonu; Gıdalarda lezzet ve aroma örnekleri: Kafeinli içecekler, Meyve bazlı içecekler, fermente içecekler,Süt Ürünleri ve Fermente Süt, alkollü içecekler (Kokteyl Bitterleri);Aroma bileşenlerin instrumental analizleriGiriş, Genel Bilgi ve Tanımlar; Gıdaların duyusal özellikleri; Koku ve tat alma fiziyolojisi; Farklı duyusal analiz yöntemleri;Panelist seçimi, panelist eğitimi ve lezzet profile analizi (LPA);Gıda katkı maddeleri, lezzet artırıcı maddeler;Doğal ve yapay tatlar ve aromalar (Türk gıda kodeksi); Lezzet ve Aroma kimyası;Tat maddelerin sınıflandırılması, fonksiyonel grupları ve oluşumu;Gıda bileşenler ile aroma maddeler arasındaki etkileşim; Lezzet maddelerin sınıflandırılması ve izolasyonu; Gıdalarda lezzet ve aroma örnekleri: Kafeinli içecekler, Meyve bazlı içecekler, fermente içecekler,Süt Ürünleri ve Fermente Süt, alkollü içecekler (Kokteyl Bitterleri);Aroma bileşenlerin instrumental analizleri
GMS507SÜRDÜRÜLEBİLİR GASTRONOMİ
SÜRDÜRÜLEBİLİR GASTRONOMİ
S303.06.03
GMS508GIDA KATKI MADDELERİ
GIDA KATKI MADDELERİ
S303.06.03
GMS509ASYA MUTFAĞI
ASYA MUTFAĞI
S143.06.05
GMS510GIDA MİKROBİYOLOJİSİ
GIDA MİKROBİYOLOJİSİ
S303.06.03
GMS511YİYECEK İÇECEK SEKTÖRÜNDE TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
SUPPLY CHAIN ​​MANAGEMENT IN THE FOOD AND BEVERAGE INDUSTRY
S303.06.03Yiyecek İçecek Sektöründe Tedarik Zinciri Yönetimi dersi; tedarik zincirinin kavramsal analizi, tedarik zincirinin yapısı, tedarik zincirinin yararları, tedarik zinciri yönetimi, tedarik zinciri yönetimi ile satın alma kararı ilişkisi, tedarik zinciri yönetiminin işletmeye sağlayacağı yararlar, tedarikçi seçimi, üretim noktasından tüketim noktasına kadar hammadde, yarı mamul ve bitmiş ürünlerin hareketi gibi konuları içermektedir.
GMS512YİYECEK İÇECEK SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİ DAVRANIŞI
YİYECEK İÇECEK SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİ DAVRANIŞI
S213.06.03Temel kavramlar, motivasyon, algı, öğrenme ve karar alma süreçleri üzerine odaklanarak, pazar araştırması ve trend analizi ile güncel sektör dinamiklerini değerlendirme yeteneklerini geliştirir. Marka sadakati ve müşteri memnuniyeti stratejilerini öğreterek, öğrencilerin işletmelerin başarısı için önemli olan bu unsurları anlamalarına yardımcı olur. Tüketici iletişimi üzerine vurgu yapar ve öğrencilere gerçek dünya uygulamalarıyla pratik deneyimler sunar, böylece sektörde etkili liderlik yetenekleri kazanmalarına katkı sağlar.
GMS513AMERİKA MUTFAĞI
AMERİKA MUTFAĞI
S143.06.05
GMS514DENEYSEL MUTFAK
DENEYSEL MUTFAK
S143.06.05
GMS515İLERİ MUTFAK TEKNOLOJİLERİ
ADVANCED KITCHEN TECHNOLOGIES
S303.06.03Giriş, teknolojiyi pişirme ve gastronomi ile ilişkilendirme; Gıdaların tekstür, lezzet, koku, tat, görünüş, optik ve fiziksel özellikleri; Gıdaların kimyasal özellikleri ve işlenmesi sırasında oluşan değişiklikler; Isıtma Modları, İletim, Konveksiyon, Radyasyon, pişirme yöntemlerinde ısı aktarımı; Vakumda pişirme (Sous-Vide); Sıvı azotta pişirme, Dondurarak kurutma; Ohmik ısıtma, Vurgulu Elektrik Alan; Radyo Frekansı (RF) ile Isıtma, Atımlı ışık; Köpük oluşturma; Ultrasonik; Emülsiyon, Enkapsülasyon; Yüksek hidrostatik basınç; İndüksiyonlu ocaklar, Akıllı fırınlar; Ozonlama, spherification; Chaunk/Tadka/bagharrIntroduction, relating technology to cooking and gastronomy; Texture, flavour, odor, taste, appearance, optical and physical properties of foods; Chemical properties of foods and changes that occur during processing; Heating Modes, Conduction, Convection, Radiation, heat transfer in cooking methods; Vacuum cooking (Sous-Vide); Cooking in liquid nitrogen, Freeze drying; Ohmic heating, Pulsed Electric Field; Radio Frequency (RF) Heating, Pulsed light; Foaming; Ultrasonic; Emulsion, Encapsulation; High hydrostatic pressure; Induction cookers, Smart ovens; Ozonation, spherification; Chaunk/Tadka/bagharr
GMS516AVRUPA MUTFAĞI
AVRUPA MUTFAĞI
S143.06.05
GMS517BUTİK PASTACILIK
BUTİK PASTACILIK
S143.06.05
GMS518ORTA DOĞU VE KUZEY AFRİKA MUTFAĞI
ORTA DOĞU VE KUZEY AFRİKA MUTFAĞI
S143.06.05
GMS519GASTRONOMİDE DENİZ ÜRÜNLERİ
SEAFOOD IN GASTRONOMY
S213.06.03Su ürünlerinde besin değerleri, kurutma, tuzlama, füme, konserve teknolojisi , marinasyon teknolojisi, soğutma ve dondurmanın bu teknolojileri anlatılmaktadır.Nutritional value of fishery products, drying, salting, smoked, canned, technology, marinating technology, cooling and freezing technologies are described
GMS520YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE HİZMET PAZARLAMASI
YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE HİZMET PAZARLAMASI
S303.06.03
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE500-5YÜKSEK LİSANS TEZİ - I
MASTER'S THESIS - I
Z000.030.00
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE500-6YÜKSEK LİSANS TEZİ - II
MASTER'S THESIS 2
Z000.030.00
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.