Türkçe

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ-YAPAY ZEKA VE VERİ BİLİMİ (İngilizce)(YL)(TEZLİ)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ-YAPAY ZEKA VE VERİ BİLİMİ (İngilizce)(YL)(TEZLİ)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
FBE509ESCIENTIFIC RESEARCH TECHNIQUES
SCIENTIFIC RESEARCH TECHNIQUES
Z303.06.03Araştırmanın felsefesi, yapısı ve araştırma çalışmasının bileşenleri incelenerek, bilimsel araştırma yaklaşımları, teoriye özgü tanımlar, bilimin temel nitelikleri, pozitivizm, hipotez, gözlem, araştırma konusu ve probleminin seçimi, amaç ve önemin ortaya konulması ve araştırma önerisinin oluşturulması gibi bilimselliğe hizmet eden yöntemler açıklanacaktır. Tez yazım kuralları, kaynakça hazırlama, makale ve rapor yazım kuralları ve etik kurallar anlatılacaktır.Research design Literature search and review Scientific writing Scientific presentation Critical scientific review Data types and data collection techniques Quantitative and qualitative methods and data analyses Ethical issues
SEN501CALCULUS FOR DATA SCIENCE
CALCULUS FOR DATA SCIENCE
Z303.06.03Bu kurs, öğrencilere materyal aracılığıyla rehberlik etmek için derslere ve bilgisayar laboratuvarlarına, öğrencilere sınıf/küçük grup/bireysel yardım sağlamak için öğretici derslere ve öğrencilerin teknikleri uygulamaları ve öğrenmelerini anlamalarını geliştirmeleri için biçimlendirici değerlendirme fırsatları sağlamak için bir dizi ödeve dayanır. kurs.This course relies on lectures and computer laboratories to guide students through the material, tutorial classes to provide students with class/small group/individual assistance, and a sequence of assignments to provide formative assessment opportunities for students to practise techniques and develop their understanding of the course.
SEN503ARTIFICIAL INTELLIGENCE
ARTIFICIAL INTELLIGENCE
Z303.06.03Dersler, her konunun temel kavramlarını tanıtacak ve motive edecektir. Dersler sırasında öğrenme deneyimini zenginleştirmek için önemli tartışmalar ve iki yönlü iletişim de beklenmektedir. Küçük bir sınıf ortamında problem çözme ve tartışmalar yoluyla, öğreticiler geri bildirim almak için fırsatlar sunar. Ödevler, problem çözmeye uygulanarak teorik kavramları güçlendirecektir. Bu, programlama çalışması ile yapılacaktır. Derslerde, derslerde ve ödevlerde kapsanan tüm materyaller değerlendirilebilir.Lectures will introduce and motivate the basic concepts of each topic. Significant discussions and two-way communication are also expected during lectures to enrich the learning experience. Through problem solving and discussions in a small class room setting, tutorials provide opportunities for obtaining feedback. The assignments will reinforce theoretical concepts by their application to problem solving. This will be done via programming work. All material covered in the lectures, tutorials and assignments are assessable.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
LEE520INTRODUCTİON TO THESİS AND SEMİNAR
INTRODUCTİON TO THESİS AND SEMİNAR
Z000.012.00Seminerde öğretim, bir tez yazmak için temel metodolojik gereklilikleri ele alacaktır: bibliyografik referansların sunumu, araştırmanın konusunu tanımlama ve bu konunun nasıl ele alınacağına karar verme, kavramsal çerçeve ve referans metodolojisinin seçimi, vb. Pratik tavsiyeler de verilecektir. araştırma stratejileri, süpervizörlerle ilişkiler ve tezleri savunma konularında verilmiştir. İlk oturum bloğu, Avrupa bilgi ve belgelerine erişim ve bunlara danışma konusunda uygulamalı eğitimi içerecektir.Teaching in the seminar will address the main methodological requirements for writing a thesis: presentation of bibliographical references, defining the subject of the research and deciding how to tackle this subject, choice of a conceptual framework and reference methodology, etc. Practical advice will also be given on research strategies, relations with supervisors, and defending theses. The first block of sessions will include practical training on accessing and consulting European information and documentation.
SEN520MACHİNE LEARNİNG
MACHİNE LEARNİNG
Z303.06.031.Makine Öğrenmesine Giriş. İstatistiksel Temeller. 2. Karar Ağacı öğrenme. 3. Yapay Sinir Ağları. 4. Destek Vektör Makineleri. 5. Bayesian Öğrenme. 6. Örnek tabanlı öğrenme. 7. Denetimsiz öğrenme.1.Introduction in Machine Learning. Statistical Foundations. 2. Decision Tree learning. 3. Artificial Neural Networks. 4. Support Vector Machines. 5. Bayesian Learning. 6. Instance based learning. 7. Unsupervised learning.
SEN515ADVANCED DATA MİNİNG
ADVANCED DATA MİNİNG
S303.06.03Dersler, laboratuvarlar, ödevler, vaka çalışmaları ve proje çalışması. Laboratuvar çalışması, çok yüksek hesaplama kapasitesine erişim gerektirir. Kurs süresince öğrenciler küçük gruplar halinde çalışırlar. Kurstaki bazı ödevler veya vaka çalışmaları, sektörle ilgili veya sektörle ilgili çalışmaları içerebilir. Öğrenci farklı yöntem ve teknikler kullanır ve her görev için doğru yöntem, teknik veya bilgisayar desteğini seçmek önemlidir. Görevler çözülmeden önce ve sonra, farklı çözümleri sunmak ve tartışmak için dersler vardır.difference between knowledge and data, methods of preprocessing, model theory and evaluation algorithms such as SVM, nearest neighbor, k-means, random forest, ensemble methods, regression algorithms
SEN521OPTIMIZATION METHODS
OPTIMIZATION METHODS
S303.06.03Doğrusal optimizasyon Sağlam optimizasyon Ağ akışları Ayrık optimizasyon Dinamik optimizasyon Doğrusal olmayan optimizasyonLinear optimization Robust optimization Network flows Discrete optimization Dynamic optimization Nonlinear optimization
SEN522DIGITAL SIGNAL PROCESSING
DIGITAL SIGNAL PROCESSING
S303.06.03Dijital Sinyal İşleme (DSP) alanı gelişmeye ve modern elektronikte merkezi bir rol oynamaya devam ediyor. Aslında, DSP o kadar yaygın ki, alan ayrı bir varlık olarak bir şekilde ortadan kayboluyor. Günümüzde IMAX, HDTV, mp3 oynatıcılar, İnternet ses ve video ve IP üzerinden Ses gibi birçok sistem, temelleri olarak güçlü DSP kavramlarını kullanır. DSP, ayrık zamanlı sistemlerin kapsamlı bir görünümünü aldığımız Sinyaller ve Sistemlerin mantıksal bir uzantısıdır. Kurs, güçlü istatistiksel modelleme algoritmaları aracılığıyla A/D dönüşümünden bir DSP sisteminin temel öğelerini kapsar.The field of Digital Signal Processing (DSP) continues to evolve and play a central role in modern electronics. In fact, DSP is so ubiquitous that the field is somewhat disappearing as a discrete entity. Many systems today, such as IMAX, HDTV, mp3 players, Internet audio and video, and Voice over IP, use powerful DSP concepts as their foundations. DSP is a logical extension of Signals and Systems in which we take a comprehensive view of discrete-time systems. The course covers the essential elements of a DSP system from A/D conversion through powerful statistical modeling algorithms.
SEN524BIOINFORMATICS
BIOINFORMATICS
S303.06.03Biyoinformatik, moleküler biyoloji, biyofizik, istatistik ve bilgisayar bilimlerini birleştiren hızla gelişen bir alandır. Ders, biyolojik problemleri çözmek için bilgi araçlarını da kullanan biyoinformatik hakkında genel bir bakış sağlar. Konular: veri tabanı araştırması, dizi hizalama, gen tahmini, RNA ve protein yapısı tahmini, filogenetik ağaçların oluşturulması, karşılaştırmalı ve fonksiyonel genomik.Bioinformatics is a rapidly developing field that integrates molecular biology, biophysics, statistics and computer science. The course provides an overview of bioinformatics that also uses information tools to solve biological problems. Topics: database search, sequence alignment, gene prediction, RNA and protein structure prediction, creation of phylogenetic trees, comparative and functional genomics.
SEN528BIG DATA
BIG DATA
S303.06.03Kurs, tahmine dayalı analitik teknikleri kullanarak Büyük Veriden değer çıkarmaya odaklanarak Büyük Veri olgusuna genel bir bakış sunar.The course gives an overview of the Big Data phenomenon, focusing then on extracting value from the Big Data using predictive analytics techniques.
SEN529PATTERN RECOGNITION
PATTERN RECOGNITION
S303.06.03Olasılığın Temelleri, Rastgele Süreçler ve Lineer Cebir Bayes Karar Teorisi Parametre Tahmin Yöntemleri Denetimsiz öğrenme ve kümeleme Sıralı Örüntü Tanıma Yoğunluk tahmini için parametrik olmayan teknikler Boyutsallık azaltma Lineer diskriminant fonksiyonları Örüntü sınıflandırması için metrik olmayan yöntemlerBasics of Probability, Random Processes and Linear Algebra Bayes Decision Theory Parameter Estimation Methods Unsupervised learning and clustering Sequential Pattern Recognition Nonparametric techniques for density estimation Dimensionality reduction Linear discriminant functions Non-metric methods for pattern classification
SEN530ARTİFİCİAL INTELLİGENCE APPLİCATİONS İN HEALTH SCİENCES
ARTİFİCİAL INTELLİGENCE APPLİCATİONS İN HEALTH SCİENCES
S303.06.03Sağlık hizmetleri bağlamında, elektronik sağlık kayıtları (EHR'ler) ve "omik" verileri gibi büyük miktarda veri, sağlık sektörünün çeşitli paydaşları (ödeyiciler, sağlayıcılar, ilaçlar) aracılığıyla kullanılabilir hale geldi.In the context of healthcare, large amounts of data such as electronic health records (EHRs) and “omics”data have become available through various stakeholders of the healthcare industry (payers, providers, pharmaceuticals).
SEN531ARTIFICAL NEURAL NETWORKS
ARTIFICAL NEURAL NETWORKS
S303.06.03Python programlama • Makine öğrenimi temelleri • Sinir ağları • Evrişimli sinir ağları • Tekrarlayan sinir ağlarıPython programming • Machine learning basics • Neural networks • Convolutional neural networks • Recurrent neural networks
SEN532DEEP LEARNİNG
DEEP LEARNİNG
S303.06.03Derin Öğrenmeye Giriş Doğrusal Regresyon Doğrusal Regresyonda Hata Fonksiyonu Lojistik regresyon ezme işlevi sigmoid Çapraz Entropi Kaybı FonksiyonuIntroduction to Deep Learning Linear Regression Error Function in Linear Regression Logistic Regression Squashing function Sigmoid Cross Entropy Loss Function
SEN533ADVANCED DISTRIBUTED COMPUTING
ADVANCED DISTRIBUTED COMPUTING
S303.06.03Dağıtılmış hesaplama modellerine giriş; Saat senkronizasyonu; Mesaj Sıralama ve Grup İletişimi; Sonlandırma Algılama Algoritmaları; Bilgiyle Akıl Yürütme; Dağıtılmış Karşılıklı Dışlama Algoritmaları; Kilitlenme Tespit Algoritmaları; Küresel Yüklem Algılama; Dağıtılmış Paylaşılan Bellek; Kontrol Noktası ve Geri Alma Kurtarma; Uzlaşma ve Anlaşma; Arıza Dedektörleri; Dağıtılmış dosya sunucuları; Dağıtılmış programlama ortamları: İletişim ilkeleri, seçilmiş vaka çalışmaları. (Not: Kursun belirli tekliflerine uyacak şekilde bazı konular eklenebilir/silinebilir)Introduction to distributed computing models; Clock synchronization; Message Ordering and Group Commuication; Termination Detection Algorithms; Reasoning with Knowledge; Distributed Mutual Exclusion Algorithms; Deadlock Detection Algorithms; Global Predicate Detection; Distributed Shared Memory; Checkpointing and Rollback Recovery; Consensus and Agreement; Failure Detectors; Distributed file servers; Distributed programming environments: Communication primitives, selected case studies. (Note: Some topics may be added/deleted to suit specific offerings of the course)
SEN534NATURAL LANGUAGE PROCESSİNG
NATURAL LANGUAGE PROCESSİNG
S303.06.03Bu ders, doğal dil işleme için en yaygın olarak kullanılan ve etkili güncel teknikler, stratejiler ve araç takımlarına, öncelikli olarak Python programlama dilinde mevcut olanlara teorik ve metodolojik bir giriş olarak tasarlanmıştır.This course is intended as a theoretical and methodological introduction to a the most widely used and effective current techniques, strategies and toolkits for natural language processing, with a primary focus on those available in the Python programming language.
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
LEE500-3MASTER’S THESİS-I
MASTER’S THESİS-I
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşamasıThesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
LEE500-4MASTER’S THESİS-II
MASTER’S THESİS-II
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşamasıThesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.