AUDITING STANDARTS AND STRUCTURE OF AUDITING IN TURKEY
4
5
4
5
4
5
5
5
4
4
5
5
5
4
5
5
4
5
5
4
4
5
5
4
4
5
5
5
4
4
5
5
147
91.88
3
INTERNAL AUDITING
4
5
4
5
4
5
4
4
4
3
4
4
5
4
5
4
4
4
5
4
4
5
4
4
4
4
5
4
4
4
3
4
134
83.75
4
TERM PROJECT COURSE
5
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
3
4
5
4
4
5
3
3
4
3
3
3
4
4
5
3
4
4
4
136
85.00
5
SCIENTIFIC RESEARCH METHODS
4
4
3
4
4
3
4
5
4
4
5
4
4
4
5
4
4
3
4
5
4
4
5
4
4
5
4
4
4
4
5
4
132
82.50
Related number of course units / 5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
-
-
Level of contribution
21
21
21
23
21
21
23
23
20
20
23
22
22
19
23
22
20
21
23
20
18
22
21
19
18
22
21
22
19
20
21
21
-
-
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
Programme Elective Course Units
No
Name of the Course Unit
Programme Learning Outcomes
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
T
%
1
GLOBAL MARKETS
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
96
60.00
2
FORENSIC ACCOUNTING AND APPLICATION
3
3
4
4
4
4
3
5
4
4
5
4
4
4
3
4
4
3
4
5
4
5
4
4
4
4
4
3
4
4
5
4
127
79.38
3
AUDIT IN BANKING
3
4
4
4
4
4
3
3
3
4
4
4
4
4
4
4
3
4
4
4
4
4
4
4
3
4
4
4
4
4
4
4
122
76.25
4
FINANCIAL TABLES ANALYSIS
3
3
4
4
3
4
4
3
4
5
5
4
4
4
5
4
4
4
5
5
4
3
3
3
3
3
5
3
4
3
4
3
122
76.25
5
CURRENT DEVELOPMENTS IN BUSINESS AND ECONOMY
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
6
İŞLETME VE EKONOMİ ÜZERİNE GÜNCEL TARTIŞMALAR
5
2
2
2
0
0
0
0
2
2
2
0
3
0
0
0
2
2
2
2
5
5
0
0
5
5
5
5
2
4
2
2
68
42.50
7
İŞLETME VE EKONOMİ OKUMALARI
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
8
TURKISH ACCOUNTING STANDARDS AND APPLICATION
5
4
4
5
3
4
5
3
5
4
3
4
3
3
4
5
5
4
5
3
3
4
5
4
3
3
3
3
3
3
4
5
124
77.50
9
TAX APPLICATIONS AND AUDITING
3
4
4
5
4
4
5
4
4
4
5
4
4
4
4
4
5
5
4
5
5
4
4
5
5
5
5
5
4
5
4
4
140
87.50
10
MONEY AND CAPITAL MARKETS
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
11
COMPUTER AIDED AUDIT TOOLS
2
0
4
4
0
3
4
0
4
0
5
0
0
4
3
0
0
4
0
4
4
0
4
0
4
0
5
0
4
4
0
4
70
43.75
12
ADVANCED COST AND MANAGEMENT ACCOUNTING
3
3
3
3
5
3
3
4
3
3
3
3
4
4
3
3
5
5
5
5
5
5
3
5
5
5
5
5
5
5
5
3
129
80.63
13
MESLEK MEVZUATI VE ETİĞİ
4
4
5
4
4
3
4
4
4
5
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
5
4
4
4
4
4
4
5
5
5
133
83.13
Related number of course units / 13
10
9
10
10
8
9
9
8
10
9
10
8
9
9
9
8
9
10
9
10
10
9
9
8
10
9
10
9
10
10
9
10
-
-
Level of contribution
34
30
37
38
30
32
34
29
36
34
39
30
33
34
33
31
35
38
36
40
41
37
35
32
39
36
43
35
37
40
36
37
-
-
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.