English

12075 ACCOUNTING AND AUDITING - Programmes Without Thesis
LEVEL: Master's Degree, TYYÇ: Level 7, EQF-LLL: Level 7, QF-EHEA: Second Cycle

Level of Contribution from 0 to 5* Level of Contribution Existence of Contribution (Relation)
Course-Programe LOs Relations
Compulsory Course Units
No Name of the Course Unit Programme Learning Outcomes
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132T%
1 THEORY OF AUDTING4354435434443444454434443434444412477.50
2 AUDITING STANDARTS AND STRUCTURE OF AUDITING IN TURKEY4545455544555455455445544555445514791.88
3 INTERNAL AUDITING4545454443445454445445444454443413483.75
4 TERM PROJECT COURSE5455555555555345445334333445344413685.00
5 SCIENTIFIC RESEARCH METHODS4434434544544454434544544544445413282.50
Related number of course units / 555555555555555555555555555555555--
Level of contribution2121212321212323202023222219232220212320182221191822212219202121--
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
Programme Elective Course Units
No Name of the Course Unit Programme Learning Outcomes
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132T%
1 GLOBAL MARKETS333333333333333333333333333333339660.00
2 FORENSIC ACCOUNTING AND APPLICATION3344443544544434434545444443445412779.38
3 AUDIT IN BANKING3444443334444444344444443444444412276.25
4 FINANCIAL TABLES ANALYSIS3344344345544454445543333353434312276.25
5 CURRENT DEVELOPMENTS IN BUSINESS AND ECONOMY0000000000000000000000000000000000.00
6 İŞLETME VE EKONOMİ ÜZERİNE GÜNCEL TARTIŞMALAR522200002220300022225500555524226842.50
7 İŞLETME VE EKONOMİ OKUMALARI0000000000000000000000000000000000.00
8 TURKISH ACCOUNTING STANDARDS AND APPLICATION5445345354343345545334543333334512477.50
9 TAX APPLICATIONS AND AUDITING3445445444544444554554455555454414087.50
10 MONEY AND CAPITAL MARKETS0000000000000000000000000000000000.00
11 COMPUTER AIDED AUDIT TOOLS204403404050043004044040405044047043.75
12 ADVANCED COST AND MANAGEMENT ACCOUNTING3333533433334433555555355555555312980.63
13 MESLEK MEVZUATI VE ETİĞİ4454434445444444444444544444455513383.13
Related number of course units / 13109101089981091089998910910109981091091010910--
Level of contribution3430373830323429363439303334333135383640413735323936433537403637--
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.