English

12485 CLINICAL PSYCHOLOGY - Programmes Without Thesis
LEVEL: Master's Degree, TYYÇ: Level 7, EQF-LLL: Level 7, QF-EHEA: Second Cycle

Level of Contribution from 0 to 5* Level of Contribution Existence of Contribution (Relation)
Course-Programe LOs Relations
Compulsory Course Units
No Name of the Course Unit Programme Learning Outcomes
12345678910111213141516171819T%
1 RESEARCH METHODS IN SOCIAL SCIENCES30000250055550440003840.00
2 PSYCHOTHERAPEUTIC INTERVIEW METHODS43444444333333334336568.42
3 CLINICAL APPLICATIONS AND SUPERVISION55555505500000555556568.42
4 PSİKOLOJİDE İLERİ İSTATİSTİK UYGULAMALARI00000000054040300001616.84
5 TERM PROJECT COURSE55520050044555440005355.79
Related number of course units / 54333233224434254222--
Level of contribution1713141191114981716131781916988--
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
Programme Elective Course Units
No Name of the Course Unit Programme Learning Outcomes
12345678910111213141516171819T%
1 SAĞLIK PSİKOLOJİSİ UYGULAMALARI45555555550555555558993.68
2 ÇEŞİTLİLİK VE SOSYAL KAPSAMA555555555555555555595100.00
3 SAĞLIK PSİKOLOJİSİ 34553344444333332256770.53
4 CHILD PSYCHOTHERAPY33334433555344445557578.95
5 TRAVMA NÖROBİYOLOJİSİ VE EMDR55505544444550440006366.32
6 SEX THERAPY555555555555555555595100.00
7 AİLE VE ÇİFT TERAPİSİ55555445555555405558791.58
8 SCHEME THERAPY00005400044444335555052.63
9 PSYCHODYNAMIC PSYCHOTHERAPY05555505155555505557680.00
10 ÇOCUK VE ERGEN PSİKOPATOLOJİSİ55555545555555450558892.63
11 PSYCHOTRAUMATOLOGY35500555555550555557882.11
12 AFFECTS AND PSYCHOPATHOLOGY45555555555555555559498.95
13 COGNITIVE BEHAVIOR THERAPY32335544344553443337073.68
14 DEVELOPMENT OF MEASUREMENT TOOL IN SOCIAL SCIENCES33334423355555555557882.11
15 FARKLI GELİŞEN ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ000000000000000000000.00
16 İLERİ DÜZEY KLİNİK PSİKOPATOLOJİ55555505555555555458993.68
17 KENDİLİK PSİKOLOJİSİNE TEMEL YAKLAŞIMLAR32345255333223344436366.32
18 İLETİŞİM PSİKOLOJİSİ22233333333444334456164.21
19 CLINICAL PHARMACOLOGY000000000000404000088.42
20 CLOSE RELATIONS PSYCHOLOGY000000000000000000000.00
Related number of course units / 2015161614161714161617161718151815151616--
Level of contribution58666961747458716677727681667665687276--
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.