Türkçe

16050 BESLENME VE DİYETETİK - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
Amaç
1Beslenmeye ilişkin bireysel ve toplumsal sorunları belirleyebilen, analiz edebilen, çözüm önerileri getirebilen, gerekli beslenme politikaları geliştirebilen,
2Besin seçimi ve beslenme konusunda bireylere fizyolojik, psikolojik, sosyo-kültürel ve ekonomik koşullara dayalı danışmanlık yapabilen, beslenme eğitimi verebilen, sağlığı geliştirici, hastalıklardan koruyucu ve tedavide etkin diyet faktörleri için gerekli alt yapıyı oluşturabilen, bilgi, beceri ve duyarlılık sahibi,
3Bilimsel literatürü takip eden, yorumlayan, disiplinler arası çalışmalara açık, bağımsız ya da ekip olarak proje planlayıp yürütebilen, sonuçları yorumlayabilen, bilimsel toplantılarda sunabilen, ulusal ve/veya uluslararası düzeylerdeki dergilerde yayımlayabilen, kalite yönetimi ve süreçleri çerçevesinde sorumluluk alan,
4Mesleki etik kurallara uygun davranan, bilgisayar ve diğer teknolojik araçları etkin kullanan, istatistik yöntemlere ilişkin ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip uzman diyetisyenler yetiştirmektir.
Hedef
1Bu lisansüstü program, bu başlıklar kapsamında var olan bilgilerin güncellenerek, sağlığın geliştirilmesi başta olmak üzere pek çok alanda kullanılmasını sağlamayı hedeflemektedir.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.