Türkçe

80010 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 12312345
1 İşletmenin temel fonksiyonlarını bilir.500500001025.00
2 Analitik düşünme becerisi kazanarak, sorunlara uygun çözümler üretir.255500001742.50
3 Bilişim teknoloji ve sistemleri konusunda sahip olduğu birikimini, yaşanan güncel gelişmeleri ve gelişen eğilimleri, her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir.255500001742.50
4 Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir.555500002050.00
5 İşletmede farklı alanlarda kullanılan veya kullanılabilecek bilişim teknoloji ve sistemlerini tanır.555500002050.00
6 Programlama mantığını bilir ve güncel bir programlama dili kullanabilir.055500001537.50
7 Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.055500001537.50
8 Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olur.455500001947.50
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 12312345
1 Bilginin mesleki, yasal ve etik değerleri konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur, anlar ve uygular.255500001742.50
2 Kurumsal bilgi sistemlerinin idari / fonksiyonel uygulamaları hakkında bilgiye sahip olur.055500001537.50
3 Algoritma yapısını kavrar ve güncel bir yazılım kullanabilir.455500001947.50
4 Bilgi projelerine teknik ve yönetsel katkı sağlar ve sorumluluk alır.0000000000.00
5 Günlük yaşamda karşılaşılan sorunlara yönelik bilgi ve becerileri kullanarak analitik düşünebilir ve çözüm üretebilir.500500001025.00
6 Yönetim bilgi sistemlerinin çok disiplinli bir alan olduğunu ve diğer alanları birbiriyle ilişkilendirildiğinin farkında olur.444500001742.50
7 İşletmenin temel işlevleri olan üretim, finans, insan kaynakları, yönetim ve organizasyon alanlarında gerekli bilgileri edinir.255500001742.50
8 Bilgi teknolojileri ve sistemleri alanındaki hızlı değişimlere ayak uydurabilir.355500001845.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 12312345
1 Bilişim teknoloji ve sistemleri alanında hızlı değişimi takip eder ve sürekli kendini yeniler.055500001537.50
2 Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.355500001845.00
3 Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verebilir ve sorumluluk alabilir.055500001537.50
4 Sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.244500001537.50
Öğrenme Yetkinliği 12312345 T %
1 Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.355500001845.00
2 Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur.055500001537.50
3 Bilişim teknoloji ve sistemleri konusunda sahip olduğu birikimini, yaşanan güncel gelişmeleri ve gelişen eğilimleri, her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir.155500001640.00
4 İşletmede farklı alanlarda bilişim teknoloji ve sistemlerini kullanarak sorun çözebilir ve karar alıcıları destekler.555500002050.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 12312345 T %
1 Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verebilir ve sorumluluk alabilir.555500002050.00
2 Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olur.555500002050.00
3 Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.555500002050.00
4 Bilişim teknoloji ve sistemleri konusunda sahip olduğu birikimini, yaşanan güncel gelişmeleri ve gelişen eğilimleri, her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir.055500001537.50
Alana Özgü Yetkinlik 12312345 T %
1 Sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.555500002050.00
2 Programlama mantığını bilir ve güncel bir programlama dili kullanabilir.055500001537.50
3 Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur.055500001537.50
4 Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olur.055500001537.50
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 3221292931--
İlişki Ağırlığı77143143155--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.