Türkçe

12200 KALİTE YÖNETİMİ ve KALİTE GÜVENCE SİSTEMLERİ - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 11
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.0000.00
2 Kalite yönetimi güvence sistemleri alanında literatürü ve yenilikleri takip eder.0000.00
3 Doktora eğitiminin alt yapısına ilişkin mesleki disiplinini geliştirir.0000.00
4 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar.0000.00
5 Kalite yönetimi güvence sistemleri alanındaki problemlerini belirler, tanımlar, formüle eder ve çözebilir; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve uygulama becerisine sahip olur.0000.00
6 Kalite yönetimi ve kalite güvence sistemleri ile ilişkili olarak; kalite yönetimi temel ilkeleri, stratejileri ve süreçlerine vakıf analitik düşünmeyi öğrenir.0000.00
7 Kalite yönetimi ve kalite güvence sistemlerinin gerektirdiği ileri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.0000.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 11
1 Kalite yönetimi ve kalite güvence sistemlerine ilişkin sahip olduğu bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.0000.00
2 Kalite yönetimi ve kalite güvence sistemlerine ilişkin sahip olduğu bilgilerin ışığında, çalışma ortamında yönetim işlevini gerçekleştirir.0000.00
3 Kalite yönetimi ve kalite güvence sistemleri alanına ilişkin kuramlara hakim ve bunlardan yola çıkarak çalışma hayatında rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir.0000.00
4 Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.0000.00
5 Çalıştığı kuruma kalite belgesi almak için karşılaşılan sorunları tespit eder ve çözüm önerileri getirir.0000.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 11
1 Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir.0000.00
2 Kaliteden sorumlu birinci dereceden sorumlu yönetici olabilir.0000.00
3 ISO kalite yönetim sistemleri ile ilgili iç ve dış denetçilik yapabilir.0000.00
4 Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir.0000.00
Öğrenme Yetkinliği 11 T %
1 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.0000.00
2 Toplam kalite yönetimi sistemi anlayışı içerisinde, ISO standartları ve oluşturulmuş olan farklı kalite sistemlerini öğretebilir.0000.00
3 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar.0000.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 11 T %
1 Kalite yönetim sistemleri hakkında elde ettiği bilgileri, eğitmen olarak çalışanlara aktarabilir.0000.00
2 Bu konuda işyeri için gerekli uzmanları yetiştirir.0000.00
3 Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir.0000.00
Alana Özgü Yetkinlik 11 T %
1 Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.0000.00
2 Örgüt veya kurumlara, ISO kalite yönetim sistemi ve kalite güvence sistemleri hakkında danışmanlık yapabilir.0000.00
3 Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.0000.00
4 Kalite yönetim sistemleri uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur.0000.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 26--
İlişki Ağırlığı--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.