Türkçe

18020 SPOR YÖNETİCİLİĞİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 12345123
1 Spor yöneticiliği ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgi sahibidir; en üst düzeyde sporcu yetiştirebilmek üzere yönetsel gerekleri saptar, alt yapı ve bilimsel programları planlar ve uygular.545545002870.00
2 Spor endüstrisinin yanı sıra genel işletme alanlarının da yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar, yönetim ve organizasyonun unsurlarını açıklayabilir ve yönetim fonksiyonlarını spor organizasyonlarına uyarlayabilir.554545002870.00
3 Spor hizmetlerinin üretilmesine ilişkin yönetsel süreçleri analiz eder, ön-değerlendirme yapar; planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır.550055002050.00
4 Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları, alan ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olur, alternatif çözüm yollarını kullanır.0000000000.00
5 Seçmiş olduğu spor branşının teknik, taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlayabilir.0000000000.00
6 Spor yönetimine yakın disiplinler ile spor bilimleri alanına özgü araştırma yöntemleri konularında temel düzeyde bilgi sahibidir.0000000000.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 12345123
1 Sporla ilgili sosyal bilim disiplinlerinde uzmanlaşmaya yönelik alt yapıya sahip olur.504055001947.50
2 Spor organizasyonlarının ve yanı sıra gerek ulusal gerekse uluslararası düzeyde sporu şekillendiren ve etkileyen iç ve dış çevre faktörlerinin analizi ile ilgili uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, problem çözümlerini anlaşılır şekilde sunar.0000000000.00
3 Uyuşmazlık durumlarında kendisinin ve kurumunun haklarını savunur.505054001947.50
4 Spor ve sporla ilgili organizasyonlarda uzmanlaşır ve uygulama yapar.0000000000.00
5 Bir spor tesisini yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilir ve uygular.0000000000.00
6 Spor yöneticiliği alanında güncel bilgileri takip edip kullanır.0000000000.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 12345123
1 Liderlik, mentorluk ve analitik düşünme becerisine sahip o550545002460.00
2 Spor yönetimi alanında sportif organizasyonları, bağımsız olarak yürütür.505055002050.00
3 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.505555002562.50
Öğrenme Yetkinliği 12345123 T %
1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilincine kavuşur ve bunu gerçekleştirme becerisine sahip olur.505455002460.00
2 Mesleki gelişime inanır ve uygulamalarda bu özelliğini kullanır.550550002050.00
3 Spor yönetim bilimleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.555555003075.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 12345123 T %
1 Spor kültürünün ve bilgisinin kazanılması ile bunların topluma yayılması becerisine sahip olur; toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve sportif etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.504555002460.00
2 Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir, bunları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.540555002460.00
3 Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.055505002050.00
Alana Özgü Yetkinlik 12345123 T %
1 Spor yönetim süreçlerine hakim olur ve bunu gerektiği yerde kullanabilir.550555002562.50
2 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimini takip edebilir.505545002460.00
3 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.555054002460.00
4 Farklı kültürlerdeki sportif olgu ve olayları psiko-sosyal açıdan analiz ederek yorumlayabilir; temel hak ve hürriyetleri gözetir, insanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlılık, hoşgörü ve saygı gösterir.550505002050.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 25221316152122--
İlişki Ağırlığı10963767410010700--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.