Türkçe

16540 PERİODONTOLOJİ - Yüksek Lisans Sonrası Program
DÜZEYİ: Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 11
1 Periodontal dokuları tanır.5510100.00
2 Periodontal hastalıkların sebeplerini öğrenir.5510100.00
3 Periodontal hastalıkların yayılımını inceler.5510100.00
4 Periodontal hastalıkları tanır.5510100.00
5 Farklı periodontal hastalıkları ayırt eder.5510100.00
6 Periodontal radyolojik değerlendirme yapar.5510100.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 11
1 Periodontal hastalık etkenlerinin konak cevabındaki etkisini yorumlar.5510100.00
2 Periodontal hastalıkları teşhis eder.5510100.00
3 Periodontal hastalıkları tedavi eder.5510100.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 11
1 Dental tedavi alacak hastaların disiplinler arası hasta takibinin yapar33660.00
2 Klinik düzen içerisinde tanımlanmış bireysel görevlerin yerine getirir22440.00
Öğrenme Yetkinliği 11 T %
1 Bilimsel bilginin elde edilmesinde izlemesi gereken metodları bilir5510100.00
2 Branşıyla ilgili farklı bilgileri analiz ederek, bilimsel seviyede değerlendirebilir5510100.00
3 Bilimsel seviyede varsayımlar üretebilir5510100.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 11 T %
1 Ekip çalışmasında koordinasyon üstlenebilir.43770.00
2 Hastalar, idari ve akademik kadro gibi eğitim ortamında yer alacak üçüncü kişilerle asgari iletişim becerisini sağlar22440.00
Alana Özgü Yetkinlik 11 T %
1 Periodontolojiyle ilişkili acil durumları tespit eder44880.00
2 Travma olgularında hızlı karar alır ve uygular44880.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 181818--
İlişki Ağırlığı7978--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.