Türkçe

10251 OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Amaç
1Otomotiv ve taşıt teknolojileri alanında, taşıt parçalarının işleyişi, dayandığı teorik kuramlar ve bunlara ait elemanların çalışma prensiplerini öğrenmiş olmak
2İmalatı, bakımı ve tamiri ile bu makine ürünlerinin satış ve pazarlaması konusunda akademik ve uygulama ağırlıklı bilgi ve beceri yeteneklerine sahip olmak
3Yaşamları boyunca öğrenmeden kopmayan, sosyal ve kültürel değerlere saygılı bireyler olarak yetişmelerine ortam ve olanak sağlamak
Hedef
1Program makine parçalarının bilgisayarlı tasarımı becerisi edinme
2Otomotiv parçalarının ve makine elemanlarının basit mukavemet hesaplarını çözme yeteneği kazanma
3Otomotiv parçalarının malzemesi, motor ve şasi parçalarının fonksiyonları dayandığı teorileri öğrenme
4Elektrik ve elektronik bilgisi, servis donanımları ve bu parçaların stok ve planlama ve pazarlama yöntemleri ile güncel kalite konularında bilgi sahibi olma
5Otomotiv sektöründe araç ve yedek parça satışında müşteri ilişkileri ve servis yönetimi bilgilerini edinme
6Mesleğinde yeni teknolojileri takip edebilecek İngilizce bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip alanında yetkin meslek elemanları/bireyler olarak yetişmeleri
7Program beyaz yakalı orta kademe yönetici için gerekli olan bilgi, beceri ve yetkinliklerini kazanmaları
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.