Türkçe

12220 ÖZEL HUKUK - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
Amaç
11926 tarihinden itibaren oldukça uzun seneler yürürlükte kalan Borçlar Kanunumuzun yerini, 01.07.2012 tarihinde yürürlüğe giren Türk Borçlar Kanunu, 1956 tarihinden itibaren yürürlükte kalan Türk Ticaret Kanunumuzun yerini de 01.07.2012 tarihinde yürürlüğe giren Türk Ticaret Kanunu almıştır. Mevcut ders programımız bu değişiklikler öngörülerek hazırlanmıştır. Yeni kanunlarda eskiye nazaran getirilen farklı düzenlemeler açısından öğrenciler için yeni araştırma konuları bulunmaktadır. Gelecek yıllarda da mevzuatımızdaki olası değişiklikler dikkate alınacak ve ders programımızda gerekli düzenlemeler yapılacaktır. Amaçlarımızın ne ölçüde gerçekleştiğini belirlemek noktasında ileride mezunlarımız tarafından ortaya konulacak bilimsel eserler, katıldıkları bilimsel toplantılardaki faaliyetleri, iş yaşamındaki başarıları gibi kriterler önem arz edecektir. Mezunlarımız Türk hukukuna katkı sağladığı ölçüde amacımız gerçekleşmiş sayılacaktır.
Hedef
1Özel Hukuk sorunlarını analiz etme, yargılama, yorumlama ve çözüme ulaştırma yeteneğini kazandırarak hukukçuların mesleklerinde uzmanlaşmalarını sağlar.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.