Türkçe

07040 RADYO, TELEVİZYON ve SİNEMA -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 12345678123456
1 Radyo programcılığı, televizyon yayıncılığı ve sinema alanında yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası süreçleri açıklar.512432234424224057.14
2 Radyo, televizyon ve sinema alanında çekim için gerekli olan kamera, mikrofon, ses, ışık gibi üretim araçlarının çalışma prensiplerini bilir.533434332433434767.14
3 Yayının gerçekleştirildiği ortamlara uygun içeriklerin üretiminde ve kurgu, dağıtım ve gösterim aşamalarında kullanılan gerekli sistemleri ve programları tanır.223313543122223550.00
4 Radyo, televizyon ve sinema ile ilgili tek veya çok kamera gerektiren yapımlardaki işleyiş süreçlerini açıklar.541345325333334767.14
5 Radyo ve televizyon program türlerini anlatır.555554445553336187.14
6 Radyo, televizyon yayınları ile yeni iletişim teknolojilerini ilişkilendirir.555533535555556491.43
7 Stüdyoda gerçekleştirilen yayın üretimi ile dış canlı yayın bağlantıları ve canlı yayın aktarım programlarını tarif eder.555531435555556187.14
8 Sinematografik dil hakkında bilgi sahibidir.423155233344324462.86
9 Sinemanın başlangıcından günümüze gelişim evrelerini ve sinemaya farklı yaklaşımları ve sinema türlerini ilişkilendirir.353252523153344665.71
10 Düşüncelerini senaryo diline uygun bir şekilde yazı ile ifade etmeyi ve çekim senaryosu hazırlamayı bilir.554343333354335172.86
11 Radyo, televizyon ve sinemanın Türkiye ve dünyadaki gelişim evreleri ile mevzuat, kalite ve iş sağlığı güvenliği standartlarını açıklar.533324252132334158.57
12 Görüntü ve kompozisyon için gerekli görsel, işitsel, estetik ilkeleri tanımlar.523334355213334564.29
13 İletişim alanını ilgilendiren diğer disiplinlerdeki gelişmeleri tartışır.532312533423334260.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 12345678123456
1 Radyo programcılığı, Televizyon yayıncılığı ve Sinema yapımlarının “Yapım”, “Yapım Öncesi” “Yapım Sonrası” ve “Yönetim” aşamalarını analiz eder ve uygular.522323524453234564.29
2 Önceden hazırlanmış bir program formatını veya senaryoyu kullanarak görsel-işitsel ürünleri ortaya çıkarır.523332534232214057.14
3 Radyo, televizyon ve sinema alanında görsel-işitsel içerik hazırlamak için gerekli olan yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası kurgu, dağıtım ve gösterim aşamalarındaki gerekli teknolojileri uygular.343343323342224158.57
4 Radyo, televizyon ve sinema alanında proje öneri dosyası sunar.555544435555556592.86
5 Yapım süreci aşamalarıyla ilgili dokümanları (planlama, bütçe vb.) gerekli bilgisayar programlarını kullanarak hazırlar.532332322324313854.29
6 Grafik öğeleri hakkında edindiği bilgiler ve alanıyla ilgili projeleri ilişkilendirir.533332433434434767.14
7 Alanıyla ilgili araştırmaları bilimsel yöntem ve tekniklere uygun şekilde yapar ve araştırma sonuçlarını aktarır.353332143533334462.86
8 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili dünyada ve Türkiye’de geçerli olan mevzuat ve kalite standartlarını karşılaştırır.532342433442414462.86
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 12345678123456
1 Alanı ile ilgili üretim süreçlerinde etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır.544342531212224057.14
2 Radyo, televizyon ve sinema alanında üretim gerçekleştirmek için kullanılan teknik malzemeleri tespit ve tasnif eder.532335223342224158.57
3 Radyo, televizyon ve sinema alanına özgü ürünleri teknik, estetik, kültürel, toplumsal ve ideolojik açıdan tartışır.555535345555556592.86
4 Bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapar ve veri tabanlarını saptar.555545335555556592.86
Öğrenme Yetkinliği 12345678123456 T %
1 Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve birey ile olan ilişkisini ve etkileşimini değerlendirir.345331424232224057.14
2 Kitle iletişim araçlarının toplumla ve kültürle olan etkileşiminin sonuçlarını değerlendirir, iletişim çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel / toplumsal boyutlardaki etkilerini yorumlar.543234533433334868.57
3 Radyo, televizyon ve sinema alanında ürün vermek için gereken metinleri program türlerine göre sınıflandırır.534342534543335172.86
4 Medya okuryazarlığı bağlamında görsel-işitsel içeriklere erişim sağlar, bu içerikleri doğru algılayıp sonuç çıkarır.333323433323234057.14
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 12345678123456 T %
1 Görsel-işitsel dil oluşturma sürecinde alanının sağladığı tüm imkânları sentezler.533234452332334564.29
2 Radyo, televizyon ve sinema alanında içerik üretiminde gerekli görsel-işitsel araçları kullanarak teknik düzeyde yetkin, estetik düzeyde yaratıcı ürünler dizayn eder.543335334532334970.00
3 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder ve yorumlar.434543355432325071.43
4 Radyo, televizyon ve sinema yapımlarının hukuki sonuçlarını tartışır.344424344523244868.57
5 Yazılı ve sözlü iletişimde Türkçeyi etkili olarak kullanır.335424252533524868.57
Alana Özgü Yetkinlik 12345678123456 T %
1 En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri takip edip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde geliştirir.532333525312224158.57
2 Radyo, televizyon ve sinema alanında etik kurallara bağlı olarak üretim yapar.433332424212233854.29
3 İş sağlığı ve güvenliği hakkında edindiği bilgileri radyo, televizyon ve sinema alanıyla birleştirir.121242433222223245.71
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 373737373737373737373737373737--
İlişki Ağırlığı161128121123118116134117132129119112113106--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.