Türkçe

50180 AMELİYATHANE HİZMETLERİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 123123
1 Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme513000930.00
2 Alan terminolojisini etkin kullanabilme200021516.67
3 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme4112041240.00
4 Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlayabilme421000723.33
5 Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilme400000413.33
6 Ameliyat sonrası cerrahi alet ve malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirebilme420001723.33
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 123123
1 Cerrahi işlem sırasında hekimin uygun gördüğü şekilde cerrahi ekibe dahil olabilme4252001343.33
2 Her hastayı bireysel olaraktakip etme ve değerlendirebilme330030930.00
3 Ameliyat sonrası cerrahi alet ve malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirebilme310000413.33
4 Uygulamada yeterli el becerisine ve pratik yapma fırsatına sahip olma4343001446.67
5 İlgili sorunları bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda tesbit edip çözüm üretebilme11000026.67
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 123123
1 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme2440301343.33
2 Sorumluluklarını layıkıyla yerine getire bilmektedir4543152273.33
Öğrenme Yetkinliği 123123 T %
1 Alanıyla ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme4420201240.00
2 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme230000516.67
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 123123 T %
1 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme200003516.67
Alana Özgü Yetkinlik 123123 T %
1 Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişik teknikleri kullanabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme3235001343.33
2 Alanıyla ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme310320930.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 1818159665--
İlişki Ağırlığı583527181314--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.