Türkçe

50150 PERFÜZYON TEKNİKLERİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 1234123
1 Hekim ile birlikte bir ekip oluşturulmasında ve birlikte çalışmada yetkinlik kazanır.54034031954.29
2 Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki temel bilgilerle donanmış olma ve bu bilgileri uygulamada yetkinlik kazanır.55005001542.86
3 İlgili olduğu sağlık alanı ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanmada yetkinlik kazanır.50005001028.57
4 Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurabilmede yetkinlik kazanır.2050200925.71
5 Biyomedikal enstrümentasyonun temel prensiplerini tanır54005001440.00
6 Temel biyofiziksel transport mekanizmasını tanır52005001234.29
7 Kardiyopulmoner bypass ve diğer dolaşım destek uygulamaları sırasında oluşabilecek sorunların çözüm şekillerini sıralar44005001337.14
8 Kardiyopulmoner bypass ve mekanik dolaşım desteği uygulama sırasında kalite standartlarını uygular.50005431748.57
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 1234123
1 Mekanik dolaşım desteği çeşitlerini ve uygulama alanlarını tanır, ayırt eder.55555112777.14
2 ECMO, ECLS, IABP uygular, takip eder.55555112777.14
3 LVAD, RVAD, TAH uygular, takip eder.55555112777.14
4 Pediatrik - yetişkin kalp cerrahisi sırasında perfüzyon uygular, takip eder55555112777.14
5 Kardiyopulmoner bypass ve mekanik dolaşım desteği uygulama sırasında güvenlik, mekanik dolaşım uygulamasında kalite standartları, mekanik dolaşımda etik konular ve araştırma- geliştirme55555122880.00
6 Mekanik dolaşım destek cihazlarının uygulama aşamasındaki laboratuar takibinin temel prensiplerini tanır, sıralar.55555112777.14
7 Hijyen kurallarını uygulamada yetkinlik kazanır.55555112777.14
8 İlkyardım uygulamada yetkinlik kazanır.55555112777.14
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1234123
1 Kardiyopulmoner bypass ve mekanik dolaşım desteği uygulama sırasında etik konuları tanır, sıralar100010025.71
2 Kardiyopulmoner bypass uygulama sırasında dikkatli, sabırlı ve titiz çalışır.100010025.71
3 Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yeterlilik kazanır.3500100925.71
Öğrenme Yetkinliği 1234123 T %
1 Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yeterlilik kazanır.100010025.71
2 Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinlik kazanır.100010025.71
3 Mekanik dolaşım destek cihazlarının uygulama aşamasındaki laboratuar takibinin temel prensiplerini tanır, sıralar.100010025.71
4 Kardiyopulmoner bypass ve diğer dolaşım destek uygulamaları sırasında oluşabilecek sorunların çözüm şekillerini sıralar100010025.71
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1234123 T %
1 Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterlilik kazanır.55001001131.43
2 Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanır.100010025.71
3 Kardiyopulmoner bypass uygulama sırasında dikkatli, sabırlı ve titiz çalışır.50005001028.57
4 Kardiyopulmoner bypass ve mekanik dolaşım desteği uygulama sırasında etik konuları uygular.50005001028.57
Alana Özgü Yetkinlik 1234123 T %
1 Kardiyopulmoner bypass ile ilişkili temel kavramları tanır, kardiyopulmoner bypass sırasında uygulanan teknikleri bilir5000003822.86
2 Kardiyopulmoner bypass komponentlerini ve uygulama tekniklerini tanır5000003822.86
3 Kardiyopulmoner bypass sırasındaki perfüzyonun yeterliliğini değerlendirir.5000003822.86
4 Myokardiyak koruma tekniklerini ve sistemik hipotermi uygulamalarını tanır, sıralar.5000003822.86
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 3131159927914--
İlişki Ağırlığı121694543951227--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.