Türkçe

12270 PSİKOLOJI - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 123123
1 Psikolojinin kuruluş döneminden günümüze kadar gelen kuram ve kuramcılarını, öne çıkan bakış açılarını değerlendirir.400000413.33
2 Psikolojinin ilgi alanına giren durum ve sorunlara uygun analitik yöntemleri açıklar.004000413.33
3 Psikolojinin güncel kavram ve kavramlaştırmalarına eleştirel bir yaklaşımla bakar.00000000.00
4 Psikoloji ve alt alanları hakkında bilimsel alt yapıya ait bilgiyi geliştirir.405000930.00
5 Psikoloji ve alt alanları hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir.405000930.00
6 Farklı alanlardaki karmaşık psikolojik problemleri değerlendirir.404000826.67
7 Psikoloji biliminden elde ettiği bilgileri sosyal ve toplumsal alana uygulanmasını tanımlar.500000516.67
8 Ülkemizde psikoloji biliminin başlangıçtan günümüze geçirdiği gelişimin farkındadır.00000000.00
9 İnsan davranışının temel mekanizmalarını klinik, adli, sosyal, gelişimsel ve endüstriyel çerçevede inceler.500000516.67
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 123123
1 Bilimsel kaynakları kullanarak psikoloji alanında edindiği bilgileri analiz eder.040000413.33
2 Psikolojik bilgi birikimini farklı disiplinlere uygulayabilmek için gerekli yöntemleri yorumlar.5450001446.67
3 Psikolojiyi diğer beşeri bilimlerle (tarih, felsefe, sosyoloji, siyaset, edebiyat, iktisat v.b.) disiplinlerarası bir düzlemde değerlendirir.00000000.00
4 Farklı terapi yaklaşımlarında uzmanlaşabilmek için gerekli terapötik bilgi ve beceriye sahiptir.00000000.00
5 Psikolojik değerlendirme için gerekli olan modern ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanır.00000000.00
6 Bilimsel araştırma, tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçlarını değerlendirir.005000516.67
7 Psikoloji bilimi ile ilgili deneyler düzenler.00000000.00
8 İlgili bilgisayar programlarını kullanarak veri toplar.00000000.00
9 Psikoloji alanında gerçekleştirilecek bilimsel çalışmaların analizi için bilgisayar programlarını (SPSS gibi) etkin bir şekilde kullanır.500000516.67
10 Psikoloji alanında araştırma yapmak için gerekli bilimsel yöntemleri kullanır.500000516.67
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 123123
1 Bireysel ve toplumsal sorunlar karşısında sorumluluk alır.400000413.33
2 Bilimsel düzeyde bireysel ve grup çalışmaları düzenler.00000000.00
3 Karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisine sahiptir.030000310.00
4 Kriz durumlarında mesleğini toplumun hizmetine sunabilecek yetkinlik ve sorumluluğa sahiptir.00000000.00
5 Psikoloji mesleğinin gerektirdiği özelliklere sahip olarak, etik ilkeleri ihlal etmeden topluma örnek olur.500000516.67
Öğrenme Yetkinliği 123123 T %
1 Psikolojideki güncel bilimsel gelişmeleri izler.400000413.33
2 Mesleki ve bireysel olarak kendini yenilemeye ve yeni fikirlere açıktır.00000000.00
3 Psikoloji ile ilgili bilimsel ve mesleki merakını canlı tutar.500000516.67
4 Mesleki ve bilimsel bilgilerini, meslektaşları ve sivil toplum kuruluşlarıyla paylaşır.00000000.00
5 Mesleki gelişimi için gerekli eğitim programlarını ve akademik yayınları takip eder.00000000.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 123123 T %
1 Psikoloji bilimine ait uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrar.040000413.33
2 Farklı dinleyici gruplarına psikoloji ile ilgili problem ve bunların çözümleri hakkında yazılı ve sözlü olarak bilgi verir.400000413.33
3 Gerek kamu gerekse de özel sektörün farklı çalışma alanlarında yararlı olabilecek iletişim becerilerine ve sosyal yeterliliğe sahiptir.4530001240.00
4 Sosyal sorumluluk projelerine alanı ile ilgili katkıda bulunur.00000000.00
Alana Özgü Yetkinlik 123123 T %
1 Psikoloji ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik ilkeler doğrultusunda hareket eder.00000000.00
2 Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulayabilme yetkinliğine sahiptir.5500001033.33
3 Çalışma arkadaşlarıyla uyumlu bir birliktelik sağlayarak, işbirliği içinde çalışır.00000000.00
4 Bir proje kapsamında sorumluluğu altında çalışanları projeye dahil eder00000000.00
5 Meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisine sahiptir.00000000.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 381667--
İlişki Ağırlığı722531000--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.