Türkçe

10491 UÇAK TEKNOLOJİSİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 123123
1 Uçaklarda kullanılan her türlü (mekanik,elektrik,elektornik,hidrolik vb.) komponent ve sistemlerin temel çalışma prensiplerini ve fonksiyonlarına ilişkin bilgiye sahiptir.4424432170.00
2 Uçaklarda kullanılan parçaların malzemelerini tanır.5205552273.33
3 Uçakların mekanik ve elektrik sistem /parça çalışma prensiplerini tanır.5305552376.67
4 Atmosfer özelliklerini ve atmosferdeki değişimin uçaklar üzerindeki etkisini bilir.4303431756.67
5 Uçaklarda bakım onarım ve seyrüsefer için kulaanılan havayolu dokümanlarını tanır.4255352480.00
6 Uçaklarda kaldırma kuvvetinin oluşması ve uçuş teorisini bilir.5004551963.33
7 Pistonlu motorlu uçaklarda bulunan pervaneler hakkında bilgi sahibi olur.5303452066.67
8 Uçak bakım ve onarım yönünden insan faktörlerini ve hata önleme yöntemlerini bilir.5405342170.00
9 GazTürbinli ve pistonlu motorlu uçakların bakımı hakkında bilgi sahibi olur.5305552376.67
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 123123
1 Uçaklarda arıza ve bakım konusunda topladığı verileri değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.5505542480.00
2 Karşılaşılan bir arıza durumunun ilgili uçak manual'ine göre değerlendirilmesini ve çözümünü yapabilir.4454442583.33
3 Uçak kokpit göstergelerinin yerleşimini ve çalışmasını bilir.5305552376.67
4 Uçak-uçak, uçak-yer haberleşme yöntemlerini ve sistemlerini bilir.4405352170.00
5 Uçaklarda kullanılan malzemeleri tanır.4505452376.67
6 Uçaklarda kullanılan alet/takım ve birleştirme elemanlarını bilir.3504251963.33
7 Uçaklarda oluşabilecek her tip mekanik ve elektronik problemi objektif ve subjektif olarak tesbit eder ,tanımlar ve raporlar.3405542170.00
8 Uçak bakım, onarım ve test konusunda teknolojik aletleri (ölçü, kontrol aletleri ile test cihazlarını) kullanır.3505432066.67
9 Basit elektriksel devre kurulumu yapabilir.4305552273.33
10 Uçak bakımında kullanılan alet ve takımları kullanılabilir.5503342066.67
11 Uçakta kullanılan birleştirme elemanlarını bilir ve uygulamasını yapabilir.3203531653.33
12 Pervane bakımı, çalışması, depolanması ve korunması ile ilgili uygulamaları bilir.3404552170.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 123123
1 Uçaklar ile ilgili bilgi ve becerilerini ,ayrıca teknolojik gelişmeleri hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır ve takım çalışması yapar1355442273.33
2 Uçaklar ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirler ve çözüm arar.2445352376.67
3 Ekip çalışmasına yatkın, sorumluluk alanı içindeki faaliyetleri yürütebilecek bilgi ve becerilere sahiptir.1455542480.00
4 Özgün düşünebilme konusunda yetkinlik kazanır.2355322066.67
Öğrenme Yetkinliği 123123 T %
1 Uçaklarda kullanılan motor çeşitlerini ve çalışma prensiplerini bilir.5405352273.33
2 Uçak, sistem ve alt sistemlerinin fonksiyonları ve çalışma prensipleri konularında bilgi sahibi olur.4503341963.33
3 Meslek ile ilgili 2 ve 3 boyutlu bilgisayar programlarını kullanmayı yeterli düzeyde bilir.3404411653.33
4 Genel bilgisayar kullanma bilgilerine sahip olur,Word,Excell,Power point programlarını yeterli düzeyde bilir.2523311653.33
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 123123 T %
1 Etkin görsel,yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisine sahiptir.4503411756.67
2 Sosyal hakların evrenselliği,sosyal adalet,kalite kültürü,mesleki etik,kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahiptir.0355522066.67
3 Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptir.4244522170.00
4 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahiptir.3453412066.67
Alana Özgü Yetkinlik 123123 T %
1 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilme becerisne sahiptir.4404532066.67
2 Uçak arıza ve onarımlarını amaca uygun şekilde yapabilme becerisine sahiptir.4303441860.00
3 Uçak bakım ve onarım manual'lerini okuma, anlama ve uygulama becerisine sahiptir.4525432376.67
4 Bilim ve teknolojideki gelişmelerle kendini sürekli olarak yeniler.4525532480.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 37363613373737--
İlişki Ağırlığı13513651159152137--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.