PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Edebiyatta, özellikle ve İngiliz ve Amerikan edebiyatında, yapılan özgün eserlerle ilgili güncel ve ileri düzeydeki bilgilerini geliştirir. |
   2 |
İngiliz Edebiyatının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda derin bilgiye sahiptir. |
   3 |
Edebiyat alanında ileri düzeyde araştırma teknik ve metodlarıyla ilgili bilgilerini derinleştirir. |
   4 |
Özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme bilgisini kazanır. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Alanda özgün bir konuyu araştırma, tasarlama, değerlendirme, uyarlama ve uygulamasının ana hatlarını çizer. |
   6 |
İngiliz Edebiyatı ve ilgili alanlarda yenilikçi araştırma, eleştirel analiz, sentez ve değerlendirmeyi tanımlar |
   7 |
Doktora düzeyinde özgün bir çalışma geliştirmede yer alan süreçleri tanımlar. |
   8 |
İngiliz Edebiyatının ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Tez Hazırlama
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Ödev Değerlendirme
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
İngiliz Edebiyatı’ndaki karmaşık ve yeni bilgileri sistematik ve disiplinler arası bir yaklaşımla değerlendirir. |
   2 |
İngiliz Edebiyatı ve ilgili alanlarda ileri düzey kuram ve yaklaşımların eleştirel analizini ve sentezini yapar. |
   3 |
Karşılaştırmalı ve disiplinlerarası yaklaşımları metin çözümlemede kullanır. |
   4 |
İleri düzey edebi ve kültürel metinleri yazar, konu ve gelenekler açısından karşılaştırır. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Alanda yeni teknik ve metodlarla özgün bir çalışma yürütür. |
   6 |
İngiliz Edebiyatı ve ilgili alanlarda özgün araştırma soruları formüle eder. |
   7 |
Disiplinler arası etkileşimden ortaya çıkan araştırma metodlarını İngiliz Edebiyatı alanına uyarlar. |
   8 |
Araştırma yöntemlerinde ileri düzeyde beceriler kullanır. |
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Teknik Gezi
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Ödev Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Yeni fikirler üreterek İngiliz Edebiyatının gelişimine katkıda bulunur. |
   2 |
Özgün bir eser üreterek İngiliz Edebiyatı’nda bilgi birikimini artırır. |
   3 |
İngiliz Edebiyatı alanında ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde en az bir makale yayınlar. |
   4 |
Yenilikçi ve disiplinler arası problem çözme gerektiren edebi konularda liderlik yapar. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Tez Sunma
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak İngiliz Edebiyatı alanınada yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
   2 |
Edebi yayım, düzeltme, gözden geçirme, konferans sunumlarını içeren yazma becerisinin tüm yönlerine hakimdir. |
   3 |
İngiliz Edebiyatı ve ilgili alanlarındaki değişimi değerlendirecek entelektüel bir yetenek geliştirir. |
   4 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak öz yönlendirmeli bir öğrenme yeteneği gösterir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Seminer
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Rapor Sunma
- Sözlü Değerlendirme
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
İngiliz Edebiyatı ve ilgili alanlarda sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. |
   2 |
İngilizce olarak meslektaşlarıyla İngiliz Edebiyatı alanında yazılı, sözlü ve görsel olarak etkin bir şekilde konuşur |
   3 |
İngiliz Edebiyatı ve ilgili alanlarda uzman kişilerle tartışırken özgün fikirlerini savunur. |
   4 |
İngiliz edebiyatı alanındaki yetkinliğini meselektaşlarıyla tartışırken gösterir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Seminer
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
- Tez Sunma
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Alandaki sosyal, kültürel, bilimsel ve etik değerlerin gelişmesini sağlar. |
   2 |
İngiliz Edebiyatı alanında bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
   3 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
   4 |
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Seminer
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
- Tez Sunma
|