PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Psikolojinin kuruluş döneminden günümüze kadar gelen kuram ve kuramcılarını, öne çıkan bakış açılarını değerlendirir. | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 13.33 |
2 |
Psikolojinin ilgi alanına giren durum ve sorunlara uygun analitik yöntemleri açıklar. | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 13.33 |
3 |
Psikolojinin güncel kavram ve kavramlaştırmalarına eleştirel bir yaklaşımla bakar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Psikoloji ve alt alanları hakkında bilimsel alt yapıya ait bilgiyi geliştirir. | 4 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 9 | 30.00 |
5 |
Psikoloji ve alt alanları hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. | 4 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 9 | 30.00 |
6 |
Farklı alanlardaki karmaşık psikolojik problemleri değerlendirir. | 4 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 8 | 26.67 |
7 |
Psikoloji biliminden elde ettiği bilgileri sosyal ve toplumsal alana uygulanmasını tanımlar. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 16.67 |
8 |
Ülkemizde psikoloji biliminin başlangıçtan günümüze geçirdiği gelişimin farkındadır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
9 |
İnsan davranışının temel mekanizmalarını klinik, adli, sosyal, gelişimsel ve endüstriyel çerçevede inceler. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 16.67 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Bilimsel kaynakları kullanarak psikoloji alanında edindiği bilgileri analiz eder. | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 13.33 |
2 |
Psikolojik bilgi birikimini farklı disiplinlere uygulayabilmek için gerekli yöntemleri yorumlar. | 5 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 14 | 46.67 |
3 |
Psikolojiyi diğer beşeri bilimlerle (tarih, felsefe, sosyoloji, siyaset, edebiyat, iktisat v.b.) disiplinlerarası bir düzlemde değerlendirir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Farklı terapi yaklaşımlarında uzmanlaşabilmek için gerekli terapötik bilgi ve beceriye sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Psikolojik değerlendirme için gerekli olan modern ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
Bilimsel araştırma, tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçlarını değerlendirir. | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 16.67 |
7 |
Psikoloji bilimi ile ilgili deneyler düzenler. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
8 |
İlgili bilgisayar programlarını kullanarak veri toplar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
9 |
Psikoloji alanında gerçekleştirilecek bilimsel çalışmaların analizi için bilgisayar programlarını (SPSS gibi) etkin bir şekilde kullanır. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 16.67 |
10 |
Psikoloji alanında araştırma yapmak için gerekli bilimsel yöntemleri kullanır. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 16.67 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Bireysel ve toplumsal sorunlar karşısında sorumluluk alır. | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 13.33 |
2 |
Bilimsel düzeyde bireysel ve grup çalışmaları düzenler. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisine sahiptir. | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 10.00 |
4 |
Kriz durumlarında mesleğini toplumun hizmetine sunabilecek yetkinlik ve sorumluluğa sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Psikoloji mesleğinin gerektirdiği özelliklere sahip olarak, etik ilkeleri ihlal etmeden topluma örnek olur. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 16.67 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Psikolojideki güncel bilimsel gelişmeleri izler. | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 13.33 |
2 |
Mesleki ve bireysel olarak kendini yenilemeye ve yeni fikirlere açıktır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Psikoloji ile ilgili bilimsel ve mesleki merakını canlı tutar. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 16.67 |
4 |
Mesleki ve bilimsel bilgilerini, meslektaşları ve sivil toplum kuruluşlarıyla paylaşır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Mesleki gelişimi için gerekli eğitim programlarını ve akademik yayınları takip eder. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Psikoloji bilimine ait uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrar. | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 13.33 |
2 |
Farklı dinleyici gruplarına psikoloji ile ilgili problem ve bunların çözümleri hakkında yazılı ve sözlü olarak bilgi verir. | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 13.33 |
3 |
Gerek kamu gerekse de özel sektörün farklı çalışma alanlarında yararlı olabilecek iletişim becerilerine ve sosyal yeterliliğe sahiptir. | 4 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 12 | 40.00 |
4 |
Sosyal sorumluluk projelerine alanı ile ilgili katkıda bulunur. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Psikoloji ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik ilkeler doğrultusunda hareket eder. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 33.33 |
3 |
Çalışma arkadaşlarıyla uyumlu bir birliktelik sağlayarak, işbirliği içinde çalışır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Bir proje kapsamında sorumluluğu altında çalışanları projeye dahil eder | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 38 | 16 | 6 | 7 | | | | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 72 | 25 | 31 | 0 | 0 | 0 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |