PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 1 |
1 |
Edebiyatta, özellikle ve İngiliz ve Amerikan edebiyatında, yapılan özgün eserlerle ilgili güncel ve ileri düzeydeki bilgilerini geliştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
İngiliz Edebiyatının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda derin bilgiye sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Edebiyat alanında ileri düzeyde araştırma teknik ve metodlarıyla ilgili bilgilerini derinleştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme bilgisini kazanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Alanda özgün bir konuyu araştırma, tasarlama, değerlendirme, uyarlama ve uygulamasının ana hatlarını çizer. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
İngiliz Edebiyatı ve ilgili alanlarda yenilikçi araştırma, eleştirel analiz, sentez ve değerlendirmeyi tanımlar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
7 |
Doktora düzeyinde özgün bir çalışma geliştirmede yer alan süreçleri tanımlar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
8 |
İngiliz Edebiyatının ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 1 |
1 |
İngiliz Edebiyatı’ndaki karmaşık ve yeni bilgileri sistematik ve disiplinler arası bir yaklaşımla değerlendirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
İngiliz Edebiyatı ve ilgili alanlarda ileri düzey kuram ve yaklaşımların eleştirel analizini ve sentezini yapar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Karşılaştırmalı ve disiplinlerarası yaklaşımları metin çözümlemede kullanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
İleri düzey edebi ve kültürel metinleri yazar, konu ve gelenekler açısından karşılaştırır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Alanda yeni teknik ve metodlarla özgün bir çalışma yürütür. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
İngiliz Edebiyatı ve ilgili alanlarda özgün araştırma soruları formüle eder. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
7 |
Disiplinler arası etkileşimden ortaya çıkan araştırma metodlarını İngiliz Edebiyatı alanına uyarlar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
8 |
Araştırma yöntemlerinde ileri düzeyde beceriler kullanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 |
1 |
Yeni fikirler üreterek İngiliz Edebiyatının gelişimine katkıda bulunur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Özgün bir eser üreterek İngiliz Edebiyatı’nda bilgi birikimini artırır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
İngiliz Edebiyatı alanında ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde en az bir makale yayınlar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Yenilikçi ve disiplinler arası problem çözme gerektiren edebi konularda liderlik yapar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | T | % |
1 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak İngiliz Edebiyatı alanınada yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Edebi yayım, düzeltme, gözden geçirme, konferans sunumlarını içeren yazma becerisinin tüm yönlerine hakimdir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
İngiliz Edebiyatı ve ilgili alanlarındaki değişimi değerlendirecek entelektüel bir yetenek geliştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak öz yönlendirmeli bir öğrenme yeteneği gösterir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
İngiliz Edebiyatı ve ilgili alanlarda sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
İngilizce olarak meslektaşlarıyla İngiliz Edebiyatı alanında yazılı, sözlü ve görsel olarak etkin bir şekilde konuşur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
İngiliz Edebiyatı ve ilgili alanlarda uzman kişilerle tartışırken özgün fikirlerini savunur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
İngiliz edebiyatı alanındaki yetkinliğini meselektaşlarıyla tartışırken gösterir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Alandaki sosyal, kültürel, bilimsel ve etik değerlerin gelişmesini sağlar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
İngiliz Edebiyatı alanında bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 32 | | | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | | | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |