English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-ARCHITECTURAL DESIGN (WithThesis)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-ARCHITECTURAL DESIGN (WithThesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
MTY501İLERİ MİMARİ TASARIM I
ADVANCED ARCHITECTURAL DESIGN -I
Z265.08.08
MTY503MİMARİ TASARIM VE KURAM
ARCHITECTURAL DESIGN AND THEORY
Z303.06.03Mimarlık sadece inşa, teknoloji, çizimler vb. değil, aynı zamanda söylem, anlam, iletişim ve kavram veya teoridir. Bu mimari, tasarım ve kuram seminerinde, Vitruvius'tan Rönesans'a, Aydınlanma'ya, 19. yüzyıldan modern çağa kadar belli başlı mimarlık teorilerini kronolojik sırayla inceleyeceğiz. Seminer boyunca, mimaride "teori" yi neyin oluşturduğuna ve bunun eleştiri ve tarih gibi diğer yazılarla nasıl ilişkili olduğuna dair değişen tanımları ele alacağız.Architecture is not only about construction, technology, drawings, etc., but also discourse, meaning, communication, and concepts or theories. In this architectural design and theory seminar, we will examine major architectural theories from Vitruvius to the Renaissance, the Enlightenment, and from the 19th century to the modern era in chronological order. Throughout the seminar, we will also discuss the varying definitions of what constitutes "theory" in architecture and how it relates to other writings such as criticism and history.
MTY505MİMARİ TASARIM VE GÜNCEL TEKNOLOJİ
ARCHITECTURAL DESIGN AND CURRENT TECHNOLOGY
Z303.06.03Ders, Mimari Tasarım Süreci Evrelerinin ve özellikle " Konsept Oluşturma" evresinin uluslararası şartnameler uyarınca yakından incelenmesi, bu evrede halen kullanılmamakta olan ancak kullanılması yararlı olabilecek, bazı yardımcı tekniklerin tanıtılması ve bu çerçevede yeni bir "güncel teknoloji arayışı yaklaşımını" içermektedir.
MTY515MİMARİ TASARIM SEMİNERİ
SEMINAR OF ARCHITECTURAL DESIGN
Z202.04.02MTY515 MİMARİ TASARIM SEMİNERİ DERSİNİN İÇERİĞİ; TEZLİ YÜKSEK LİSANS YAPACAK OLAN ÖĞRENCİLERİN, ÜZERİNDE ÇALIŞMA YAPACAKLARI KONU İLE İLGİLİ DETAYLI BİR ARAŞTIRMA YAPMASININ GEREKLERİNİ YERİNE GETİRMESİDİR. YAPACAKLARI ARAŞTIRMA KONUSU İLE İLGİLİ, DAHA ÖNCE YAPILMIŞ ÇALIŞMALARIN OLUP OLMADIĞINI ARAŞTIRMASI, TEKRAR SAYILACAK KONULARDA ZAMAN KAYBETMEDEN, KENDİ ÖZGÜN KONUSU İLE İLGİLİ ALANLADA ARAŞTIRMALARINI YOĞUNLAŞTIRMASININ ÖĞRENMESİNİN ÖNEMİNİ ANLAMASIDIR.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
MTY502İLERİ MİMARİ TASARIM II
ADVANCED ARCHITECTURAL DESIGN -II
Z265.08.081. Ders tanıtımı, yarışma olgusu ve mimarlık yarışmaları 2. Avrupa, Amerika, Uzak doğu ve Türkiye’de yarışma gündemi ve koşulları 3. Avrupa, Amerika, Uzak doğu ve Türkiye’de yarışma gündemi ve koşulları 4. Yarışma projelerinin incelenmesi 5. Yarışma projelerinin incelenmesi 6. Yarışma projelerinin incelenmesi 7. Yarışma projelerinin incelenmesi 8. Araştırma sunumu (teorik ve uygulama) 9. Ara sınav haftası 10. Sunum (Mimarlık yarışması ile elde edilmiş bir yapı örneği üzerinde tartışma) 11. Sunum (Mimarlık yarışması ile elde edilmiş bir yapı örneği üzerinde tartışma) 12. Sunum (Mimarlık yarışması ile elde edilmiş bir yapı örneği üzerinde tartışma) 13. Sunum (Mimarlık yarışması ile elde edilmiş bir yapı örneği üzerinde tartışma) 14. Final teslimiThe phenomenon of "competition" and "architectural competitions". Contest agenda and conditions in Europe, America, the Far East, and Turkey. Examination of competition projects. Research presentation (theoretical and practical). Presentation (Discussion on an example of a building obtained through an architecture competition).
MTY506MİMARLIK ARAŞTIRMALARINDA NİTELİKSEL VE NİCELİKSEL YÖNTEMLER
QUALITATIVE AND QUANTITATIVE METHODS IN ARCHITECTURAL RESEARCHS
Z303.06.03Mimarlık araştırmalarında bilim ve araştırma, bilim türleri, bilimin özellikleri ve bilimsel kavramlar, bilimsel araştırma yaklaşımları, araştırma süreçleri, araştırma çeşitleri, bilimsel araştırma ve paradigmalar, nicel ve nitel araştırma tanımları, yöntemleri ve adımları ders kapsamında irdelenmektedir.Within the context of the course, the definitions, methods and steps of science and research, types of science, characteristics of science and scientific concepts, scientific research approaches, research processes, types of research, scientific research and paradigms, quantitative and qualitative research are discussed related to the architectural research.
MTY518SEMİNER
SEMİNER
Z000.06.00Tez çalışmasının planı, problem ile ilgilenme nedeni, çerçevesi amaç ve içeriğini oluşturur.
MTY522MİMARİ TASARIM VE ELEŞTİRİ
ARCHITECTURAL DESING AND CRITICISM
Z303.04.03
MTY507MİMARİ TASARIM VE TARİHİ ÇEVRE
ARCHITECTURAL DESIGN AND HISTORICAL ENVIRONMENT
S303.06.03
MTY508MİMARLIK VE BAĞLAM
ARCHITECTURE AND ENVIRONMENT
S303.06.03
MTY509MİMARİ TASARIMDA ÖZEL KONULAR
DEDICATED TOPICS IN ARCHITECTURAL DESIGN
S303.06.03
MTY510MİMARİ TASARIM VE YENİLİKÇİ TEKNOLOJİ
ARCHITECTURAL DESIGN AND INNOVATIVE TECHNOLOGY
S303.06.03
MTY511MİMARLIK, KENT, KÜLTÜR İLİŞKİLERİ
RELATIONS BETWEEN ARCHITECTURE, CITY AND CULTURE
S303.06.03Antikten günümüze değin, Asya ve Avrupa'da farklı kültürlerin mimariyi nasıl ve ne yönde etkilediği kentsel mekanlar üzerinden örneklenerek aktarılacaktır.
MTY512MİMARLIK VE ÜTOPYA
ARCHITECTURE AND UTOPIA
S303.06.03Ütopya kavramı, tanımı, tarihsel yaklaşım; Ortaçağ ve Rönesans dönemi mimari-kentsel ütopyaları; endüstri devrimi ve 19.yy ütopyaları; modern mimarlık ve 20.yy ütopyaları; gelecek için planlama, programlama ve tasarım.Utopia concept, definition, historical approach; Medieval and Renaissance architectural-urban utopias; industrial revolution and 19th century utopias; modern architecture and 20th century utopias; planning, programming and design for the future.
MTY513SÜRDÜRÜLEBİLİR DÖNÜŞÜM VE MİMARLIK
SUSTAINABLE TRANSFORMATION AND ARCHITECTURE
S303.06.03Mimarlık, mekân, sanayi yapıları, dönüşüm, kentsel dönüşüm ve sürdürülebilir gelişmeArchitecture, space, industrial buildings, transformation, urban transformation and sustainable development
MTY514MİMARİ TASARIM SÜREÇLERİ VE ETKİLEŞİMLERİ
ARCHITECTURAL DESIGN PROCESSES AND INTERACTIONS
S303.06.03
MYL511TARİHİ ÇEVREDE KORUMA KAVRAM VE UYGULAMALARI
CONCEPT AND PRACTICE IN CONSERVATION OF HISTORICAL SITES
S303.06.03
MYL525DEPREM BÖLGELERİNDE PLANLAMA VE TASARIM İLKELERİ
PRINCIPLES OF PLANNING AND DESIGN IN SEISMIC ZONES
S303.06.03
MYL530SÜRDÜRÜLEBİLİR YEŞİL KENTSEL GELİŞME:KAVRAMSAL ÇERÇEVE VE UYGULAMA ÖRNEKLERİ
SUSTAINABLE GREEN URBAN DEVELOPMENT: CONCEPTUAL FRAMEWORK AND CASE STUDIES
S303.06.03
MYL531İSTANBUL ATÖLYESİ : DÜN, BUGÜN, GELECEK
ISTANBUL STUDIO: YESTERDAY, TODAY, FUTURE
S303.06.03
MYL532KENTSEL DÖNÜŞÜM / YENİLEME KAVRAM VE UYGULAMALARI
URBAN RENOVATION/TRANSFORMATION CONCEPTS AND PRACTICES
S303.06.03
MYL533TOPOGRAFİK MARFOLOJİ
TOPOHOGRAPHICAL MORPHOLOGY
S303.06.03
MYL534KENTSEL TASARIM VE PEYZAJ MİMARLIĞI
URBAN DESIGN AND LANDSCAPE ARCHITECTURE
S303.06.03
MYL535YEŞİL MİMARLIKTA TEKNOLOJİ VE MALZEME SEÇİMİ
TECHNOLOGY AND MATERIAL CHOICE IN GREEN ARCHITECTURE
S303.06.03
MYL537İKLİMLE DENGELİ BİNA TASARIMI
CLIMATE COMPATIBLE BUILDING DESIGN
S303.06.03
MYL538YAPI YÜZEY MALZEMELERİNDE ÇEVRESEL ETKİLER
ENVIRONMENTAL IMPACTS OF SURFACE COATING MATERIALS
S303.06.03
MYL539MİMARLIKTA TARİH, KURAM VE ELEŞTİRİ
HISTORY, THEORY AND CRITICS IN ARCHITECTURE
S303.06.03
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
FBE500-1TEZ
THESIS
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
FBE500-2TEZ
THESIS
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.