English

FACULTY OF FINE ARTS-TEXTILE AND FASHION DESIGN

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
FACULTY OF FINE ARTS-TEXTILE AND FASHION DESIGN
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA101ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I
Z202.02.02Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın KaldırılmasıIntroduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne
GSF121SANAT TARİHİ-I
ART HISTORY-I
Z202.04.02Dersin İçeriği; Tarih öncesi çağ ve sanatın doğuşu. Anıtsal kalıntılar, resimler, I.ve II. Hayvan üslubu, En eski heykel örnekleri. Taşınabilir küçük eserler. Mezopotamya uygarlıklarında sanat, Mısır sanatı, Anadolu uygarlıkları, Ege uygarlıkları, Kiklat adaları ve Girit (erken, orta ve geç Minos ) Uygarlığı, Yunan sanatı (mitoloji, mimari, heykel ve seramik eserler ve resim sanatı) Etrüsk ve Roma sanatı (mimari, heykel ve resim sanatı) Erken Hristiyan ve Bizans sanatı. Ortaçağda Avrupa’da sanat, Romanesk ve Gotik sanat, Rönesans sanatı örneklerinin incelenmesi, tanıtılması ve yorumlanmasıdır.What is Art and meaning of Art in Prehistoric Age.Monuments builts ,sculptures,reliefs and paintings in caves and on rocks in paleolitic,mezolitic and neolitic age.Art of Mesopotamie Civilations, Egypt Art,Anatolian Civilations .Art of Civilations of Crete,Minoan and Mycenaean on the Cyclades Islands and Greece( Mythology,samples of architectures,sculptures and potteries and paintings) and Etrusk and Roman Art (architectures,sculptures and potteries and paintings)Early Christian and Byzantium Art.Europe Art in Medieval Age(Recognize,identify and evaluate and interpret of samples Roman and Gothic Arts and Renesance art.
ING121İNGİLİZCE-I
ENGLISH-I
Z202.04.02Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology.
MOT111TEMEL SANAT EĞİTİMİ-I
BASIC ART EDUCATION-I
Z244.08.06Öğrencilere sanatsal dilin temel öğelerini sezme, algılama ve biçimlendirme yöntemleri öğretilir. Nesne ve varlıkların incelenmesi ile doğal biçimlerden sanatsal biçime varma, kompozisyon oluşturma, biçim, renk, çizgi, hacim, doku, mekan, teknik bilgi edinme, malzemeyi tanıma eğitimi verilir. Sanat eseri ve yapılan çalışmaların karşılaştırılmalı incelemesi, kişisel ve grup projeleri, inceleme ve araştırma gezileri yapılır.It is made an exercise in class according to the given subject in program. Before exercising the subject, It is shown some examples according to the nature and the other art section. Works are made at the begining in two dimention later on, made in three dimention. Applications: Paper, color paper, thread, any kind of color pencils and other materials.
MOT113DESEN-I
DRAWING-I
Z122.05.03Desen eğitiminde model olarak her tür doğal, yapay nesne kullanılabileceği düşüncesinden hareketle, geometrik baş ve büstlerin, anatomik torsların yanı sıra canlı modelden çalışma yaptırılır. Sanatçıların desen çalışmalarından seçilen örnekler incelenerek değerlendirilir. Reprodüksiyon çalışmaları yaptırılır. Kuru ve keçeli kalem, kuru pastel, ekolin, suluboya ve guaj boya ile obje çalışmaları, yorumlama çalışmaları, portre çizimleri yaptırılır. Hızlı çizim teknikleri, alternatif teknikler, kroki, figüre kimlik kazandırma, figüre hareket kazandırma, figürü giydirme gibi konular, farklı malzeme ile hayvan ve obje çizim teknikleri öğretilir, konulara ilişkin örnekler incelenir.Pattern as a model for the education of every kind of natural, artificial object used the idea of ​​motion, geometric head and busts, as well as live models, anatomical torsların study is provided. Selected examples are assessed by examining the pattern of the artists work. Reproduction studies is provided. Dry and felt-tip pen, dry pastels, school, watercolor and gouache paint work with objects, interpreting the work, portrait drawings, is provided. Fast drawing techniques, alternative techniques, sketches, figure creates an identity, to bring in action figure, trim figure, such as subjects, objects of different materials and drawing techniques are taught with the animal, examples of topics discussed.
MOT115GENEL TEKSTİL TEKNOLOJİSİ
GENERAL TEXTILE TECHNOLOGY
Z202.03.02TEKSTİL TEKNOLOJİSİ VE MODA TASARIM HEDEFLİ TERİMLER, BİLGİLER, KUMAŞ VE GİYECEK TASARIMI BAKIMINDAN ÖNEMLERİ VE YERİClassification of textile fibers, yarn production methods and surfaces, creation methods in textile.
SSE101SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
SOCIAL RESPONSIBILITY AND ETHICS
Z021.02.02Etik kavramı, anlamı tarihsel süreci, uygulanışı, mesleki etik ve sosyal sorumluluk kavramları konu edilecektir. Sosyal sorumluluk projelerinin geliştirilmesi ve proje döngüsünün öğretilmesi.The responsibility of individuals to their self, family, society, environment, their value judgments, professional ethics principles, corporate social responsibility and the agreements related to this context in the international arena will be discusssed.
TUR101TÜRK DİLİ-I
TURKISH LANGUAGE-I
Z202.02.02Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili UygulamalarDefinition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA102ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II
ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II
Z202.02.02Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası TürkiyePolitical Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960.
BIL121BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I
INFORMATION TECHNOLOGY-I
Z202.02.02
GSF122SANAT TARİHİ-II
ART HISTORY-II
Z202.04.02Manierizm,Barok,Neoklasik Dönem Romantizm,Realizm,Empresyonizm,Art Nouveau, Fovizm, Ekspresyonizm, Kübizm, Soyut Sanat,Sürrealizm,Uluslarası Paris Okulu,Soyut Ekspresyonizm ve Sonrası, Eylem Resmi ,Kaligrafik Ekspresyonizm, Pop Art, Yeni Gerçekçilik, Op-Art, Kinetik Sanat,KavramsalSanat,Foto Gerçekçilik. Günümüz mimarları, heykel ve resimSanatçılarından Örneklerin incelenmesi, tanıtılmasıve yorumlanmasıdır.Manierisme,Baroque,Neo-Classic Period and Romantisme,Realism, Impressionism,Art Nouveau Fovisme, Expressionism,Cubism and the other ecols; Abstract Art Dadaism,Surrealism,International Ecol Paris Abstract Expressionism,Action painting,Caligraphic Expressionism, Pop Art,New Realism, Optical Art, Kinetic Art and Minimalism and Photo Realism, Modern Architecture,Sculpture.
ING122İNGİLİZCE-II
ENGLISH-II
Z202.04.02Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır.This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills.
MOT112TEMEL SANAT EĞİTİMİ-II
BASIC ART EDUCATION-II
Z244.08.06Sanat nesnesinin biçimini oluşturan öge ve ilkelerin tanımı, kompozisyondaki işlevleri ve birbirleri ile olan ilişkileri. Nokta, doku, çizgi, renk, boşluk- doluluk, açık- koyu, ışık-gölge, oran (ölçü), hareket, yön, strüktür, tekrar(ritm), uygunluk, zıtlık,sıradüzen, denge(simetri), bütünlük... Desen, çizgi tanımı, çizgi değerleri ve işlevleri Nesnelerin çizgisel çözümü, yüzey-kütle ilişkisi, Bakmak-görmek-algılamak Görsel alanda etki oluşumları ve bunların düzenlenmesi. Tasarım ilkelerinin tanıtımı . plastik değerler ve tasarım ilkeleri ile ilgili çeşitli kompozisyonlar oluşturmak bu dersin içeriğini oluşturur.It is made an exercise in class according to the given subject in program. Before exercising the subject, It is shown some examples according to the nature and the other art section. Works are made at the begining in two dimension later on, made in three dimension. Applications: Paper, color paper, thread, any kind of color pencils and other materials.
MOT114DESEN-II
DRAWING-II
Z122.05.03Desen eğitiminde model olarak her tür doğal, yapay nesne kullanılabileceği düşüncesinden hareketle, geometrik baş ve büstlerin, anatomik torsların yanı sıra canlı modelden çalışma yaptırılır. Sanatçıların desen çalışmalarından seçilen örnekler incelenerek değerlendirilir. Reprodüksiyon çalışmaları yaptırılır. Kuru ve keçeli kalem, kuru pastel, ekolin, suluboya ve guaj boya ile obje çalışmaları, yorumlama çalışmaları, portre çizimleri yaptırılır. Hızlı çizim teknikleri, alternatif teknikler, kroki, figüre kimlik kazandırma, figüre hareket kazandırma, figürü giydirme gibi konular, farklı malzeme ile hayvan ve obje çizim teknikleri öğretilir, konulara ilişkin örnekler incelenir.Pattern as a model for the education of every kind of natural, artificial object used the idea of ​​motion, geometric head and busts, as well as live models, anatomical study is provided. Selected examples are assessed by examining the pattern of the artists work. Reproduction studies is provided. Dry and felt-tip pen, dry pastels, school, watercolor and gouache paint work with objects, interpreting the work, portrait drawings, is provided. Fast drawing techniques, alternative techniques, sketches, figure creates an identity, to bring in action figure, trim figure, such as subjects, objects of different materials and drawing techniques are taught with the animal, examples of topics discussed.
MOT118TASARIM KURAM VE YÖNTEMLERİ
DESIGN THEORY AND METHOD
Z202.03.02Tasarımın tarih içinde oluşumunu ve gelişimini, kullanım alanlarını ve nedenlerini, beşke sanat ve bilim dalları ile ilişkisini ve insan çevresi ile ilişkilerinin incelenmesini kapsarEncompasses the formation and development of design throughout history, its areas of application, reasons behind it, its relationship with various art and science branches, and the examination of its connections with the human environment."
TUR102TÜRK DİLİ-II
TURKISH LANGUAGE-II
Z202.02.02Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretlericlause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ING201MESLEKİ İNGİLİZCE-I
PROFESSIONAL ENGLISH-I
Z303.03.03Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır.How to learn effectively, how to develop strategies for easy and effective learning. Techniques for improved memory to better studying or test-taking strategies. The content of the course, which provides an appropriate context to teach academic language skills, covers professional English various fields of profession frequently used language structures and functions relevant to their studies.
MOT211BİLGİSAYARDA TEMEL TASARIMI
COMPUTER AIDED DESIGN BASICS
Z122.04.03Tekstil sanatının temel yapı taşları olan (dokuma, örme, baskı, giysi ve moda ) desen tasarımları , teknik çizimleri ve sektör için gerekli olan marka oluşturma, kurumsal kimlik, tanıtım amaçlı çalışmalar bilgisayarda Photoshop ve Adobe Illustrator gibi sektör odaklı programların yardımı ile oluşturulur.The basic building blocks of art Textile (weaving, knitting, printing, garment and fashion), pattern designs, technical drawings and necessary for the industry, the brand creation, corporate identity, promotional work on the computer in Photoshop, Freehand, Corel Draw and Adobe Illustrator, sector-oriented programs such as created with the help.
MOT215KUMAŞ YAPI BİLGİSİ
FUNDAMENTALS OF FABRIC STRUCTURE
Z202.03.02KUMAŞIN GENEL ANALİZİNİN YAPILMASI, İPLİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİ, KULLANIM YERİNE GÖRE SONUÇLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ BECERİKLİLİĞİNİN KAZANDIRILMASI YOLLARININ ÖĞRENİLMESİNİfabric properties depending on fibre properties and pattern
MOT219MODA RESMİ
FASHION DRAWING
Z202.02.02Eğitim süresince okul - endüstri işbirliğinin kurulması ve sektöre profesyonel standartlarda moda ve tekstil tasarımcısı kazandırmak..Current Themes International in the Textile and Fashion sector ensures that they maintain their proper original care.
MOT221DESEN GELİŞTİRME-I
DESIGN DEVELOPMENT-I
Z122.04.03Öğrencileri tema doğrultusunda farklı tekniklerle çalışmaya yönlendirerek yaratıcı ve özgün desen ve koleksiyon tasarımları oluşturabilme yetisi kazandırmak.To provide students with the ability to create creative and original patterns and collection designs by directing them to work with different techniques in line with the theme.
MOT241DOKUMA TEKNOLOJİSİ
WEAVING TECHNOLOGY
Z202.03.02Dokuma hazırlık işlemlerini ve makinelerini öğrenme, atkı atma sistemlerine ve ağızlık açma sistemlerine göre dokuma makinelerinin genel özelliklerini ve temel örgüleri öğrenmek.Weaving preparatory process and the machines to learn, learn the common features of weaving machines and weft disposal systems.
MOT245BASKI TEKNİKLERİ
PRINTING TECHNIQUES
Z202.03.02Tekstil ürününe baskı yolu ile uygulanacak desenin, kurgu özellikleri, değişmeden “raport” ve “renk ayırımı” işlemlerinin çözüm ve basılma aşamaları anlatılır.Baskı makinaları,uygulama yöntemleri,kumaş çeşidine göre boya kullanımı hakkında donanım kazanır.Textile product pattern to be applied by printing, editing features, unchanged, "rapport" and "color separation" process solution and stages of pres ıs explained.Press machines, application methods, according to the type of fabric paint on the use of hardware wins.
MOT247BASKI TASARIMI
PRINT DESIGN
Z223.05.04Metraj baskı tasarımı ve uygulamasıPrinting design and application for meteraj printing
HAT201KİŞİLERARASI İLETİŞİM
INTERPERSONAL COMMUNICATION
G303.03.03Kişilerarası iletişimde temel kavramlar, çeşitli yaklaşımlar, kodlar, dil, söylem, retorik ve örnek vaka analizleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.The content of the course includes basic concepts, different approaches, codes, language, discourse and rhetoric in interpersonal communication, and case study analyses.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
GSF223GÖRSEL ALGI PSİKOLOJİSİ
PSYCHOLOGY OF VISUAL PERCEPTION
Z202.03.02Algılama; renk, görme, biçim, ölçü gibi unsurların ile bir arada kavratılmasını kapsar.Detection of color, vision, shape, size Understanding of a combination of factors such as the covers.
ING202MESLEKİ İNGİLİZCE-II
PROFESSIONAL ENGLISH-II
Z303.03.03Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır.How to learn effectively, how to develop strategies for easy and effective learning. Techniques for improved memory to better studying or test-taking strategies. The content of the course, which provides an appropriate context to teach academic language skills, covers professional English various fields of profession frequently used language structures and functions relevant to their studies.
MOT218MODA İLLUSTRASYON
FASHION ILLUSTRATION
Z122.03.03Günümüz Moda ve Tekstil dünyasında öğrencilerin özgün tasarımlar yapabilme becerilerini geliştirmek ..Preparing the Collection plan in line with the theme and teaching creative, original, sustainable methods and techniques from design to production.
MOT222DESEN GELİŞTİRME-II
DESIGN DEVELOPMENT-II
Z122.04.03Tema doğrultusunda öğrencileri, farklı tekniklerle çalışmaya yönlendirerek yaratıcı ve özgün desen ve koleksiyon tasarımları oluşturabilme yetisi kazandırmak.To provide students with the ability to create creative and original patterns and collection designs by directing them to work with different techniques in line with the theme.
MOT232KONFEKSİYON TEKNOLOJİSİ
GARMENT TECHNOLOGY
Z202.03.02Bu derste tasarım, numune dikimi, koleksiyon hazırlama, sipariş alma, üretim planlaması, hammadde ve malzeme tedariki, hammadde deposu, çizim, serim, kesim, iş hazırlığı, dikim,ütü-pres, kalitekontrol,ambalaj mamul deposu ve sevkiyat gibi tüm işlem kademelerinde sıra ile ne yapıldığı ve nasıl yapıldığı anlatılır.The difference between knitting and weaving, the use of fabrics, production of fabrics by knitting machines, the processes during production and the factors that should be taken into account, the uses of knitted fabric, characteristics, the difference of usage between knitted fabrics and textiles.
MOT234TEKSTİL KİMYASI VE TERBİYESİ
TEXTILE CHEMISTRY AND FINISHING
Z202.03.02Tekstil ön terbiyesinin tanımı ve kullanılan yöntemler, Doğal esaslı tekstil mamullerinin ön terbiyesi, Rejenere selüloz esaslı tekstil mamullerinin ön terbiyesi, Sentetik esaslı tekstil mamullerinin ön terbiyesi, Karışım liflerinden yapılan tekstil mamullerinin ön terbiyesiThe definition and methods used in pre-finishing textile, textile products based on pre-finishing of natural, regenerated cellulose-based pre-finishing of textile products , synthetic textile products is based on pre-finishing, the mixture of fibers pre-finishing of textile products
MOT242DOKUMA TASARIMI-I
WEAVING DESIGN-I
Z223.05.04Dokumacılıkta kullanılan desenlerin kareli kağıtta gösterim yöntemlerini, bir tema doğrultusunda herhangi bir görselden yola çıkarak renk çalışmalarını yapılması, renk/örgü efektli desen çizimlerinin oluşturulması, guaj boya ile renklendirilmesi ve ayrıca oluşturulan bu desenin el dokuma tezgahlarında dokunmasını kapsar.Plaid patterns in the methods used in textile impressions on paper, Based on a theme color work done in accordance with any visuals, color / knitting patterns effect the creation of drawings, gouache paint, this pattern is created with hand coloring, and also includes touching looms.
MOT244BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKSTİL TASARIMI-I
COMPUTER AIDED TEXTILE DESIGN-I
Z122.03.03Photoshop ve Illustrator programlarına genel bakıştan sonra hangi özelliklerinin bu alanda kullanılabileceğinin irdelenir. Bilgisayar destekli ilüstrasyon, raport, giydirme, renk skalaları nasıl oluşturulur.After an overview of the softwares the students will examine which features can be used in the textile design field. Computer aided illustration, repeat, color and dressing technics will be applied.
BSE388KADIN VE EGZERSİZ
WOMEN AND EXERCISE
G303.03.03Kadının anatomik, fizyolojik, psikolojik özellikleri ve farklılıkları Kadının özel dönemleri (adet, hamilelik, menopoz ve egzersiz) Kuvvet, esneklik,Anatomical, physiological, psychological characteristics and differences of women Special periods of the woman (menstruation, pregnancy, menopause and exercise) Strength, flexibility, anaerobic power, aerobic capacity, fat mass, etc. Important points in women's training due to differences such as pregnancy exercises, exercises that can be done before, during and after pregnancy.
EEE374SİBER GÜVENLİK
CYBER SECURITY
G303.03.03Temel kavramlar. Siber savaş. Şifrelemeye giriş. Ağ güvenliği; güvenlik duvarları. Saldırı tanıma ve durdurma sistemleri. İşletim sistemi güvenliği. Güvenli yazılım geliştirme. Web uygulamalarının güvenliği, Sızma testleri. Zararlı yazılımların incelenmesi.Basic concepts. Cyber war. Introduction to encryption. Network security; firewalls. Intrusion detection and stop systems. Operating system security. Secure software development. Security of web applications. Penetration tests. Analysis of malware applications.
EFU417AKRAN REHBERLİĞİ
PEER GUIDANCE
G202.03.02
EFU491RİTİM DANS VE ORFF EĞİTİMİ
RHYTHM DANCE AND ORFF TRAINING
G202.03.02Ritim ve dans kavramlarının bireylere yönelik etkinlikler ve oyunlarla birleştirilmesi amacıyla teknik dans, ritim, beden perküsyonu, kareografi kavramlarının öğretilmesi. Beden perküsyonu çalışılması ve kullanılarak yaratıcı dans çalışmaları yapılması. Öğretim sürecine dahil edilen Orff yöntemi ile yaratıcı ritim doğaçlamaları yapılması.Activities for the demonstration of rhythm and dance and to show the understanding of technical dance, rhythm, body pergeography of an art. Working and thinking in the body period, planning studies. Making creative improvisations with the Orff method that can be applied in teaching.
EFU493BİLGİSAYAR OYUNU İLE EĞİTİM
EDUCATION WITH COMPUTER GAMES
G202.03.02Bilgisayar oyunlarına ilişkin kavramlar, bilgisayar oyunları ve eğitim, örnek bilgisayar oyunlarının incelenmesi, bilgisayar oyunlarının değerlendirilmesi, bilgisayar oyunları geliştirmeye giriş.Concepts of computer games, computer games and education, examination of sample computer games, evaluation of computer games, introduction to developing computer games.
EFU494ÇOKLU ORTAM TASARİMİ VE ÜRETİMİ
MULTIMEDIA DESIGN AND PRODUCTION
G202.03.02
EFU495ÖĞRETİM TASARİMİ
INSTRUCTIONAL DESIGN
G202.03.02
EFU496ÖĞRETİMDE TEKNOLOJİK UYGULAMALAR
APPLICATIONS IN INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY
G202.03.02Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi.Concepts related to instructional technologies, instructional technology system, communication and education, instructional tools, instructional tool selection and prepration procedures, computer supported instructional material preparation, material presentation and material presentation in group.
GZC201FOTOĞRAFA GİRİŞ
INTRODUCTION TO PHOTOGRAPHY
G303.03.03Göz, ışık, optik ve kamera ilişkilerini algılar. Kameranın profesyonel çalışma fonksiyonlarını ve kamera ile görsel estetik bilgilerini bütünleştirir. Media üzerinde etkili kullanılabilir.Relationship between eye, optics and light; functions of camera.
HUK3017İNSAN HAKLARI (AİHM VE İÇTİHATLARI)
HUMAN RIGHTS (ECHR AND CASE LAW)
G202.03.02
HUK492TÜKETİCİ HUKUKU
CONSUMER LAW
G202.03.02
ISL330KARİYER PLANLAMA
KARİYER PLANLAMA
G202.03.02
MFY419FİNANSAL OKURYAZARLIK
FİNANCİAL LİTERACY
G202.03.02Ders içeriği temel teorik bilgileri ve bu bilgilerin uygulamada karşılığı olan konular ve finansal işlemler dikkate alınarak oluşturulmuştur. Bu amaçla finansal ve bankacılık işlemleri üzerinden örnekler kapsama dahil edilmiştir.
MTF405AVRUPA SARAY BAHÇELERİ
EUROPEAN PALACE GARDENZ
G202.03.02
PSI357TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
TECHNOLOGY ADDICTION
G303.03.03Teknoloji bağımlılığındaki risk faktörleri, bağımlılığın tanısı ve ilgili kavramlar, bağımlılığın karakteristik özellikleri, teknolojinin olumsuz etkileri, dijital bağımlılığının tanımı, zararları, kriterleri ve nedenleri.
SOS449SOSYOLOJİ
SOCIOLOGY
G202.03.02Sosyolojinin temel kavramları, konusu, alanı, yöntemi.
SOS457BARIŞ ÇALIŞMALARINDA ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
CONTEMPOARY APPROACHES IN PEACE STUDIES
G202.03.02
THP203DİJİTAL HABERCİLİK
DIGITAL COMMUNICATION
G303.03.03Bu derste öğrencilere yeni medya kavramının ne olduğu, web gazeteciliği, sosyal medya gazeteciliği, veri gazeteciliği ve yurttaş gazeteciliği kavramlarının medyada kendini nasıl ifade ettiği bilgisi verilecektir.The news which is made from Facebook, Twitter, Instagram and mobile phones will be taugh
SINIF: 3 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
MOT325ÖRME TEKNOLOJİSİ
KNITTING TECHNOLOGY
Z202.02.02Atkılı örme teknolojisini, temel atkılı örme kumaş yapılarını, örme kumaş hatalarını ve atkılı örme makinelerini kapsar.The objective of this course is to present significance of knitting in Turkish textile sector. Accordingly, the differences among basic knitting techniques and the difference between weft and warp knitting, knitting machines and their properties, designing techniques in weft knitting and knitting techniques (e.g. horizontal knitting, cross knitting etc.) are taught during the semester.
YUM301YERİNDE UYGULAMA-I
WORK PLACEMENT I
Z000.04.00Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar.The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc.
MOT311BİLGİSAYAR DESTEKLİ KALIP TASARIMI
COMPUTER AIDED PATTERN DESIGN
S223.04.04Bilgisayarlı kalıp sistemini kullanarak temel etek, model uygulamalı etek, pantolon, model uygulamalı pantolon çeşitleri, temel beden ve model uygulamalı bluz ve elbise çeşitlerini çizmek.Drawing basic skirts, model applied skirts, trousers, model applied trouser types, basic body and model applied blouse and dress types using the computerized pattern system.
MOT313GİYSİ KALIPÇILIĞI
GARMENT MOLDING
S223.04.04İnsan anatomisi ile giysi yapımı arasındaki ilişkiyi kavramak. İki boyutlu kalıp hazırlama tekniklerini kullanarak kendi modellerini oluşturmak.
MOT315DİKİŞ TEKNİKLERİ VE UYGULAMALARI
STITCHING TECHNIQUES AND PRACTICES
S223.04.04Temel dikim tekniklerini kumaş üzerinde uygulayarak öğretmek. Hem dikiş makinasını hem de el dikişi ile uygulamalar yaptırmak.Temel dikim tekniklerini kumaş üzerinde uygulayarak öğretmek. Hem dikiş makinasını hem de el dikişi ile uygulamalar yaptırmak.
MOT317GİYSİ TASARIMI
COSTUME DESIGN
S223.04.04Günümüz Moda ve Tekstil dünyasında öğrencilerin özgün tasarımlar yapabilme becerilerini geliştirmek ..To develop students' skills in making original designs..
MOT351BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK ÇİZİM
COMPUTER AIDED TECHNICAL DRAWING
S223.04.04Tekstil/ Giyim sektöründe yaygın olarak kullanılan vektörel tasarım programlarından birisinin kullanımı öğrenilirek günümüz sektörel ihtiyaçlarına yönelik, farklı kullanım alanlarına yönelik özgün tasarımlar ve sunumlar yaptırılır.By learning how to use one of the vector design programs widely used in the Textile/Clothing industry, original designs and presentations are made for different usage areas, in line with today's sectoral needs.
DRO301KÜLTÜR VE SANATTA GÜNCEL EĞİLİMLER
RECENT TENDENCIES IN CULTURE AND ARTS
F022.04.02Sanat, toplum ve politika ilişkisi tarihsel olarak incelenecek, sanat işleri sosyolojik okumaya tabi tutulacaktır. Bu kapsamda toplumsal olgu ve olaylar ile sanatçı-sanatsal üretim sürecinin ilişkiselliği bağlamında ele alınacaktır.Art, society and policy relation will be studied historically, art works will be subjected to sociological reading. In this context, social phenomena and events will be handled in the context of the relation of artist-artistic production process.
DRO321ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ
AESTHETICS AND PHILOSOPHY OF ART
F202.04.02Basic terms on aesthetics. Context of aesthetics. The opinions on aesthetics in historical process. Aesthetic value and aesthetic judgement.
GSF301YAPAY ZEKA VE DİJİTAL TEKNOLOJİLER
YAPAY ZEKA VE DİJİTAL TEKNOLOJİLER
F202.04.02
OGU301İSLAM VE DOĞU SANATLARI
ISLAMIC AND EASTERN ARTS
F202.04.02Türk ve İslam Mimarisinde camiler,türbe,medrese,darüşşifa, saray ve kasırlar,han ve kervansaraylar ,kaleler ve tersanelerle,çini,seramik,minyatür,halı,düz dokuma yaygılar,kumaş,maden,tezhip,kalem işi ve duvar resimlerinden örneklerin tanıtılması,incelenmesi ve yorumlanmasıdır.Identify and interpret Examples of Turkish and Islamic Architecture Mosques,tomb, madrasa, darushifa, baths,caravanserais, palaces, kiosks,castle and shipyards, Turkish tile and ceramics,minyatures,carpets, weavings, fabric ,mine, Illumination Art ,handcarved and Wall paintings.
SINIF: 3 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
MOT328KOSTÜM VE MODA TARİHİ
COSTUME AND FASHION HISTORY
Z202.02.02Tarih öncesinden 21. yüzyıla değin kostüm, giysi. giynme şekilleri ve bunları etkileyen dünya olayları ile ilgili konularTopics related to costumes, clothing, and dressing styles from prehistory to the 21st century, and their connection to world events.
YUM302YERİNDE UYGULAMA-II
WORK PLACEMENT-II
Z000.04.00Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar.The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc.
MOT302EV TEKSTİLİ VE TASARIMI
HOME TEXTILE AND DESIGN
S223.04.04Ev Tekstil sektöründe perde, oturma grubu, yatak grubu ve banyo grubu için kullanılan dokuma, örme kumaşlarına iplik, teknik yada baskı ile oluşturulan desen ve kumaş tasarımlarını Hikaye ve Ürün panosu oluşturmaları için bilgisayarda Photoshop ve NedGraphics gibi programların yardımı ile oluşturulur.Patterns and fabric designs created by thread, technique or printing on woven and knitted fabrics used for curtains, sofa sets, bed sets and bathroom sets in the Home Textile sector are created on the computer with the help of programs such as Photoshop and NedGraphics to create Story and Product boards.
MOT312DRAPAJ
DRAPING
S223.04.04Drapaj yönteminin kullanımına ilişkin araştırmalar ve uygulamalar.Research and applications on the use of the draping method.
MOT314MİNİ KOLEKSİYON
MINI COLLECTION
S223.04.04Tekstil ve moda sektörüne yönelik trendleri analiz edip yorumlayarak yeni özgün koleksiyon oluşturulurA new original collection is created by analyzing and interpreting trends in the textile and fashion industry.
MOT316GELENEKSEL TEKSTİLLER
TRADITIONAL TEXTILES
S202.04.02Geleneksel dokuma kumaşlar, kilim ve halılar, örme kumaşlar ve geleneksel baskı yöntemleriTraditional woven fabrics, kilims and carpets, knitted fabrics, and traditional printing methods
MOT354ÖRME TASARIMI
KNITTED DEISGN
S223.04.04Örme kumaş üretim yöntemleri, örmecilikte kullanılan makineler, desenlendirme teknikleri, el örme makinelerinde örme kumaş uygulamaları ve örme kumaş analizini kapsar.To learn technique to create knitted fabrics, knit’s technical drawing, to recognize the fabrics and to produce knitting fabrics at hand knitting machines.
DRO322ÇAĞDAŞ SANAT KURAMLARI
CONTEMPORARY ART THEORIES
F202.04.02Çağdaş sanatta öne çıkan sanat kuramları, bu kuramları var eden başlıca akım ve kimliklerle, Avangard Sanatçılar ve eserleriyle,Sanat Tarihi açısından bu eserlerin önemini açıklar.The basic issues, key figures and the main movements of contemporary art.Discuss avant-garde artists, their works and the importance of these works in terms of art history.
OGU302BATI SANATINDA ÖNCÜ EĞİLİMLER
AVANGARD TRENDS IN WESTERN ART
F202.04.02Modernizmden başlayarak Çağdaş sanatta öne çıkan yeni eğilimler, sanat hareketlerinde lider olan Avangard Sanatçılar ve eserlerini açıklar. Sanat akımlarının sosyolojik ve sanat tarihi açısından değerlendirilmesi ve önemini yorumlar.Explain the new trends in western art; the leader in avant-garde art movement and artists and their works from modernism till contemporary art ınterpret avant-garde artists, their works and the importance of these works in terms of art history.
SINIF: 4 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
MOT401BİTİRME PROJESİ-I
GRADUATION PROJECT-I
Z244.08.06Temadan yola çıkarak koleksiyon araştırması yapıp, çizip, renklendirerek, sunum yapabilme becerisini ve Proje geliştirme ile döngüsünün öğretilmesi.Based on research themes make collections, teach how to make colored presentation.
MOT427MODA PAZARLAMA
FASHION MARKETING
Z202.02.02Alana yönelik pazarlama bilgisi vermek için, pazarlamanın tanımı, kapsamı, modern pazarlama anlayışı, pazarlamanın çevre koşulları, pazarlama bilgi sistemi ve endüstriyel pazarlarda görülen satın alma davranışları anlatılır. Pazar bölümleme, hedef pazarın seçimi, mamul kavramı, malların sınıflandırması, mal karması, yeni mal kavramı, yeni mal geliştirme alternatifleri öğretilir. Ürün yaşam eğrisi, ürüne yönelik özellikler, dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım, fiyat, satış arttırıcı çabalar ve uluslararası pazarlama konuları işlenerek öğrenciye moda dünyasındaki pazarlamanın önemi kavratılır.To give information regarding the area of marketing, marketing definition, scope and concept of modern marketing, marketing environment, marketing information system and purchasing behavior in industrial markets is explained.Market segmentation, target market selection, product concept, classification of goods, merchandise mix, the concept of new goods, new goods and developing alternatives are taught . Product life cycle, product-oriented features, distribution channels and physical distribution, pricing, sales and international marketing efforts to increase the importance of marketing in the world of fashion student threads are processed.
YUM401YERİNDE UYGULAMA-III
WORK PLACEMENT III
Z000.04.00Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. Öğrencinin akademide öğrendiği bilgiyi sanayi ve endüstride nasıl uygulayacağı, teknoloji transferi uygulamaları öğretilir. Ayrıca; Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanmasına olanak sağlar ve teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi pekiştirir.The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made.
MOT433AKSESUAR TASARIMI
ACCESSORIES DESIGN
S223.04.04Aksesuar olarak tanımlanan objelerin,tarihsel gelişimine paralel olarak günümüzdeki işlevsel amaçlarına uygun tasarlanarak uygulama tekniklerinin öğretilmesi ve uygulatılması.Accessories, defined as objects, in line with the historical development of application techniques designed to teach and for the purposes of enforcement of current functional
MOT435DENEYSEL GİYSİ TASARIMI
EXPERIMENTAL GARMENT DESIGN
S122.04.03Kendi düşünce sınırlarını farklı disiplinleri karşılaştırarak yeni bir tasarım mantığı geliştiren öğrencinin insan bedeni merkezli tasarımlar yaparak düş dünyasını geliştirmek ve her türlü malzemeyi giyim tasarım malzemesi olarak kullanarak özgün sanat objesi çalışmaları oluşturmak ve sergilemek.Human life as a result of the industrial revolution monitored developments, the format, the resulting developments in science and technology, a special structure for each field, depending on the language of a new culture that win has spawned. The symbols and their meanings, we met all the areas of life in them designers. This understanding of culture, a State-of-the-art designs ideas, personality rights and the idea of rights within the framework of the survey is also important. Depending on the change of social structure in a line in the following topics.
MOT443PORTFOLYO HAZIRLAMA
PORTFOLIO PREPARATION
S122.04.03Portfolyo hazırlarken çeşitli bilgisayar programlarından nasıl yararlanacağı görülür. Sanal portfolyo siteleri incelenir. Özgün bir portfolyo oluşturma yöntemlerine bakılırWhile preparing the portfolio, various computer programs will be observed. Virtual portfolio sites will be explored, and methods for creating an original portfolio are going to be examined.
DRO421SANAT ESERLERİ ANALİZİ
ART ANALYSIS
F202.04.02Sanat eserini çözümleme yöntemlerinin ve ilkelerinin, genel sanat birikimi ve bilgilerine dayanarak seçilen örnek sanat eserleri ile karşılaştırmalı olarak derinlemesine incelenmesini kapsar.Plastik,biçimsel ve ikonografik çözümleme yöntemlerini karşılaştırır.This lesson covers the analysis methods and principles of work of art, general art knowledge and information in comparison with in-depth examination of works of art based on the sample selected.Compare the plastic, formal and iconographic analysis.
OGU401GÖSTERGEBİLİM VE SANAT
SEMIOLOGY AND ART
F202.04.02Göstergebilime ilişkin temel kavramlar, Göstergebilimin tarihçesi,Göstergebilime adını veren ve tarihsel süreç içinde gelişmesini sağlayan teorisyenler, düşünürler, sanat ile ilişkili bir biçimde görsel sanat metinlerini göstergebilimsel olarak analiz yöntemleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.The contents of this lecture are basic conception about semiotics, the history of semiotics, the theoretician and philosopher of semiotics whose named after, made improvement about it during the historic process, method of analysis of visual art texts in an artistic manner.
SINIF: 4 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
GRI401GİRİŞİMCİLİK
ENTREPRENEURSHIP
Z202.02.02Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri.Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections.
HUK381TELİF HAKLARI HUKUKU
COPYRIGTHS LAW
Z202.04.02Telif hakları ve bağlantılı haklar, markalar, patentler, endüstriyel tasarımlar ve faydalı modellere ilişkin uygulamalar dersin içeriğini oluşturmaktadırBasic legal framework of protecting intellectual property rights, analysis of copyright law, genel information about trademarks, patent rights, industrial designs and utility models are the contents of the course unit.
MOT402BİTİRME PROJESİ-II
GRADUATION PROJECT-II
Z244.08.06Tema seçiminde yola çıkıp kendi temasını araştırma sonucunda giysi tasarımı, kumaş- renk seçimi, aksesuar seçimini yaparak, proje geliştirme ve döngüsü yönetimi kapsamında projeyi fikirden üretime (ürün haline getirme) kadar olan süreci takip etmek.This course includes preparation of a cloth collection by students with its technical drawings and fabric samples according to a theme decided in accordance with trends; production of the collection by doing design application; presentation studies of the collection.
MOT426MODA FOTOĞRAFÇILIĞI
FASHION PHOTOGRAPHY
S122.04.03Moda ve Tekstil ürünlerinin pazarlanması, reklam ve tanıtım aşamasında tasarım ürünlerinin ulusal ve uluslararası fuar tanıtımı, defile vb. organizasyonlarda sağlıklı görsel malzeme kazanımı yapmak ve arşivlemek.Relationship between, photograph and fashion design.
MOT442SANATSAL TEKSTİLLER
ARTISTIC TEXTILES
S122.04.03Öğrencilere tekstil malzemeleri ile yüzey değerlendirmesi yapılmış kumaşlar ile, malzemenin niteliklerine uygun yapılandırma esas alınarak, sanatsal özü öne çıkaran kişisel sanat nesnelerinin üretimi, dokuma, işleme, aplike gibi değişik üretim yöntemleri ve değişik malzemeler kullanarak özgün çalışmalar yaptırılır.the students are provided with fabrics made ​​of textile materials with surface assessment, the appropriate configuration based on the characteristics of the material, highlighting the essence of the artistic production of the personal objects of art, such as weaving, processing, applique the original studies using different production methods and different materials.
MOT444DOĞAL BOYA
NATURAL DYE
S202.04.02Öğrencilerin doğal boya ile ilgili tarihsel gelişimi, kullanılan boya kaynaklarını ve nasıl elde edildiğini, kumaşa doğal boya tutundurma yöntemlerinin anlatımını kapsar.It contains students' historical development about natural paint, which paint sources are used and how are they acquired and explanation of how to paint fabrics with natural paints.
GRA429TASARIM VE MARKALAŞMA
DESIGN AND BRANDING
F202.04.02-Özgün Fikirlerin korunması -Markalaşmanın başarılı bir girişim sayılabilmesinin için ürün ya da firmaya kişilik kazandırmanın yolları. - Markalaşma Stratejileri.The original protection of ideas-Becoming a successful attempt to make sure that the product or firm for people sayılabilmesinin paths. -Branding Strategies.
OGU402TOPLUM BİLİM VE SANAT
SOCIOLOGY AND ART
F202.04.02Sanat, iktidar ve toplum ekseninde, dünyadan ve Türkiye'den çeşitli uygulamalar tarihsel bağlamda incelenecektir.Analysis of art, society and power relations in the light of some examples from Turkey and abroad.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.