English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-CIVIL ENGINEERING (WithThesis)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-CIVIL ENGINEERING (WithThesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
FBE507BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
SCIENTIFIC RESEARCH TECHNIQUES
Z303.06.03Bilim ve temel kavramlar, bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri, verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması.Science and basic concepts, basic information about the history of science, the structure of scientific research, scientific methods and different views on these methods, problem, research model, universe and sample, data collection and data collection methods, data recording, analysis, interpretation and reporting.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
INM532İLERİ SAYISAL YÖNTEMLER-I
ADVANCED NUMERICAL METHODS-I
Z303.06.03Adi diferansiyel denklemli sınır değer problemlerinin sayısal çözüm metodları. Parabolik ve hiperbolik diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri ve sınır ve ilk-değer problemlerine uygulanması. Lineer olmayan kısmi diferansiyel denklemlerin sayısal çözüm yöntemleri ve uygulamaları. Lineer olmayan sınır şartları.Numerical solving methods of limit value problems with ordinary differential equations. Numerical solutions of parabolic and hyperbolic differential equations and application of them to the limit value and first value problems. Numerical solution methods and applications of non linear differantial equations. Non linear boundary conditions.
LEE502TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ
TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ
Z000.012.00SunumPresentation
INM502ÖZEL BETONLAR
ÖZEL BETONLAR
S303.06.03
INM511DERİN TEMELLER VE DAYANMA YAPILARI
DERİN TEMELLER VE DAYANMA YAPILARI
S303.06.03Zemin inceleme yöntemleri; Arazi ve laboratuvar deneyleri; Geoteknik rapor yazılması ve değerlendirilmesi; Temel kazısı, iksa önlemleri; Gerilme dağılışı ve oturma hesapları;Derin temellerin projelendirilmesi; Zemin yapılarının temelleri.Methods of soil investigation; Land and laboratory experiments; Writing and evaluating geotechnical reports; Foundation excavation, recovery measures; Stress distribution and seating calculations;Projecting deep foundations; Foundations of soil structures.
INM524ZEMİN DİNAMİĞİ
SOIL DYNAMICS
S303.06.03Dalga yayılması, Dinamik zemin özellikleri, Zeminlerin dinamik yükler altında gerilme-şekil değiştirme davranışı ve mukavemet özellikleri, Saha davranış analizleri,Sıvılaşmanın Etkileri ve Sıvılaşmaya bağlı oturmalar,Sismik Şev stabilitesiWave propagation, Dynamic soil properties, Stress-strain behavior and strength properties of soils under dynamic loads, Field behavioral analysis, Effects of liquefaction and liquefaction settlements, Seismic slope stability
INM525İLERİ ZEMİN MEKANİĞİ
ADVANCED SOIL MECHANICS
S303.06.03Zeminlerin mühendislik özellikleri ve arazide gözlenen zemin davranışı/Efektif gerilme kavramı/Kayma mukavemeti ve göçme hipotezleri/Gerilme-şekil değiştirme izleri, Zemin deneyleri ve kritik durum modeli/Drenajsız koşullarda killer ve kumlar için plastisite teorisi/Elasto-plastik modellerEngineering properties of soils and in-situ behavior or soils/ Effective stres concept/ Shear strength and failure hypothesis/ Stress-strain paths, Soil experiments and critical state model/Plasticity theory for clays and sands under undrained conditions/ Elasto-plastic models
INM539YAPI SİSTEMLERİNİN HESABINDA MATRİS YÖNTEMLERİ
MATRIX METHODS FOR STRUCTURAL ANALYSIS
S303.06.03Yapı sistemlerinde kullanılan matrislerin çözümlerini çeşitli yöntemlerle öğretmektir.Unit Stiffness and loading matrices of frame elements, matrix displacement method, application to two and three-dimensional structures, stiffness and loading martrices of two dimensional frame elements, matrix force method, materially and geometrically non-linear structures, applications of matrix methods to dynamic analysis of structures.
INM545İLERİ YAPI STATİĞİ
ADVANCED STRUCTURAL ANALYSIS
S303.06.03Yapı malzemelerinin gerilme-şekildeğiştirme özellikleri ve bünye bağıntıları, yapı sistemlerinin hesap esasları, malzeme bakımından lineer olmayan sistemler, lineer olmayan şekildeğiştirmelerin yayılı olması hali, lineerleştirme teknikleri, lineer olmayan şekildeğiştirmelerin yayılı olmaması hali, plastik mafsal kavramı, limit yük hesabı, Açı Yöntemi, geometri değişimi bakımından lineer olmayan sistemler, II. Mertebe teorisi, burkulma yüklerinin hesabı, tesir çizgilerinin çizimi.Constitutive equations of structural materials, philosophy of structural analysis and design, materially nonlinear structures, distributed plasticity, linearization techniques, plastic hinge concepts, ultimate load, slopedeflection method, geometrically non-linear structures, second order theory, determination of buckling loads, influence lines.
INM547ELASTİSİTE TEORİSİ
THEORY OF ELASTICITY
S303.06.03Elastik yöntemlerin tanıtımı- Sonlu elemanlar YöntemiUnit The introduction of elastic method
INM548SİSMİK TEHLİKE ANALİZİ
SEISMIC HAZARD ASSESSMENT
S303.06.03bina hasarını, zayiat tahminini ve sosyal ekonomik kırılganlık ve kayıp tahminini tahmin etmektir. Sismik risk değerlendirmesi, özellikle yerel makamlar tarafından afet planlaması için kullanılır.The aim of the course is to estimate the building damage, casualty estimation and social economic vulnerability and loss estimation. The seismic risk assessment is especially used to disaster planning by local authorities.
INM549DEPREM MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
INTRODUCTION TO EARTHQUAKE ENGINEERING
S303.06.03Tek serbestlik dereceli sistem. Dinamik yüklerin zaman ve frekans alanında süperpozisyon ile tepkisi. Zaman alanı entegrasyonu. Sürekli sistemler (kısmi diferansiyel denklemler), genelleştirilmiş tek serbestlik dereceli sistemler, modal süperpozisyon ile dinamik tepki. Sönümleme mekanizmaları ve modelleri. Matris biçimindeki hareket denklemi. Serbest salınımlar sorununa sayısal çözüm. Zaman ve frekans alanındaki hareket denkleminin doğrudan çözümü.A one-degree-of-freedom system. The response of dynamic loads by superposition in the time and frequency domain. Time domain integration. Continuous systems (partial differential equations), generalized single-degree-of-freedom systems, dynamic response with modal superposition. Damping mechanisms and models. The equation of motion in the form of a matrix. Numerical solution to the problem of free oscillations. A direct solution of the equation of motion in the field of time and frequency.
INM550KARAR VERME YÖNTEMLERİ
DESICION MAKING TECHNIQUES
S303.06.03Karar verme ile ilgili temel kavramlar,Önceliklendirme teknikleri, GZFT(SWOT) analizi, STEEPL/PESTEL analizi, çok ölçütlü karar verme, Analitik Hiyerarşi süreciBasic concepts related to decision making, Prioritization techniques, GZFT(SWOT) analysis, STEEPL/PESTEL analysis, multi-criteria decision making, Analytical Hierarchy process
INM552SÜRDÜRÜLEBİLİR BİNA TASARIMI VE ENERJİ YÖNETİMİ
SUSTAINABLE BUILDING DESIGNED AND ENERGY MANAGEMENT
S303.06.03Sürdürülebilirlik, Döngüsellik, Yaşam Döngüsü analizleri, yeşil binalar, blockchainSustainability, Cyclicality, Life Cycle analysis, green buildings, blockchain
INM563İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİNDE SİSTEM ANALİZİ
SYSTEM ANALYSIS IN CIVIL ENGINEERING
S303.06.03Doğrusal Regrasyon, Doğrusal Programlama ve çözüm teknikleri ve bu yöntemlerin İnşat Mühendisliğinde uygulamalarıIntroduction to linear regression, linear programming and solutions techniques, and applications of these methods to civil engineering applications
INM565DEPREM MÜHENDİSLİĞİ
DEPREM MÜHENDİSLİĞİ
S303.06.03Elastik tek serbestlik ve çok serbestlik dereceli sistemlerin dinamik hareket denklemlerinn oluşturulması ve bu denklemlerin çözüm yöntemlerinin incelenmesi.Creation of dynamic equations of motion of elastic single-degree-of-freedom and multi-degree-of-freedom systems and investigation of methods of solving these equations.
INM576PROJE YÖNETİMİ
PROJECT MANAGEMENT
S303.06.03Proje yönetimi hakkında çeşitli örneklerle bilgi alanlarını tanıtmak.About project management knowledge areas to promote with several examples.
INM578SİSMİK TABAN İZOLASYONU
SEISMIC BASE ISOLATION
S303.06.03Sismik izolasyonun dünyadaki gelişimi ve uygulama örnekleri. Sismik izolasyonun teorisi. Düşük sönümlü kauçuk mesnetler.Kurşun çekirdekli kauçuk mesnetler.Yüksek sönümlü kauçuk mesnetler.EERC birleşik sistemi,TASS sistemi.Sürtünmeli sarkaç sistem.İzolatörGeneral features; isolator devices and systems; mechanical characteristics and modeling of isolators; structures with seismic isolation; code provisions for seismic isolation; stability of elastomeric isolators; ground motion characteristics
INM580HİDROLİK YAPILAR
HYDRAULIC STRUCTURES
S303.06.03Temel hidrolik ilkelerin hatırlatılması; İnşaat mühendisliğinde hidrolik yapılar ve sınıflandırılması; ölçüm yapıları; biriktirme yapıları; kontrol yapıları (düzenleyici) ; su alma yapıları; su iletim yapıları; enerji kırıcı yapılar (dinlendirici) ; projeReview of basic hydraulic principles; hydraulic structures in civil engineering and their classification; flow measurement structures: storage structures: conttrol structures: water intake and diversion structures: conveyance structures: energy dissipating structures: project
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
FBE500-1TEZ
THESIS
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
FBE500-2TEZ
THESIS
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.