English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-ENGLISH LANGUAGE AND LITERATURE (WithThesis)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-ENGLISH LANGUAGE AND LITERATURE (WithThesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ING513RESEARCH METHODS
RESEARCH METHODS
Z303.06.03Bu dersin içeriğini bir metni okuma, bir araştırma konusu seçme ve referans verme ve alıntı yapma, sunma oluşturmaktadır.This course covers stages of the essay-writing process, including reading the text, choosing and researching a topic, referenceing, quoting, and presenting.
ING543THEORY AND CRITICISM
THEORY AND CRITICISM
Z303.06.03Bu ders, ikinci dünya savaşı sonrasına kadar klasik başlangıcından edebiyat teorisi ve eleştirisi tarihini inceleyecekThis course will examine the history of literary theory and criticism from its classical beginnings until after the Second World War. Each week we will examine a particular period, style, or group of critics, looking not only for what makes each type of criticism unique (it’s strengths and weaknesses) but how each successive group builds on the previous to develop new ideas and arguments. Because this is a graduate class you will do much of this work yourself through both presentation and individual writing which will then lead to larger discussions in the classroom with your peers.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE500-9INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR
INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR
Z000.012.00Öğrenciye seminerini hazırlarken kaynak kullanmayı öğretir. Kaynakların nasıl belirleneceği, konuyla ilgili her türlü kaynaktan usulüne göre nasıl kaynak gösterileceği aktarılır. Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi sağlanır.The relationship between science and research, the concept of theory, basic approaches in the study of social sciences, research ethics, literature review, different approaches to research planning, qualitative and quantitative research methods, measurement, evaluation and presentation of results.
ING506ENGLISH RENAISSANCE DRAMA AND SHAKESPEARE
ENGLISH RENAISSANCE DRAMA AND SHAKESPEARE
S303.06.03Ders, Elizabeth döneminin edebi, kültürel ve sosyal olaylarının genel tanıtımını içerir. Derste Shakespeare'ın çağdaşlarının yanısıra Shakespeare'in dramatik sanatı komedi, trajedi, romans ve karanlık komedi türündeki oyunlarının metinsel incelemesi yapılacaktır.It covers general description of the literary, cultural and social events in Elizabethan period. The textual analysis of Shakespeare's dramatic art, comedy, tragedy, romance and dark comedy as well as those of his contempapries
ING510DRAMA
DRAMA
S303.06.03Bu derste epik ve tarihsel tiyatroyu temsil eden tematik ve yapısal elementler, Amerikan tiyatrosu, Feminist tiyatro, ve siyasal tiyatro işlenecektir. Birseysel sunum ve sınıf tartışmalarıyla öğrenciler işlenen her oyunun tematik ve yapısal elementleriyle meşgul olacaklar ve bazı oyunların görsel üretimlerini izleyecekler.The plays we will cover include major works realist and naturalist theatre and the absurd drama.
ING516THEORETICAL APPROACH TO THE ENGLISH NOVEL-II
THEORETICAL APPROACH TO THE ENGLISH NOVEL-II
S303.06.03Bu derste Viktorya döneminin analizi ve dönemle beraber öne çıkan yazarların incelenmesi hedef alınır.Charles Dickens, W.M. ThackereyTheoretical Approach to the Victorian Period,The Analysis of Charles Dickens,The Analysis of W.M. Thackerey's, Victorian prose
ING520CLASSROOM MANAGEMENT
CLASSROOM MANAGEMENT
S303.06.03Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.Basic principles on classroom management.The social, physical and psychological aspects of classroom management. Discipline in the classroom. The models on managing the classroom. Managing students' behaviors. Communication and interaction in the classroom.Motivation and time management. Relations with the parents. Creating a positive rapport with the students.
ING523SHAKESPEARE STUDIES
SHAKESPEARE STUDIES
S303.06.03Bu derste öğrenciler her hafta Shakespeare' in farklı bir oyununu, Komedinin tanımları, Klasik Çağ komedi türleri ve özellikleri ve bunların Shakespeare üzerindeki etkileri gözden geçirilir.This course covers Plays by Shakespeare and possible topics including gender, performativity, adaptation, the challenges raised by performance art and performance studies.
ING533THEORIES OF SECOND LANGUAGE ACQUISITION
THEORIES OF SECOND LANGUAGE ACQUISITION
S303.06.03Bu dersin içeriğini ikinci dil ediniminde kullanılan temek kavramlar, temel kuramlar ve yapılan araştırmalara ait makalelerin tartışılması oluşturmaktadır.The content of the course involves key issues in SLA, theories of SLA, Theories of SLA (The Universal Grammar Approach, Cognitive Approaches to SLA, the perceptual saliency approach, Connectionism, - Information Processing Approach). Specifically, the course focess on issues such as Input processing, Input and Interaction, instructed SLA: Focus-on-form vs. Focus-on-meaning, and instructed SLA: The role of feedback.
ING535COMPARATIVE LITERATURE
COMPARATIVE LITERATURE
S303.06.03This course will form a pathway of the Theory course that is dedicated to exploring approaches to comparative literature. The seminars will bring teaching staff and graduates with expertise in different literatures together, providing an opportunity to engage in debate on theoretical and methodological questions that will be central to your graduate work. Topics addressed will be: National literatures - World literature?; The Ancients and the Moderns - the Role of the Canon; Translation, Adaptation, Version; Place and Displacement.This course will form a pathway of the Theory course that is dedicated to exploring approaches to comparative literature. The seminars will bring teaching staff and graduates with expertise in different literatures together, providing an opportunity to engage in debate on theoretical and methodological questions that will be central to your graduate work. Topics addressed will be: National literatures - World literature?; The Ancients and the Moderns - the Role of the Canon; Translation, Adaptation, Version; Place and Displacement.
ING539THEORY OF DRAMA
THEORY OF DRAMA
S303.06.03Bu derste incelenecek konular arasında tiyatroda modern anlayışın ortaya çıkışına işaret eden realizm ve natüralizm, politik tiyatro, avant-garde ve Batı geleneğinde Aristotelis mimesinin sökümüne odaklanan gösterge bilim yer almaktadır.The topics we will cover include realism and naturalism, which point to the emergence of a distinctively modern sensibility in theatre, as well as political theatre, avant-garde and semiotics, which concentrate on the dismantling of Aristotelian mimesis in Western tradition.
ING54119TH CENTURY AMERICAN LITERATURE
19TH CENTURY AMERICAN LITERATURE
S303.06.03Derste çağın önde gelen yazarlarından Nathaniel Hawthorne'dan Walt Whitman'a uzanan bir çizgide yazarların eserleri incelenmektedir.We will investigate into the spirit of individualism (Romanticism and Transcendentalism), the dark side of individualism, the national identity, the female self and women’s liberation, slavery, the Civil War, the question of religion, and industrialization.
ING545LITERARY TEXTS AND SIGNS
LITERARY TEXTS AND SIGNS
S303.06.03Karşılaştırmalı Edebiyatın temel amacı birkaç dilin edebiyatı, dili ve kültürüyle anda ilgilenen akademisyenler ve öğrencileri birkaç dile sahip ve o dillerin kültür ve edebiyatlarında eleştirel yaklaşım yöntemiyle yetiştirmektir.In this class we will begin the process of learning how to work in the field of Comparative Literature, a field which has expanded well beyond its 18th century origins in philology. We will examine the theoretical structures of Comparative Literature and the application of these theories to both texts and cultures.
ING546THEORETICAL APPROACH TO THE ENGLISH NOVEL
THEORETICAL APPROACH TO THE ENGLISH NOVEL
S303.06.03Bu derste Viktorya döneminin analizi ve dönemle beraber öne çıkan yazarların incelenmesi hedef alınır.Charles Dickens, W.M. ThackereyTheoretical approaches to the novel genre
ING547 DİL ÖĞRETİMİNDE SON GELİŞMELER
CURRENT ISSUES IN LANGUAGE TEACHING
S303.06.03Okul ve çevre şartlarına en uygun öğretim programı seçerek öğrencilerin öğretme yöntem ve tekniklerine derin bir bakış açısı kazandırma. Öğretme ve öğrenmenin temel noktaları, öğretmenin planlı bir şekilde çalışmasının faydaları, öğretme yöntem ve tekniklerinin sınıf içerisinde uygulama gerçekliğiyle karşılaştırılması.To make students gain a general vıew of the teaching methods and techniques by selecting the most appropriate education program depending on school and environment perspective. Basic concepts of teaching, learning and teaching principles, the benefits and importance of working schemingly, planning teaching , learning and teaching strategies, teaching methods and techniques, relations of them with applications, teaching materials, teacher's role and responsibilities in the developing the service quality of teaching and qualifications of teachers.
ING549ÖĞRETMEN GELİŞİMİ
TEACHER DEVELOPMENT
S303.06.03Learning & Development:  Active learning  Constructivism  Social constructivism  Gardner’s framework for multiple intelligences Teacher Learning Strategies: Workshops, Teacher Support Groups, Keeping a teaching journal, Peer Observation, Teaching portfolios, Peer coaching, Action ResearchEssentials for language teaching; Learning & Development: Active learning, Constructivism, Social constructivism, Gardner’s framework for multiple intelligences, Experiential learning; Teacher Learning Strategies: Self-monitoring, Keeping a journal, Peer Observation, Action Research
ING551CINEMA AND LITERATURE
CINEMA AND LITERATURE
S303.06.0316. yüzyıldan başlayarak önemli edebiyat eserlerinin kitap ve film çözümlemeleri, Psychoanalysis, Freudian, Patriarchal, Feminist teori, Yünan Mitolojisi ve Biblical açıdan karşılaştırılacaktır.Starting with 16th century, analysing important literary works within their film adaptations through Pyschoanalysis, Freudian, Patriarchal, Feminist Theory, Biblical and Greek Mythology References.
ING552REALISM IN AMERICAN FICTION
REALISM IN AMERICAN FICTION
S303.06.03Bu dersin içeriği, özellikle Beat Kuşağı olarak bilinen (1940-1960) Soğuk Savaş Dönemi’nin başlarındaki Amerikan Edebiyatını incelemektir. Bu dönem, bazıları için gerçekçiliğin sonunu, bazıları için ise postmodernizmin başlangıcını temsil eder. Dönem boyunca dönemdeki edebiyatın şekillenmesindeki kültürün yerini içeren ve bu şekillenmedeki direnç veya direnç eksikliğindeki konuları işleyeceğiz.This course will examine American literature in the early Cold War period (the 1940s through the 1960s), especially the authors of what would become known as The Beat Generation. This period represents for some, the end of realism, for others, the beginning of postmodernism. Over the semester we set out to find out where we stand on this issue and others, including the place of culture in shaping the literature of the period, and the resistance or lack of resistance to that shaping.
ING553SHAKESPEARE PROBLEM PLAYS
SHAKESPEARE PROBLEM PLAYS
S303.06.03Bu türlerdeki seçilmiş oyunların, ilgili edebi, kültürel, teatral ve tarihi bağlamlarla birlikte yakından incelenmesi.A close study of selected plays in these genres, together with relevant literary, cultural, theatrical, and historical contexts.
ING554PSYCHOLINGUISTICS
PSYCHOLINGUISTICS
S303.06.03Bu ders Psikodilbilimdeki temel kavram ve kuramlarını tanıtmayı ve cümle işlemede kullanılan deneysel araştırma yöntemleri ile öğrencileri yakınlaştımayı amaçlar.This course aims to introduce basic concepts and theories in Psycholinguistics and make students familiar with experimental research methods used in sentence processing. The focus will be memory, and sentence processing in the first language and second language.
ING555GENRE LITERATURE
GENRE LITERATURE
S303.06.03Bu ders, edebiyatta türle olan çeşitli bağlantıların araştırılmasıyla bağlantılı bir teori dersi yöntemi tasarlayacaktır. Seminerlerde farklı kapsamlardaki türlerle ilgili çeşitli başlıklardaki makalelerin bilgi ve analizi üretilecektir. Ders, incelenen makalelerden üretilen tartışmalar için bir ortam oluşturacaktır.This course will design a method of the theory course that is connected to exploring various links to genre in literature. The seminars will produce the knowledge and analysis of articles with various titles related to genre in different scopes. The course will set a medium for discussions generated from the articles studied.
ING556COMMUNICATION STUDIES
COMMUNICATION STUDIES
S303.06.03Konuşmacı, dinleyici, mesaj ve anlam kavramlarını çalışarak iletişim alanındaki benzerlik ve farklılıkları öğrencilere sunmanın yanı sıra onların iletişim işleminin ne olduğu hakkında uygulamalı bilgiler de sunar.By exploring the major concepts of agent, audience, message, and meaning, via these various perspectives, this course strives not only to enrich the students’ understanding of the similarities and differences between the areas of communication, but to allow students to acquire practical knowledge of the communication process itself and to use the concepts and relate the concepts to other subjects and other areas of life such as personal life, social life, and professional life.
ING558SPECIAL STUDIES IN ENGLISH LITERATURE
SPECIAL STUDIES IN ENGLISH LITERATURE
S303.06.03Edward Bond - Lear Peter Ackroyd - The Fall of Troy John Barth – Night Sea Journey Charles Olson - The Kingfishers Thomas Pyncheon – Crying of Lot 49 Kurt Vonnegut – Slaughterhouse 5 Margaret Atwood Handmaid’s Tale Don Delillo - White Noise Paul Auster NY Trilogy Book3 - Locked Room Douglas Adams - The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy Dan Simmons All Dracula's Children vs Kevin J. Anderson - Much at Stake Douglas Coupland – Generation X Donald Barthelme - The Dolt Chuck Palahniuk – Fight ClubEdward Bond - Lear Peter Ackroyd - The Fall of Troy John Barth – Night Sea Journey Charles Olson - The Kingfishers Thomas Pyncheon – Crying of Lot 49 Kurt Vonnegut – Slaughterhouse 5 Margaret Atwood Handmaid’s Tale Don Delillo - White Noise Paul Auster NY Trilogy Book3 - Locked Room Douglas Adams - The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy Dan Simmons All Dracula's Children Kevin J. Anderson - Much at Stake Douglas Coupland – Generation X Donald Barthelme - The Dolt Chuck Palahniuk – Fight Club
ING560DISCOURSE ANALYSIS IN TEFL
DISCOURSE ANALYSIS IN TEFL
S303.06.03Söylem Çözümlemesi hakkında bilgi; Şu bilim dallarını araştırmak ve disiplinlerarası çalışmaları göstermek: Dilbilim Sosyoloji Psikoloji Antropoloji Yazılı ve sözlü metin çözümlemeleriAN INTRODUCTION TO WHAT DISCOURSE ANALYSIS IS TO BUILD A SIGNIFICANT FOUNDATION IN THE FOLLOWING FIELDS: LINGUISTICS SOCIOLOGY PSYCHOLOGY ANTHROPOLOGY AS WELL AS DESCRIPTIVE AND APPLIED LINGUISTICS ANALYSING THE SPOKEN AND WRITTEN LANGUAGE
ING562ENGLISH POETRY
ENGLISH POETRY
S303.06.03Bu ders, şairin toplumun içindeki veya dışındaki konumunun çeşitli görüşlerini dikkate almak ve şiirin rolünün kuramlaştırması amacıyla Alfred Lord Tennyson, Robert Browning, Elizabeth Barrett Browning, Christina Rossetti ve Gerard Manley Hopkins, Hardy gibi başlıca Viktoryen şairlerin ve şiir eleştirmenlerinin eserlerinden oluşmaktadır. Ayrıca, bu dizelerin yazıldığı kültürel bağlamı - cinsiyet ve cinsellik meselelerine özel önem vererek - yansıtacağız.This course consists of the works of major Victorian poets and poet-critics, including Alfred Lord Tennyson, Robert Browning, Elizabeth Barrett Browning, Christina Rossetti and Gerard Manley Hopkins, Hardy to consider various conceptions of the poet’s position in or out of society and theorize the role of poetry. We will also reflect on the cultural context in which these verses were composed – with particular emphasis on issues of gender and sexuality
ING564FORMATIVE ASSESSMENT
FORMATIVE ASSESSMENT
S303.06.03Süreç temelli görev ve ölçütler tasarlama; çeşitli değerlendirme türleri; proje ve dosya değerlendirme; sınıf içi değerlendirme görevleri ve notlama ölçütleri.The topics covered include the design of good performance tasks and rubrics; and the communication challenge involved in grading; varieties of assessment; project & portfolio assessment; designing classroom assessment tasks & scoring guides.
ING566TEACHING LANGUAGE IN CONTEXT
TEACHING LANGUAGE IN CONTEXT
S303.06.03Bu ders, öğretmen adayları için gerekli olan metodoloji veya öğretmenlik kültürüyle ilgili bilgi ve becerileri içermektedir.This course covers a range of issues concerning methodology or culture of teaching.
ING568FILM STUDİES
FILM STUDIES
S303.06.03Bu ders edebiyat ve film çalışmaları alanında öğrenciye bir teorik altyapı sunmayı hedefler. Ders, öğrencilerin film analizi ve film okuması yapması ile birlikte film çalışmaları alanında eleştirel bir çözümleme yeteneğine sahip olmasını amaçlar. Dersin içeriği öğrenciye eleştirel teknik ve metotlarla analiz yeteneğini kazandırmaktır. Filmde anlamın nasıl yaratıldığı ve anlamın edebiyat ve eleştirel teorilerle nasıl yorumlanacağı dersin konusuna girer. Öğrenciler filmle izleyici arasındaki ilişkiyi anlamak, filmlerin alımlanma sürecini kavramakla yükümlüdür.This course aims to open a new perception on the studentsʼ mind and redefining cinema as an aesthetic communication medium which can be analyzed on many levels just as any art form.
ING570FANTASTIC LITERATURE
FANTASTIC LITERATURE
S303.06.03Dersin ilk 2 haftası Fantastik Edebiyat teorisi üzerinden geliştirilirken diğer haftalarda farklı dünya edebiyatlarından seçili kült fantastik ve bilimkurgu eserleri işlenmekte ve güncel gelişmeler ışığında tartışılmaktadır.During the first two weeks of the course the Fantasy Literature theory is developed, while in the other weeks selected cult fantasy and science fiction works from different world literatures are being studied and discussed in the light of current developments.
ING571RECENT TRENDS AND SPECIAL TOPICS IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING
RECENT TRENDS AND SPECIAL TOPICS IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING
S303.06.03Bu ders kuram ile uygulamayı kapsamakta ve bazı güncel konuları içermektedir: describing learning and teaching, Learners, Teachers, Managing the Classroom, Teaching Grammar and Vocabulary, Teaching Reading, Teaching Listening, Teaching Writing, Teaching Speaking, Planning Lessons.This course which links theory with practice involves such recent topics as describing learning and teaching, Learners, Teachers, Managing the Classroom, Teaching Grammar and Vocabulary, Teaching Reading, Teaching Listening, Teaching Writing, Teaching Speaking, Planning Lessons.
ING572SOCIOLINGUISTICS
SOCIOLINGUISTICS
S303.06.03dil dili lehçeleri ve çeşitleri hakkında bilgi çok dilli toplumlar sosyal faktörlerin yapısal sonuçları dil varyasyonu üç çeşit varyasyon çalışmaları sosyo-dilbilimde etnografik yaklaşımlarknowledge of language language dialects and varieties multilingual societies structural consequences of social factors language variation three waves of variation studies ethnographic approaches in sociolinguistics
ING573METHODOLOGY IN LANGUAGE TEACHING
METHODOLOGY IN LANGUAGE TEACHING
S303.06.03Metodlar ve yaklaşımlar Yaklaşımların ve metodların konumunun alternatif kavramsallaştırılması İzlence geliştirme süreci hakkındaki görüşlerMethods and approaches alternative conceptualizations of the status of approaches and methods The views regarding the process of curriculum development
ING574SOCIOLOGY OF THE NOVEL
SOCIOLOGY OF THE NOVEL
S303.06.03Analizlerin odağı seçilmiş romanlar olacaktır. Bunları destekleyen makaleler öğrencilerle birlikte okunacaktır. Böylelikle öğrenciler, güç ilişkileri, gelenekler, ekonomic oryantasyon, cinsiyet çalışmaları sosyal ve parasal eşitsizlik gibi romanlarda geçen temalar hakkında derinlemesine analiz imkanı bulacaklardır.Selected novels will be the focal point of analysis. Supportive essays and articles will also be provided to further deepen students' understanding of related subjects, such as power relations, traditions, economic orientation, gender studies, inequality of wealth, social hierarchy, and the illustrations of all these social topics within narrative fiction.
ING579INTERMEDIALITY: BETWEEN LITERATURE AND MUSIC
INTERMEDIALITY: BETWEEN LITERATURE AND MUSIC
S303.06.03Odak noktası başlangıçta aracılık teorisi ve neden ve nasıl çalışılması gerektiği üzerinde olacaktır. Öğrenci liderliğindeki sunumlar, müzik bilgilerini geliştirmek için gerekli kavramlara ve temellere odaklanacaktır. Sororal sanatlar olarak iki müzik ve edebiyat ortamı arasındaki etkileşimleri keşfetmek için üç roman incelenecek ve analiz edilecektir.The focus will be initially on the intermedial theory and why and how it should be studied. Student-led presentations will focus on the necessary concepts and basics to improve their musical knowledge. Three novels will be studied and anlysied to discover the interacts between the two medium of music and literature as sororal arts.
ING580THEATRE-FİCTİON
THEATRE-FİCTİON
S303.06.03
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE510-3MASTER'S THESIS-I
MASTER'S THESIS-I
Z000.030.00Yüksek lisans çalışmasının her adımını yüksek lisans düzeyinde bire bir yürütmek, sorunun net bir tanımını sağlamak, konuyla ilgili ayrıntılı ve eksiksiz bir literatür taraması sağlamak.Conducting each step of a graduate study at master's level one-on-one, supplying a clear description of the problem, a detailed and complete literature review on the subject.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE500-4MASTER'S THESIS-II
MASTER'S THESIS-II
Z000.030.00Sürecin başından itibaren sürecin ana adımlarına odaklanacağız: araştırma konuları bulmak, kütüphane araştırması yapmak, bir kaynakça oluşturmak, bir araştırma yöntemi seçmek, vb.From the very beginning of the process, we will focus on the main steps of the process: finding research topics, conducting a library research, creating a bibliography, choosing a research method, etc.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.