İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
FACULTY OF COMMUNICATION-VISUAL COMMUNICATION DESIGN |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne |
BIL121 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I INFORMATION TECHNOLOGY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bilgisayar donanım ve yazılım bilgisini kavrar ve İleri seviyede MS Word Ms Power Point programlarını kullanma becerisi kazanır | Basic Concepts of Computer, Usage of Internet, Windows , MS Word |
GRS121 | GÖRSEL İLETİŞİME GİRİŞ INRODUCTION TO VISUAL COMMUNICATION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Görsel iletişim alanına ait simgeler, semboller, işaretler, tasarım, fotoğraf, reklamcılık ve benzeri kavramlarının neler olduğuna ait temel kavramları kapsar. | Underlying language of visual communication. Icons, symbols, signs. Visual examples of underlying language of visual communication such as design, photography and advertisements. |
ILF111 | İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ INTRODUCTION TO COMMUNICATION SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | İletişim kavramı, iletişim süreçleri, iletişimin özellikleri, iletişim türleri, iletişim bilimi ve ilişkili olduğu disiplinler, temel iletişim modelleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The concept of communication, communication processes, characteristics of communication, types of communication, communication science and related disciplines, basic communication models constitute the content of the course. |
ILF131 | İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ SOCIOLOGY OF COMMUNICATION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Sosyolojinin temel kavramları, sosyolojik bakış açısı, modern sosyoloji teorileri, küreselleşme, sosyal yapı ve kültür, kültür ve medeniyet, sosyal ve kültürel değişme konuları ele alınacaktır. | Fundamental terms of sociology, sociological point of view, modern sociological theory, globalization, social structure and sulture, culture and civilization, social and cultural change lectures will be eveluated. |
ING121 | İNGİLİZCE-I ENGLISH-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. |
PSR193 | SİYASETİN TEMEL KAVRAMLARI INTRODUCTION TO POLITICAL SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Tarihi süreç içerisinde siyaset biliminin geçirdiği evreler, siyasetin toplum içerisinde kurumlar aracılığıyla somutlanması, yönetim biçimi olarak demokrasi, siyasetin yapılmasına imkan sağlayan aktörler ele alınacaktır. | Scientific approach, methodology and basic concepts of the course, historical stages that political science has gone through, the materialisation of the politics in the society through the institutions. Democracy as a governance model, actors that allow policy-making will be evaluated. |
TUR101 | TÜRK DİLİ-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. |
BIL122 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ - II INFORMATION TECHNOLOGY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İleri seviyede MS Excel kullanımı | Advanced level usage of MS Excel, Using the formula |
GRS102 | TEMEL TASARIM INTRODUCTION TO DESIGN | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Sanat ve Tasarımın temel öğeleri olan perspektif, çizgi, nokta, doku, biçim, mekan, boşluk, gölge, strüktür, ve ışığın tanımı bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Dersin içeriği kapsamında bu öğelerinin birbirleriyle ilişkilerinin iki ve üç boyutlu uygulama çalışmaları; Görme, algılama, soyut düşünme ve problem çözmeyi geliştirici uygulamalar ile birleştirilmektedir. | The basic elements of Art and Design, perspective, line, point, texture, form, space, space, shadow, structure, and the definition of light constitute the content of this course. Within the scope of the content of the course, two and three dimensional application studies of the relations of these elements with each other; It is combined with applications that improve vision, perception, abstract thinking and problem solving. |
GRS104 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ INTRODUCTION TO ART EDUCATION | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Temel sanat eğitiminde; temel ilke ve kavramları : nokta-çizgi-leke-doku-perspektif-renk-kompozisyon ile ilgili örnekler incelemek ve çalışmalar yapmak. | In basic art education; basic principles and concepts: point-line-line-stain-texture-perspective-perspective-color-composition to examine examples and make studies. |
GRS106 | SANAT TARİHİ ART HISTORY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dersin amacı öğrencinin sanat tarihi literatüründe yer edinmiş önemli sanat eser ve akımlarını tanıması, sanat biçim ve akımlarını tarihsel bağlamı içerisinde öğrenebilmesidir. | The aim of the course is to enable the student to recognize important works of art and movements that have taken place in the literature of art history, and to learn art forms and movements in their historical context. |
HUK161 | HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI BASIC PRINCIPLES OF LAW | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Hukuk kavramı.
Hukukun görünümleri ve hukuk sistemleri.
Hukukun temel kaynakları.
Genel hukuk kuralları.
Hukuk kurallarının yorumu. Hukuk kurallarının yaptırımları. Hukukun dalları.
Kamu hukuku kapsamına giren hukuk dalları.
Özel hukuk kapsamına giren hukuk dalları. | The concept of the law. Views of the law and legal systems. Main sources of the law. General rules of the law. Interpretation of the rules of the law. Sanctions of the rules of the law. Branches of the law. Branches of the law falling within the scope of public law. Branches of the law falling within the scope of privite law. |
ILF132 | İLETİŞİM VE FELSEFE COMMUNICATION AND PHILISOPHY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | ‘Felsefe nedir?’ sorusuna verilen belli başlı yanıtlar, felsefi bilgiyi diger bilgi türlerinden ayıran özellikler, felsefenin temel alanları ve ana problemleri ele alınacaktır. | To comprehend the main answers given to the question of ‘What is Philosophy?’; to distinguish philosophical knowledge from the other types of information, to solve the basic areas of philosophy and its main problems. |
ING122 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. |
TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
EKO297 | GENEL EKONOMİ INTRODUCTION TO ECONOMICS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Ekonomi biliminin tanımı ve diğer bilimlerle ilişkisi. Ekonomik sistemler, nüfus meseleleri ve ekonomik büyüme, fiyat mekanizmasının işleyişi. Arz-talep kanunları ve ekonomik karar birimlerinin ana hatları. Üretim, üretim maliyetleri ve üretim faktörleri, tabiat, emek, sermaye, teşebbüs ve türleri, işgücü ve işsizlik sorunları. | Definition of economics and its relationship with other sciences. Economic systems, issues of population and economic growth, the functioning of the price mechanism. Outline of the laws of supply and demand and units of economic decision. Production, production costs and factors of production, nature, labor, capital, enterprice and its types, problems in laboring and unemployment. |
GRS221 | BİLGİSAYARLI GRAFİK TASARIMINA GİRİŞ INTRODUCTION TO COMPUTER BASED GRAPHIC DESIGN | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Öğrencilerin görsel iletişim tasarımı kapsamında çeşitli grafik tasarım problemlerini (afiş, borşür, ilan vb,) çözmek için gerekli donanımlarının oluşturulması ve bu donanımları kullanarak iletişim tasarımı projelerini üretmesidir. Bu amaçla öğrencilere programlar hakkında teorik bilgiler verilerek ardından proje çalışmaları yaptırılacaktır. | To develop idea and creativity development using Adobe Photoshop, the most common image processing program. |
HUK221 | İLETİŞİM HUKUKU VE FİKRİ HAKLAR COMMUNICATION LAW AND INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dersin içeriği; iletişim özgürlüğünün tanımı ve kapsamı, Türkiye’de iletişim özgürlüğünün düzenlenmesi ve ilgili mevzuat, fikri haklar tanımı ve kapsamı, Türkiye’de fikri hakların düzenlenmesi ve ilgili mevzuat. | Course content; The definition and scope of freedom of communication, regulation of communication freedom in Turkey and related legislation, the definition and scope of intellectual property rights, regulation and legislation of intellectual property rights in Turkey. |
ILF213 | MEDYA OKURYAZARLIĞI MEDIA LITERACY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Eleştirel medya okuryazarlığı kapsamında medya kullanım alışkanlıkları, dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı kapsamında gerçekleştirilen çalışmalar ele alınacaktır. | In this course will be taught the subjects designed for communication students to intensify their media knowledge. |
ILF231 | İLETİŞİM TARİHİ HISTORY OF COMMUNICATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | İletişim, iletişim araçları, iletişim araçlarının değişimiyle ortaya çıkan kültürler ve özellikleri, yeni medyaların ortaya çıkması ve etkilerini açıklamaya yönelik itme ve çekme kuramı ile tarihsel süreçte ortaya çıkan haberleşme sistemleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Communication, communication tools, the emergence of new media and the effects of culture and the emergence of new media, push and pull theory to explain the effects and communication systems that emerged in the historical process are the content of the course. |
ILF235 | İLETİŞİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS IN COMMUNICATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Bilim, bilimsel araştırma, hipotez, varsayım ve kuram kavramları. Bilimsel araştırma türleri. Bilimsel araştırma süreci.
Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin özellikleri.
Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin veri toplama teknikleri.
Bilimsel bir araştırma raporunun yazma ve yorumlama teknikleri. | Science, social sciences and different paradigms, scientific research project process and fundamental conceptions; evaluation of sources, (General information); Qualitative Research Methods; Quantative Data Capture Methods, Analysis of Datas, writing an report for an research. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
GRS222 | BİLGİSAYARLI GRAFİK TASARIMI UYGULAMALARI COMPUTER AIDED GRAPHICS DESIGN PRACTICES | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | İletişim alanına ilişkin farklı ihtiyaçlara göre bilgisayarlı tasarım ortamlarında çeşitli uygulama çalışmalarının nasıl gerçekleştirilmesi, ele alınması gerektiği konularını kapsamaktadır. Bu kapsamda seçilen proje konusu bağlamında çeşitli uygulama çalışmalarını nasıl gerçekleştirileceğine dair teorik bilginin tarif edilmesinden sonra öğrenciler uygulama gerçekleştirir. | Unveiling students’ imagination with introduction to professional graphic design. Preparing experimental projects by focusing on creativity and new approaches. |
GRS224 | BİLGİSAYARLI YAZI TASARIMI COMPUTER AIDED WRITING DESIGN | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Öğrencilere proje ve örneklerin yardımıyla kavramsal, analitik ve çeşitli tipografi kullanımının nasıl olduğu aktarılır. Tipografinin tarihi, kuralları, sınıflandırmaları ve bu konuların uygulamalarını içerir. | The history, rules, classifications applications and design principles of typography. |
GRS228 | SAYISAL FOTOĞRAFÇILIK DIGITAL PHOTOGRAPHY | Z | 1 | 1 | 2.0 | 5.0 | 2 | Temel fotoğraf bilgisindeki önemli konular, analogdan sayısal ortama geçişte dikkat edilmesi gereken konuların neler olduğu, fotoğrafçılığa, sayısal fotoğrafçılığa ilişkin güncel konuları içerir. | This course contains the information that is gained while passing from analog to digital. As a project, students will shoot to create the identified types of photographs with the means of their scenario and public place. The photo images are compiled to create a simple interactive structure. It is supported to make series out of the studies and to convert them into animation with typography, icons and graphic elements. |
ILF222 | SOSYAL PSİKOLOJİ SOCİAL PSYCHOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Sosyal Psikolojinin tarihî gelişimi, konuları, yaklaşımı, yöntemleri, sosyal etki ve uyma davranışının incelenmesi, tutumlar, önyargı, iletişim, statü vb. konular ele alınmaktadır. | Historical development of social psychology, topics, approaches, methods, social impact and compliance behavior analysis, attitudes, prejudice, communication, status and so on. topics are covered. |
ILF226 | İLETİŞİM KURAMLARI COMMUNİCATİON THEORİES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | İletişim kuramları dersinde iletişim kuramlarının sınıflandırılması, güçlü etkilere dönüş dönemi kuramları, izleyici merkezli araştırmalar, teknoloji merkezli araştırmalar, dilbilimsel –göstergebilimsel çalışmalar ve eleştirel yaklaşımlar ve bunların iletişim araştırmaları içindeki yerleri ortaya konulmaktadır. | In the communication theories course, the classification of communication theories, the theories of the period of return to strong influences, audience-centered research, technology-centered research, linguistic-indicative studies and critical approaches and their place in communication research are introduced. |
ILF232 | SİYASAL İLETİŞİM POLITICAL COMMUNICATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Seçim kampanyaları, propaganda, siyasal mesajların yapıları, farklı yönetim biçimlerinde siyasal iletişim, demokrasi kültürü, siyasal iletişim araçları ve aktörleri, bu araçların kullanımı gibi konuları hakkında bilgi sahibi olur. | Knowledge about Election campaigns, propaganda, political messages in the different administrative structures, political communication, the culture of democracy, the political communication tools and actors and usage of these tools. |
BSE388 | KADIN VE EGZERSİZ WOMEN AND EXERCISE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kadının anatomik, fizyolojik, psikolojik özellikleri ve farklılıkları
Kadının özel dönemleri (adet, hamilelik, menopoz ve egzersiz) Kuvvet, esneklik, | Anatomical, physiological, psychological characteristics and differences of women
Special periods of the woman (menstruation, pregnancy, menopause and exercise) Strength, flexibility, anaerobic power, aerobic capacity, fat mass, etc. Important points in women's training due to differences such as pregnancy exercises, exercises that can be done before, during and after pregnancy. |
CFA233 | PANORAMİK GÖRÜNTÜ TEKNİKLERİ PANORAMIC IMAGE TECHNIQUES | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Panoramik Görüntü Teknikleri, 0-360 panoramik lensler ile fotoğraf çekim yöntemleri, geniş açılı(wide-fish) lensler ile çekim teknikleri, görüntü işleme ve sanal varlıklar üzerinden sayısal panorama oluşturma süreçlerine dair bir içerik oluşturulmuştur. Ders kapsamında, temel üretim düzeylerinin tarihsel arka planlarıyla birlikte aktarılması planlanmaktadır. | Panoramic Imaging Techniques covers the methods of photographing with 0-360 panoramic lenses, shooting techniques with wide-angle (wide-fish) lenses, image processing, and the processes of creating digital panoramas through virtual assets. The course aims to convey the fundamental production stages along with their historical backgrounds. |
DOT227 | E-SPOR EKONOMİSİ ESPORTS ECONOMICS | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | E-Spor Ekonomisi dersinde, temel oyun teknolojileri bağlamındaki üretici ve tüketici tarafları ile, bu tarafların arasında yer alan dağıtıcı, yayıncı ve platform sistemleri gibi unsurların aktarılması planlanmaktadır. Bu kapsam dahilinde, ilgili ekosistemin sahip olduğu kendine has modellerden bahsedilecek olup; fiziki perakende, sanal perakende, sayısal ortamın diğer üretim faktörleri gibi başlıklar altında malî prensiplerin detaylandırılması sağlanacaktır. | In the E-Sports Economy course, it is planned to cover the producers and consumers within the context of basic game technologies, as well as elements such as distributors, publishers, and platform systems that lie between these parties. Within this scope, the unique models of the related ecosystem will be discussed, and financial principles will be elaborated under topics like physical retail, virtual retail, and other production factors of the digital environment. |
EEE374 | SİBER GÜVENLİK CYBER SECURITY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Temel kavramlar. Siber savaş. Şifrelemeye giriş. Ağ güvenliği; güvenlik duvarları. Saldırı tanıma ve durdurma sistemleri. İşletim sistemi güvenliği. Güvenli yazılım geliştirme. Web uygulamalarının güvenliği, Sızma testleri. Zararlı yazılımların incelenmesi. | Basic concepts. Cyber war. Introduction to encryption. Network security; firewalls. Intrusion detection and stop systems. Operating system security. Secure software development. Security of web applications. Penetration tests. Analysis of malware applications. |
EFU417 | AKRAN REHBERLİĞİ PEER GUIDANCE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Akran rehberliği, oryantasyon ve yaşam becerileri | Peer mentoring, orientation and life skills. |
EFU491 | RİTİM DANS VE ORFF EĞİTİMİ RHYTHM DANCE AND ORFF TRAINING | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ritim ve dans kavramlarının bireylere yönelik etkinlikler ve oyunlarla birleştirilmesi amacıyla teknik dans, ritim, beden perküsyonu, kareografi kavramlarının öğretilmesi. Beden perküsyonu çalışılması ve kullanılarak yaratıcı dans çalışmaları yapılması. Öğretim sürecine dahil edilen Orff yöntemi ile yaratıcı ritim doğaçlamaları yapılması. | Activities for the demonstration of rhythm and dance and to show the understanding of technical dance, rhythm, body pergeography of an art. Working and thinking in the body period, planning studies. Making creative improvisations with the Orff method that can be applied in teaching. |
EFU493 | BİLGİSAYAR OYUNU İLE EĞİTİM EDUCATION WITH COMPUTER GAMES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilgisayar oyunlarına ilişkin kavramlar, bilgisayar oyunları ve eğitim, örnek bilgisayar oyunlarının incelenmesi, bilgisayar oyunlarının değerlendirilmesi, bilgisayar oyunları geliştirmeye giriş. | Concepts of computer games, computer games and education, examination of sample computer games, evaluation of computer games, introduction to developing computer games. |
EFU494 | ÇOKLU ORTAM TASARİMİ VE ÜRETİMİ MULTIMEDIA DESIGN AND PRODUCTION | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | Introduction of the authorship systems used in PC environment, the preparation of the course software, screen design principles, pictures, sound, film, etc. to be used. The software used for the editing of materials, the use of animations and movements in software, pictures, films, animation and so on. Adding components, user interaction, feedback techniques, packaging of multiple ambient software, publishing, preparing multiple environmental applications, evaluation of multiple ambient applications. |
EFU495 | ÖĞRETİM TASARİMİ INSTRUCTIONAL DESIGN | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretime ilişkin temel kavramlar tarihçe, kuramsal dayanaklar, tasarım modelleri, tasarım süreci, öğretim tasarısı ve uygulama projeler. | Basic concepts of education History Theoretical foundations Design Models Design Process Education bill and the application |
EFU496 | ÖĞRETİMDE TEKNOLOJİK UYGULAMALAR APPLICATIONS IN INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi. | Concepts related to instructional technologies, instructional technology system, communication and education, instructional tools, instructional tool selection and prepration procedures, computer supported instructional material preparation, material presentation and material presentation in group. |
EKO464 | BİLİM TARİHİ HISTORY OF SCIENCE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Başlangıçtan günümüze insanlığın bilim alanındaki başarılarını açıklamaya yönelik olacaktır. | In the first weeks theoretical basis of science will explained. Scientific developments in ancient Greek, Islam and China will thought. Great discoveries/innovations, which affected humanity, will be discussed. Also, the reason of scientific achievements between 19th century and on will explained |
GRA202 | MODERNLEŞME VE SANAT MODERNISATION AND THE ARTS | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Modernleşme kuramları incelenecek; sanat, toplum ve politika ilişkisi tarihsel olarak değerlendirilecektir. | Modernization theories will be analysed. |
GRA203 | HERKES İÇİN TASARIM DESIGN FOR EVERYBODY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Tasarım için gerekli teorik (renk, tasarım ilkeleri,) ve çözüm (fotograf, deneysel tasarım, vb.) yöntemlerinden oluşur. | It consists of the theoretical (color, design principles, gestalt theory) and solution methods (photogroaphy, collage, experimental design, etc.) required for design. |
HUK344 | FİKRİ MÜLKİYET HUKUKU INTELLECTUAL PROPERTY LAW | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
HUK492 | TÜKETİCİ HUKUKU CONSUMER LAW | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
INE317 | TEKNOLOJİ TRANSFERİ VE PROJE YÖNETİMİ TEKNOLOJİ TRANSFERİ VE PROJE YÖNETİMİ | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | |
ISL330 | KARİYER PLANLAMA KARİYER PLANLAMA | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
KMS301 | KÜLTÜREL MİRASIN SAYISALLAŞTIRILMASI KÜLTÜREL MİRASIN SAYISALLAŞTIRILMASI | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | |
MFY419 | FİNANSAL OKURYAZARLIK FİNANCİAL LİTERACY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ders içeriği temel teorik bilgileri ve bu bilgilerin uygulamada karşılığı olan konular ve finansal işlemler dikkate alınarak oluşturulmuştur. Bu amaçla finansal ve bankacılık işlemleri üzerinden örnekler kapsama dahil edilmiştir. | |
MTF405 | AVRUPA SARAY BAHÇELERİ EUROPEAN PALACE GARDENZ | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öncelikle Dünyadaki bahçe sanatı gelişiminin irdelenmesi, sonrasında saray bahçeleri tasarım kriterlerinin seçilen Avrupa Saray bahçeleri örneklerinde değerlendirilmesi. | Firstly, examining the development of garden art in the world, then evaluating the design criteria of palace gardens in selected European palace gardens. |
PSI357 | TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI TECHNOLOGY ADDICTION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Teknoloji bağımlılığındaki risk faktörleri, bağımlılığın tanısı ve ilgili kavramlar, bağımlılığın karakteristik özellikleri, teknolojinin olumsuz etkileri, dijital bağımlılığının tanımı, zararları, kriterleri ve nedenleri. | |
PSI425 | İŞARET DİLİ SIGN LANGUAGE | G | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Öğrenci bu derste Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir. TİD alfabesini, temel cümle yapılarını, evet-hayır sorularını, olumsuz cümleleri, zaman ve zamanla bağlantılı soruları, sayıları, soru sözcüklerini ve fiilleri öğrenir ve bunlarla ilgili sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar. Öğrenci, temel düzeyde işaret dilini ve bu dilde tercüme ederek, işitme engellilerle iletişim kurmayı öğrenir | In this course, the student will acquire information about the Turkish Sign Language (TSL). The students will learn TSL alphabet, basic sentence structures, Yes/No questions, negative sentences, expressions about time and questions about time, numbers, question words and verbs. The students will also do many investigations of examples regarding the aforementioned topics. The students will learn the basic level of sign language, and will learn to translate TSL in order to communicate with hearing-impaired people |
SAY211 | TEMEL MÜZİK BİLGİSİ BASIC MUSIC KNOWLEDGE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ses, nefes, nota, ezgi, armoni kavramlarının öğrenilmesini, öğrenilenlerin uygulanabilmesi için pratik yapılmasını, etkinlik düzenlenmesini, katılınması ve müziğin sosyal hayatta kültürel iletişim aracı olarak kullanılabilir hale getirilmesi için yapılan tüm çalışmaları kapsar. | Course Content Audio, breathing, note, melody, harmony learning the basic concepts, lessons learned for implementation out of practice, the effectiveness of regulation, participation and music, social life, cultural communication tool can be used to make it all work done covers. |
SHB268 | GÖNÜLLÜLÜK VE SOSYAL SORUMLULUK GÖNÜLLÜLÜK VE SOSYAL SORUMLULUK | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
SOS449 | SOSYOLOJİ SOCIOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Sosyolojinin temel kavramları, konusu, alanı, yöntemi. | |
SYP331 | OLİMPİK HAREKET OLYMPIC MOVEMENT | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Olimpiyat Oyunlarının köken, sporcu profili, branşlar, törensel uygulamalar, amatörlük anlayışı ve ödüllendirme perspektifinden incelenmesi, modern olimpiyat oyunlarıyla karşılaştırılması, modern olimpiyat oyunlarının kuruluşu, olimpik hareket ve olimpizm felsefesi, olimpik kongreler, modern olimpiyat oyunlarının karşı karsıya olduğu problemler, Anadolu'da antik sportif mekanlar, Türkiye’de olimpik hareket ve olimpizm. | The origins of the Olympic Games, athletes profile, branches, ceremonial practices, understanding of amateurism and the perspective of rewarding, comparison with modern Olympic games, the establishment of modern Olympic games, Olympic movement and Olympic philosophy, olympic congresses, problems faced by modern Olympic games in Anatolia sporting venues, the Olympic movement and Olympism in Turkey. |
SYP334 | SPOR VE FAİR PLAY SPORT AND FAIR PLAY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Fair Play kavramı ve kapsamı, Fair Play kavramının tarihçesi, Fair Play idealinin analizi, Uluslararası Fair Play kuruluşları ve çalışmaları, Türkiyede Fair Play çalışmaları, Fair Playin karşı karşıya olduğu problemler. | Fair Play concept and scope, history of fair play concept, Fair Play ideals analysis, the International Fair Play institutions and studies, Fair Play studies in Turkey, the problems faced by Fair Plain. |
TAR491 | AVRUPA SİYASİ TARİHİ POLITICAL HISTORY OF EUROPE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ders öğrencilere 1789 Fransız Devrimi öncesinden II. Dünya Savaşı'nın sonuna uzanan dönemde iç ve dış politika düzleminde yaşanan tarihsel gelişmeler üzerine temel bilgiler kazandırmak üzere tasarlanmıştır. Ders, aynı zamanda bu siyasi gelişmelerin toplumsal ve ekonomik temelleri üzerine de bilgi vermeyi hedeflemektedir. Bu çerçevede, XIX. yüzyılın temel siyasi olay ve olguları üzerinden ilerleyecek olan anlatım, dönemin toplumsal, ekonomik ve ideolojik yapıları üzerine verilecek olan bilgilerle desteklenecektir. | The course is planned to provide students with fundamental notions on historical facts from the American Revolution to the end of the First World War. The economic and social framework of political developements will be stressed within the course. The historical narrative, which will cover the main political events and facts of the 18th & 19th &20th century, will be reinforced with data on social, economic, and ideological structures of the period. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
GRS379 | WEB TASARIMI WEB DESIGN | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Ders, internet ve yeni medya teknolojileri, temel html etiketleri, liste, form etiketleri, frame ve tablo kullanımları, stil şablonu hazırlama konularının ele almaktadır. | Student regulates basic HTML codes and uses CSS and Javascript. |
GRS381 | MASAÜSTÜ YAYINCILIK DESKTOP PUBLISHING | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Tam Teşekküllü Bir basın yayın Kuruluşunun Yönetim ve İşletim Şemasının tanıtımı, Basılı ve dijital ortamda Yayınlarının oluşturulması, baskıya hazırlanması, baskı öncesi, baskı ve baskı sonrası gibi çok aşamalı bir süreç olan masaüstü yayıncılık sürecinin tanımı, planlama, teorik çalışma, grafik taslak ve baskı uygulamaları süreçleri, bu süreçte kullanılan araç ve gereçlerin tanımı, uygulanması, bilgisayar tabanlı yayıncılığın esasları, bilgisayara aktarılması ve kullanılacak çeşitli grafik program örneklerinin tanıtımı ve örnek uygulamaları konularını kapsar. | Combining the applications of desktop publishing which is a multilayered process. Teaching fundamentals and media of computer based publishing. |
GRS383 | 3 BOYUTLU TASARIM 3D DESIGN | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Blender ve güncel üç boyutlu tasarım programına ilişkin temel kullanım bilgileri, temel modelleme bilgileri, basit modelleme uygulamaları, üç boyutlu ortamda ışıklandırma teknikleri ve uygulamaları ve render alma tekniklerini içerir. | Basic modeling knowledge with 3ds Max program, simple modeling applications, lighting techniques and applications in three-dimensional environment, rendering techniques with vray. |
YUM301 | YERİNDE UYGULAMA-I WORK PLACEMENT I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc. |
GRS375 | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI UYGULAMALARI APPLIED VISUAL COMMUNICATION DESIGN | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Öğrencilerin görsel iletişim tasarımı kapsamında önerilen sorunlar için araştırma yaparak bunları eleştirel düşünce
doğrultusunda nasıl geliştireceklerini öğrenirler. Daha sonraki aşamada projeleri tipografi ön planda olmak üzere çeşitli
vektörel programlar vasıtasıyla uygulamalı projelere dönüştürürler. | To contribute to project production by using signs, graphic designs, typography and numerous different visual examples. |
GRS387 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ VİDEO KURGU COMPUTER BASED VIDEO EDITING | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Ders, kurgunun temel ilkeleri, kesme, çok katmanlı kurgu, ses, video ve imaj dosyalarının tanımı, projeye eklenmesi ve benzeri konuları ele alırken, öğrencinin tanımlanan kriterlere göre özgün çalışmasını oluşturması içeriğinden oluşmaktadır. | Basic concepts. Fundamental principles of production. All production techniques starting from Cut production to layered production. Colour and sound effects. The importance of camera shooting for good production. Editing techniques. |
HAT379 | MESLEKİ İNGİLİZCE ENGLISH FOR MEDIA | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin yürüttükleri her türlü iletişim çalışmaları alanında okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerinin kullanılmasına yönelik temel mesleki İngilizce konularının anlatılmasını içermektedir. | This course includes teaching basic professional English subjects for using reading, speaking, listening and writing skills in all kinds of communication studies conducted by university students. |
GZC351 | HABER FOTOĞRAFÇILIĞI PHOTOJOURNALISM | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Haber fotoğrafçılığı, haber fotoğraf çekme teknikleri ve sanatları. | The course includes news photograph techniques |
OIL303 | İLETİŞİMDE ETNOGRAFİK ÇALIŞMALAR ETHNOGRAPHIC STUDIES OF COMMUNICATION | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | İletişim, kültür, toplum ilişkisi ve iletişimde etnografik çalışmalar | Etnography, Cultural Studies, Communication Socialogy |
REK315 | YAPAY ZEKÂ VE MEDYA YAPAY ZEKÂ VE MEDYA | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | "Yapay Zekâ ve Medya" dersi içeriği, yapay zekâ teknolojilerinin medya endüstrisi üzerindeki etkilerini, kullanımlarını ve olası sonuçlarını anlamak üzerine şekillenir. | It is shaped on understanding the effects, uses and possible consequences of artificial intelligence technologies on the media industry. |
REK327 | KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM VE REKLAM INTERCULTURAL COMMUNICATION AND ADVERTISING | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kültürlerarası iletişim ile ilgili kavramların açıklanması, küreselleşme, ötekileştirme, reklamlarda yer alan kültürel göstergelere ilişkin konuları kapsar. | Explaining the concepts related to intercultural communication, globalization, marginalization, cultural indicators in advertisements. |
RTS351 | İLETİŞİM KÜRESELLEŞME VE TOPLUM SOCIETY, GLOBALIZATION AND COMMUNICATION | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Bu derste dersin temel kavramları olan iletişim ve teknoloji kavramları tartışılacaktır. Daha
sonra derste ele alınacak ilk konu olan teknoloji toplum ilişkisini ele alan temel yaklaşımlar
tartışılacaktır. Teknolojik belirlenimcilik, semptomatik teknoloji, teknolojinin toplumsal
belirlenmesi ve teknolojinin toplumsal inşası yaklaşımları incelenecektir. Derste
cevaplanması beklenen temel sorular: İletişim nedir? Teknoloji nedir? Toplum nedir?
İletişim, teknoloji ve toplum ilişkisi nasıl açıklanabilir? Teknolojiyi toplumsal süreçlerle
ilintilendiren yaklaşımlar ve bu yaklaşımların temel varsayımları ile temel kavramları
nelerdir? | The course includes new technology and communication in the light of society. The relations between technology and society will be study. |
YMI319 | SOSYAL MEDYA ARAŞTIRMALARI SOCIAL MEDIA RESEARCH | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ders, sosyal medya izlemesini, söylem ve duyarlılık analizi yöntemlerini, çevresini ve araçlarını kapsar. Bu konulara bağlı olarak, derste öğrenciye kuramsal bilgi ve sahadan vaka çalışmalarından derlenen uygulamalar kazandırılacaktır. | The social media research course is designed to help students understand and experience social networking media. Social media, including Facebook, Twitter, YouTube and Instagram, has become a topic to be examined. In this context, the first half of the course provides an introduction to social networking environments. In the second half, students will be introduced to social media platforms upon the analysis of the occurrences in these social networking environments. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
GRS302 | GÖSTERGEBİLİM SEMIOTICS | Z | 1 | 2 | 2.0 | 5.0 | 3 | Günümüzde hızla değişen teknolojinin yarattığı etkiye oranla daimi değişen görme biçimleri, görsel dünyada hareketli veya durağan imajların okunması ve görsel kültür öğelerine bağlı kalarak özellikle görsel tasarım üretim sürecinde anlamın nasıl ve ne şekilde üretildiğine ilişkin kuramsal ve uygulamalı örnekler üzerinden okumalar yapma, yorumlama üzerinedir. Resim sanatı, fotoğraf, sinema ve reklamlarda kullanılan toplumsal cinsiyet, güzellik, kimlik, statü, kültür gibi kavramlarla ilintili olarak görseller analiz edilir. | It is about reading and interpreting through theoretical and practical examples of how and in what way the meaning is produced, especially in the visual design production process, by adhering to the visual culture elements, and the ways of seeing that are constantly changing in proportion to the effect of rapidly changing technology today. Visuals are analyzed in relation to concepts such as gender, beauty, identity, status and culture used in painting, photography, cinema and advertisements. |
GRS378 | HAREKETLİ GÖRÜNTÜ ANIMATED IMAGE | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Ders, hareketli görüntüye ilişkin ilke ve kavramlar, taslak oluşturma ve gösterilen örnekler bağlamında özgün hareketli video çalışmasının uygulanmasını içermektedir. | To provide the technical understanding and application of creating moving images. |
GRS380 | DİJİTAL TASARIM UYGULAMALARI APPLIED DIJITAL DESIGN | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Dersin içeriği web site tasarımında CSS ve bağlantılı konuları içermektedir. | The content of the course includes relevant topics in CSS and website design. |
YUM302 | YERİNDE UYGULAMA-II WORK PLACEMENT-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc. |
GRS328 | SAYISAL CANLANDIRMA DIGITAL ANIMATION | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Canlandırma, modelleme teknikleri, üç boyutlu modellemede nesne, ışıklandırma, karakter tasarımı tasarımın hareketlendirilmesi konularını içermektedir. | Developing computer-aided animation projects and their contributions to visual communication design. |
GRS362 | SAYISAL ESTETİK DIGITAL AESTETHIC | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Estetik ve dijital estetik, interaktivite, sanallık, zaman, mekan, beden, dijital sanat türleri. Dijital görselleştirme, estetik
gibi alanları kapsayan dijital tasarımı hakkında bilgiler edinme. Sanat akımlarına yönelik proje geliştirme, eleştirme ve
analitik düşünme becerisi kazanma. | Aesthetics and digital aesthetics, interactivity, virtuality, time, location, size, types of digital art. Experience (art, discovery, visualization, aesthetics, digital experiences including such areas as emotion) design, network society and information on urbanism. |
GRS384 | ANİMASYON UYGULAMALARI APPLIED ANIMATION | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Hareketlendirme prensipleri, sahne, zaman çizelgesi araçları, kullanımı çeşitli anmisyon tekniklerinin uygulanması ve özgün çalışmalar oluşturulmasını içermektedir. | Principle of motion graphic design. Basic items of Adobe After Effect. Knowledge of Advanced Options, sound and image montage. Spot film production. |
OIL302 | İLERİ İLETİŞİM ÇALIŞMALARI ADVANCED COMMUNICATION RESEARCH | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kültür, kültürün kökeni ve kaynağı, kültürlerarası iletişim ve kuramları, Türk kültürünün kültürlerarası iletişim kuramları açısından incelenmesi, Anadolu kültürünün 9-16. yy. var arası yazılı kaynakları dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Communication theory
Development communication
Information
Information theory
Semiotics |
SINIF: 4 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
GRI401 | GİRİŞİMCİLİK ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. |
GRS405 | OYUNLAŞTIRMA VE ETKİLEŞİMLİ TASARIM OYUNLAŞTIRMA VE ETKİLEŞİMLİ TASARIM | Z | 1 | 2 | 2.0 | 6.0 | 3 | Öğrencilere etkileşimli fikir uygulaması ve geliştirilmesi alanlarına ilişkin derin bir teorik temel oluşturulması amaçlanmaktadır. Ders izlencesi boyunca güncel bilgiler ve gelişmeler izlenerek, oyunlaştırma ve etkileşim kullanım uygulaması aktarılacaktır. | It is aimed to provide students with a deep theoretical foundation in the areas of interactive idea implementation and development. Throughout the course syllabus, current knowledge and developments will be followed and gamification and interaction use practice will be conveyed. |
ILF404 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ WORK HEALTH AND SAFETY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili genel bilgiler, iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı, çalışan sağlığını ve güvenliğini etkileyen risk faktörleri ve meslek hastalıkları ile ilgili konular aktarılır. Karşılaşabilecekleri acil durumlar ve iş kazaları hakkında bilgilendirilir. | General information about occupational health and safety, occupational health and safety legislation, risk factors affecting employee health and safety and issues related to occupational diseases are conveyed. They are informed about emergencies and work accidents they may encounter. |
YUM401 | YERİNDE UYGULAMA-III WORK PLACEMENT III | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. Öğrencinin akademide öğrendiği bilgiyi sanayi ve endüstride nasıl uygulayacağı, teknoloji transferi uygulamaları öğretilir. Ayrıca; Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanmasına olanak sağlar ve teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi pekiştirir. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
GRS401 | GÖRSEL EFEKT TASARIMI VISUAL EFFECT DESIGN | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Görsel efektlerin kullanım alanları ve bu alanlarda kullanılan efektleri oluşturmada kullanılan çekim teknikleri, donanımlar ve yazılımların öğretilmesidir. Görsel efektlerin oluşturulma süreçleri ve post prodüksiyon aşamalarının aktarılması ve bu alana özgü uygulamaların yapılması. | It is to teach the usage areas of visual effects and the shooting techniques, hardware and software used to create the effects used in these areas. Transferring the creation processes of visual effects and post-production stages and making applications specific to this field. |
GRS407 | DİJİTAL OYUN TASARIMI DIGITAL GAME DESIGN | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Öğrenciler dijital oyun tasarımının temel paradigmalarını öğrenerek oyun tasarlamayı öğrenir. Bu amaçla verilecek teorik bilginin ardından vektörel programlar vasıtasıyla; toplumsal problemlere görsel iletişim tasarımı açısından çözüm önerisi sunacak yaratıcı oyun uygulamaları üretirler. | Students learn to design games by learning the basic paradigms of digital game design. After the theoretical knowledge to be given for this purpose, through vector programs; they produce creative game applications that will offer solutions to social problems in terms of visual communication design. |
GRS465 | SAYISAL İLLUSTRASYON DIGITAL ILLUSTRATION | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | 2 ve 3 boyutlu uygulamalar için 2 ve 3 boyutlu modelleme ve animasyon teknik ve yöntemlerini açıklamaktır. Vektör sistemi içinde 2 ve 3 üçüncü boyutu anlamak, 2 ve 3 boyutlu modelleme teknikleri, haritalama ve yüzey kopyalama, tasarım ve tasarımın ihtiyaç duyduğu konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. Geleneksel güzel sanatlar yeteneklerini dijital ortamda kullanmalarını sağlar. Çalışmaları yayınlanabilir illüstrasyonlar haline getirmelerini sağlar. | Explaining 2 and 3D modeling and animation techniques and methods for 2 and 3-D applications. Understanding the 2 and 3 dimensions in vector system. 2 and 3 dimensional modeling techniques, and mapping, surface copying, design and any subjects that design course needs are the contents of this course. The course makes students use their traditional fine art skills in digital environment and allows them to transform their works into publishable illustrations. |
GRS475 | TASARIM, PROJE GELİŞTİRME VE İNOVASYON PROJECT DEVELOPMENT, INNOVATION AND DESIGN | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Grup içinde yetkin biçimde çalışarak rapor hazırlama, proje geliştirme ve sunum yapmaya katkıda bulunur. | Contributes to report preparation, project development and presentation by working competently within the group. |
GRS479 | TASARIMDA YARATICI SORGULAMA VE GÖRSELLEŞTİRME VISUALIZATION AND CREATIVE INQUIRY IN DESIGN | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Göstergebilim ilkeleri, eleştirel yaklaşım, metnin temel bölümleri, taslak metin, metin ve görselin birlikte ele alınması, birleştirilmesi. | To develop writing skills in accordance with the principles of semiotics and to visualize using new media technologies. |
GRS481 | KENT, GÖRSEL KİMLİK VE İLETİŞİM COMMUNICATION, VISUAL IDENTITY AND THE CITY | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Şehir planlama, kültür bilim, grafik tasarım ve iletişim disiplinlerinin farklı yaklaşımları. Kent görsel kimliği ve iletişim disiplini ilişkisi. Kent görsel kimliğinin farklı boyutları. Fiziksel görsel kimlik ve grafik görsel kimlik karşılaştırmaları ve bunlara ilişkin uygulama örneklerinin incelenmesi. | Urban planning, ethnology, graphic design and different approaches of sciences of communication. The relationship between urban visual identity and the discipline of communication. Different dimensions of urban visual identity. Comparison of physical visual identity and graphical visual identity and examples of their practice. |
OIL301 | GÖRSEL ALGI, İLETİŞİM VISUAL PERCEPTION AND COMMUNICATION | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | İletişim, İletişim Türleri, Yazılı, görsel, işitsel medya, yeni medya, medye ve ekonomi, medya okuryazarlığı, medyanın mali yapısı. | Communication, Types of communication, Written, visual, audiovisual media, new media, media and economy, media literacy, the financial structure of the media. |
SINIF: 4 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
GRS476 | İLETİŞİM TASARIMI VE ETİK COMMUNICATION DESIGN AND ETHICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | İletişim, tasarım etiği kavramı. İletişim etiği konusundaki güncel sorunlar ve bunlara ilişkin çözüm önerileri. İletişim etiği alanında özdenetim ve ortak denetim sistemleri. | Communication, design ethics concept. Current issues in communication ethics and their solutions. Self-regulation and common control systems in the field of communication ethics. |
ILF411 | BİTİRME PROJESİ GRADUATION PROJECT | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Dersin içeriği, iletişim alanında bir araştırma konusu belirlenerek akademik araştırma ve yazım kuralları çerçevesinde ele alınmasından oluşmaktadır. İlgili konuda proje oluşturması ve geliştirilecektir.
**Ders gerekli görüldüğü takdirde (salgın hastalıklar, hava muhalefeti, deprem, sınıf mevcudu yüksekliği vb.) online olarak görüşme yapılmasına olanak sağlamaktadır. | Particular research subject will be evaluated according to academical research and editing rules. |
GRS406 | REKLAM TASARIMI ANALİZİ REKLAM TASARIMI ANALİZİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dersin içeriğinde öğrenciler, reklam tasarım sürecinde sosyo kültürel olguların tasarıma etkisi, hedef kitle analizi, görsel iletişim tasarımına ilişkin kuramsal yaklaşımlara yönelik bilgileri edinirler. Ayrıca, mevcut reklam metinlerinin inceleyerek, çoklu okuma ve eleştirel analiz etme becerisini de kazanırlar. | In the content of the course, students acquire information about the effects of socio-cultural phenomena on design, target audience analysis, and theoretical approaches to visual communication design in the advertising design process. They also gain the ability to read and critically analyze existing advertising texts. |
GRS478 | PORTFOLYO TASARIMI PORTFOLIO DESIGN | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | CV hazırlanması. Tasarımcı/müşteri ilişkileri. Özel tasarım çalışmaları ve sunumu. | CV preparation. The designer / client relationship. Custom design work and presentation. |
GRS482 | GÖRSEL İLETİŞİMDE ALGI PERCEPTION IN VISUAL COMMUNICATION | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Algı ve algılama kavramına sanatsal, söylemsel perspektiften yaklaşımlar, gösterge-algı arasında toplumsal ve estetik işleyin farklı boyutları üzerine odaklanır. | Perception and concept of perception. Types of perception. Organizing functions of perception. Attitude and perception. Theoretical approaches to perception. Models of human behaviour. Incentive communication and attitude change. |
GRS486 | İLERİ DÜZEY ANİMASYON ADVANCED ANIMATION | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Üç boyutlu tasarım programı ile animasyon hakkında temel bilgiler, ileri modelleme uygulamaları, üç boyutlu ortamda ışıklandırma teknikleri ve uygulamaları, animasyon uygulamaları, Blender eevee ve cycles ile render teknikleri. | Animating knowledge with 3ds Max software, advanced modelling applications, lighting applications with different techniques, animation applications, rendering with Vray module. |
GRS488 | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI ATÖLYESİ APPLIED VISUAL COMMUNICATION DESIGN | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Ders, vaziyet planı kavramı, büyük ölçekli şehir tasarımı çözümlemeleri, low poly kavramı ve oyun içi materyal hazırlama konularını ele almaktır. | The contribution of visual communication design projects produced using new media technologies to design. |
GRS490 | MARKA TASARIMI VE İMAJ BRAND DESİGN AND IMAGE | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Marka ve markayla ilişkili temel kavramlar, yaratıcı strateji ve mesaj stratejisi bakımından marka konumlandırma çalışmaları, marka yönetimine dayalı uygulamalar ve çeşitli marka simülasyonları ve örnek çalışmalar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Basic concepts related to brand and brand, brand positioning studies in terms of creative strategy and message strategy, applications based on brand management and various brand simulations and case studies are the content of this course. |
OIL304 | DİJİTAL İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI VE ÇALIŞMALARI DIGITAL COMMUNICATION RESEARCH AND STUDIES | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dijital çağda, internet ile ivme kazanan dijital araçların sosyal ve siyasi dinamikleri nasıl değiştirdiği ve geleneksel medyaya yansımaları ve dönüşümü | In the digital era, how the digital tools that have gained momentum with the internet change social and political dynamics, and how they reflect and transform traditional media |